Snuiven van angst..

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 oktober 2017 · 19:29
    ..en het dan doen.

(En dat er mensen zijn die daarvoor in de telefoon klimmen om zulke dingen te zeggen... echt, ik kan er gewoon niet bij. Ik begrijp het niet)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 oktober 2017 · 13:51
    De negatieve kant van een Pro-skier call-out (G.N.A.R.)
    extreem jaloerse gevoelens en totaal onbegrip waarom iemand die misschien niet uitzonderlijk goed is er wel in slaagt om er van te leven. Er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan alleen skills in het terrein.

"It's not about how good you are, it's about how much free stuff you get"
    Toerisski
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 oktober 2017 · 21:51
    Oef... Bedankt voor 't delen @Dutchess
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 9 oktober 2017 · 16:12
    maar ff serieus..... zij kan niet echt geweldig skien? Verder is het filmpje ook wel heel erg Amerikaans, dat triggered mij ook wel een beetje.

Ik bedoel, ze vindt een manier om de dood van haar halfbroer 16 jaar geleden in verband te brengen met dat telefoontje, inclusief een huilende vader met zielige muziek eronder. Dit kan ik dus echt niet aanzien.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 9 oktober 2017 · 18:48
    Maar ff serieus... ze kan niet skieen zoals je sommigen ziet doen in gehypte skifilms. Maar dit filmpje probeert ook helemaal niet zo'n film te zijn. Mogen alleen echte cracks films van zichzelf maken dan? (sluit youtube en vimeo dan maar meteen!) En daarom verdient ze het dus niet zo'n filmpje te maken? Skibum te zijn? Spullen gratis en voor niks te krijgen omdat ze die adverteert op instagram? (Erg he, dat anderen spullen voor niks krijgen!) Bang te zijn voor gevaarlijke lijnen en het toch te doen? Die connectie tussen de plek waar haar halfbroer is overleden waar zij nu skiet samen te voegen met een huilende vader. (Ja joh, kind verloren, allé..en nog huilen ook! Op video!) is nou eenmaal niet hoe je met zulk verdriet om dient te gaan? Als jij het zegt.. (Waar word de dood van die halfbroer eigenlijk in verband gebracht met dat telefoontje? Die heb ik ff gemist..)

De connectie mag ze niet maken want het was natuurlijk allemaal voor de likes en dus is het niet waar. Ze zal er wel voor betaald worden dus is het niet waar. Niet gevoeld, geen 'echt' verdriet. Allemaal gehyped. Op zoek naar publiek. Welke skifilm en welk product is er in onze outdoor/ extreme sport (of welke sport dan ook) nou niet gehyped?

En natuurlijk bepalen anderen wat iemand "verdient" dat is logisch. (En daarom verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen. Maar ja, die vrouwen worden ook altijd zo emotioneel he...)

Heb jij al zo'n lijn geskied, meneer Bart de tourist? Leuke trolactie hoor, chapeau. Je hebt me helemaal te pakken.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 9 oktober 2017 · 19:57
    Ik ga even een stoel pakken en een biertje. @evr66, moet ik een voor je inschenken? Dit gaat een leuke discussie worden.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 oktober 2017 · 20:02
    doe maar n lekkere ipa, @martijnuiterwijk
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 9 oktober 2017 · 20:26
    En mij een tripeltje, om af te koelen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 9 oktober 2017 · 20:28
    Vooruit dan mannen, Ik ga een rondje bier halen. Een vedett voor @Evr66, Een triple karmaliet voor @Dutchess, will do the job.
    @Bart313, wil je een Leffe blond of een Brugse Zot?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 9 oktober 2017 · 20:48
    @Dutchess laat je niet gek maken. Zonde van je energie. @martijnuiterwijk doe mij maar een bokbiertje 😃
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 9 oktober 2017 · 20:50
    een Jopen vier granen bokbier voor @Alexski, komt er aan. Nog meer gegadigden?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 oktober 2017 · 21:30
    Nou ... Ik herken wel (een klein deel van) de verwondering bij het zien van al dat soort chique fancy filmpjes en foto's. ''Wauw! Hoe kan dat toch...?!'' Maar nadat ik voor het eerst een keer echt keek naar wat youtube-opmerkingen onder zo'n filmpje, zag ik dat het stijf stond van klachten uit de categorie ''waarom-zij-wel-en-ik-niet?!''

Een paar dagen later viel er bij mij een kwartje: Als je dit soort dingen in de praktijk hebt nagejaagd is 't veels te makkelijk om dat soort vette film-avonturen op je zelf te projecteren, in plaats van echt terug te denken aan wat je zelf eerder voor avontuur hebt meegemaakt.
    (Mental note to self: Nog wat vaker leuke foto's maken onderweg om avontuur later makkelijk te kunnen herinneren.)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 oktober 2017 · 21:55
    @EmileHendrix dat is het precies. Iets doen is 1 ding maar dan heel de tijd oog hebben voor filmisch goed beelden is een ander. Ik vind het knap als mensen zich daar bewust van zijn en de energie hebben om dat allemaal perfect te doen. Ik houd dat meestal vol tot aan het begin van een mooie poederrun en onderaan bedenk ik me wat ik allemaal niet heb gedaan, maar wel had moeten doen om er iets leuks en volledigs van te maken.
    Ach, dan maar alleen in gedachten (wordt de actie en de sneeuw ook veel mooier, dieper, extremer en beter van).
    Toerisski
  • SportGillie
    Advanced
    SportGillie op 10 oktober 2017 · 03:51
    Respect. Dat gaat er door mijn hoofd na het zien van Follow Through. Heel veel respect.

Caroline Gleich stelde voor zichzelf als doel om alle afdalingen van de Chuting Gallery te doen.

90 lijnen.

Ze is de vierde persoon en de eerste vrouw ooit die dit lukt. Ze skint, hiked en ze klimt omhoog. Soms is de klim omhoog moeilijker en gevaarlijker dan de afdaling, soms is het andersom. Ze volgt haar passie, ze leeft haar droom.

Ze kan niet geweldig skien? Misschien heeft ze een afschuwlijk handschrift. Het boeit mij niet.

Ik ben net 1 van haar 138k volgers geworden op Instagram.

Respect.
    Live to ride, ride to live
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 oktober 2017 · 09:40
    Bovendien, als je zo veel beter kunt skiën kan je je ook afvragen waarom jij geen gratis spullen en likes krijgt.

Misschien eens iets aan jezelf doen en gewoon ff normaal doen tegen mensen? Sponsors houden ook niet van onaardige gefrustreerde zielepietjes namelijk, net als gewone mensen. 😃
    splitfest.nl
  • Bart313
    Tourist
    Bart313 op 10 oktober 2017 · 10:48
    Maar ff serieus... ze kan niet skieen zoals je sommigen ziet doen in gehypte skifilms. Maar dit filmpje probeert ook helemaal niet zo'n film te zijn. Mogen alleen echte cracks films van zichzelf maken dan? (sluit youtube en vimeo dan maar meteen!) En daarom verdient ze het dus niet zo'n filmpje te maken? Skibum te zijn? Spullen gratis en voor niks te krijgen omdat ze die adverteert op instagram? (Erg he, dat anderen spullen voor niks krijgen!) Bang te zijn voor gevaarlijke lijnen en het toch te doen? Die connectie tussen de plek waar haar halfbroer is overleden waar zij nu skiet samen te voegen met een huilende vader. (Ja joh, kind verloren, allé..en nog huilen ook! Op video!) is nou eenmaal niet hoe je met zulk verdriet om dient te gaan? Als jij het zegt.. (Waar word de dood van die halfbroer eigenlijk in verband gebracht met dat telefoontje? Die heb ik ff gemist..)

De connectie mag ze niet maken want het was natuurlijk allemaal voor de likes en dus is het niet waar. Ze zal er wel voor betaald worden dus is het niet waar. Niet gevoeld, geen 'echt' verdriet. Allemaal gehyped. Op zoek naar publiek. Welke skifilm en welk product is er in onze outdoor/ extreme sport (of welke sport dan ook) nou niet gehyped?

En natuurlijk bepalen anderen wat iemand "verdient" dat is logisch. (En daarom verdienen vrouwen nog steeds minder dan mannen. Maar ja, die vrouwen worden ook altijd zo emotioneel he...)

Heb jij al zo'n lijn geskied, meneer Bart de tourist? Leuke trolactie hoor, chapeau. Je hebt me helemaal te pakken.
    Dutchess op 9 okt 2017 18:48

haha sjongejonge. Ik rep met geen woord over het feit dat ze het niet zou 'verdienen', daarnaast maak jij er meteen een vrouwen/mannen dingetje van. Eerste reactie is mij wegzetten als een seksist ...... ? Als je mijn voicemail even inspreekt dan kan ik er misschien een filmpje van maken.(grapje)

Ik geef alleen maar aan dat ik het filmpje niet kan waarderen. De aanwezigheid van emotie heeft daar niks mee te maken, wel de manier waarop het gebracht wordt. Eerst aandikken dat de momenten met haar halfbroer de mooiste van haar leven waren met een zielig muziekje, en dan 16 jaar later voor een filmpje daar eraf skien waar hij is overleden om de haters het tegendeel te bewijzen voelt voor mij heel 'nep'.

En dan word ik ook nog aangevallen op mijn eigen ski kunsten .... Die hoef ik niet te verdedigen toch? Ik ben een Nederlander met knie problemen, uiteraard zal ik nooit pro kunnen worden in de USA. Die lijnen waar zij zijwaarts naar beneden gaat, gaan echter wel lukken op die manier.

@martijnuiterwijk Brugse Zot heerlijk! Anders een IPA'tje misschien? 😉
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 10 oktober 2017 · 10:55
    @bart313, Een knie probleem is nog altijd geen enkel probleem met skieen 😉.
    Ipa's heb ik ruim voldoende op voorraad.
  • kanski
    Elite
    kanski op 11 oktober 2017 · 10:57
    Laten we eerlijk zijn! Zo beroerd skiet ze toch helemaal niet!
    Zou willen dat ik er vaker wat bij had die geen probleem van klifjes maken enzo!
    Heb ze zien trillen en beven op vele mindere steile stukken met wat rotsjes er omheen, maar met vele vele betere skitechnische vaardigheden!

Goeie skiester die gewoon opleeft naar wat ze wil doen!
    Mooi, tja... en het verhaal een beetje veramerikaanst, om het zo maar te noemen.
    Ik durf met haar wel de bergen in!

Live your life to the max!
    Goed gedaon meskê!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 11 oktober 2017 · 21:42
    écht zalig filmke ; thx @Dutchess
    Graag Meer "live your life"-filmkes waarin ge de angst in het snuiven voelt ...
    "... en het dan doen" hoeft eigenlijk zelfs niet ; want dan krijgen we weer dat "dat-moet-toch-voor-de-film"...

Die film gaat niet écht succes hebben ; denk ik ; soit ; voor mij wel ....

zijn er al zo'n films ???

shoot !!!

koen_djfistel
    sbs roelz
  • Niels
    Advanced
    Niels op 12 oktober 2017 · 12:45
    @koen_djfistel ik heb van goed ingelichte bronnen gehoord dat er binnenkort een film uitkomt over een paar Laaglanders in Alaska!
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 oktober 2017 · 21:05
    @Niels : Klopt ! Klopt Nix van ! TOTAAL NIX !!!
    sbs roelz
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 12 oktober 2017 · 22:22
    @Niels : Klopt ! Klopt Nix van ! TOTAAL NIX !!!
    koen_djfistel op 12 okt 2017 21:05
    première waarschijnlijk op gedichtendag http://www.schoolmetcultuur.be/aanbod/detail/gedichtendag-2018...
    sbs roelz
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 12 oktober 2017 · 23:33
    Mooie film! Ik zie haar op basis van deze film als een allround ski alpinist die ook erg goed kan skiën. Erg mooi project ook.

En tja, al die haters kunnen zelf waarschijnlijk niet zo goed skiën. Het blijft natuurlijk lastig dat iemand die er leuk uitziet, beter is in een sport en er ook nog van kan leven...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro