Ik ski de laatste jaren vooral als het heel hard sneeuwt... en dat is de schuld van ene @meteomorris 馃槂
Je zoekt dan beschutting en zicht... het bos ligt voor de hand
Gelukkig vind ik "corridors spotten" in het bos het mooiste wat er is... zeker als hier en daar wat hoogteverschilletjes in zitten en er een pillow-tje te droppen is
Reply je met jouw favoriet? Ik hoop dat we tot een mooie lijstje kunnen komen… de informatie kan misschien dan als input gebruikt worden op het routes gedeelte van onze geliefde site
+1
hoog 'spielerei' gehalte deze run! je kan het beste skiers rechts van de lift de piste op knallen. Als je te veel links gaat dan ga je richting dal 馃槂
Heb zin in dit topic! Op dit moment even geen goed kaartje of hellingshoekdata bij de hand, maar ik heb goeie herinneringen aan de lariksen skiers links van deze stoeltjeslift ( @Pazz457 of vergis ik me een liftje?). Geen echt pillow-paradijs maar je stuitert er rap doorheen, als de lagere levels van (Super Mario/)San Sicario-land. Niet te veel eindbazen onderweg en lekker punten binnen harken 馃槈
SuperMario-SanSicario land
In de praktijk...
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Heel ViaLattea is wat mij betreft een lariksparadijs, vooral langs de kant van Sauze. Crude map, maar langs deze liften hebben wij de afgelopen jaren ontelbare afdalingen gedaan. Vooral de cirkel links is in orde, aangezien ze de uiterste sleepliften slechts in het weekend openen, dus met wat hiken kom je daar vaak een eind (2 weken geleden de eerste splitboardstappen daar gezet overigens)
Fantastisch mooi, alleen uitkijken voor de stromen en beekjes in de lagere regionen:
De bossen van Furtschellas hebben mij jaren geleden stoked gemaakt voor het bossenrossen! Er lag toch wel een halve/hele meter vers tussen de lariksen geef ik toe). Prachtig stukje wildsjoes dus wel een oogje op de locale boswouten houden, ik bedoel: ik wist het niet en zou er nu natuurlijk niet meer komen 馃槂
Nog eentje:
niet echt in de buurt 馃槂
Nozawaonsen - Japan
Sowieso een aanrader van de bovenste plank! Die vibe daar met al die onsens en dat dorpje met die smalle straatjes
max 32 graden raz op 12 jan. 2015 22:09
Jahaa vandaag nog gedaan, met 40cm verse poeder!!!!!!
Yamabiko en skyline
Zeker @evan: Bij ons in le Grand Massif geen lariksen, maar epicia; sparrebomen. Deze staan wat dichter op elkaar en behouden wél hun naalden; dus veel sneeuwval (en wat techniek) nodig om er tussen door te kunnen glijden.
Ook een fantastisch stukje in via lattea, zowel links als rechts van de lift. Hebben wij ons een hele namiddag geamuseerd met 4, enige die we tegen kwamen was de lokale politie die ook even door de bossen kwam rossen.
6/7 jaar geleden werkte ik als leraar in Saalbach-Hinterglemm-Leogang en reden we met de leraren en locals vaak 2 treeruns die liefkozend 'dode man' en 'dode vrouw' werden genoemd.
De 'dode man' had sowieso een cliff (waar je ook omheen kon), beiden hadden pillows en beiden kwamen weer op de pistes uit.
Ik kan mij de details niet goed meer herinneren en zie dat ze niet ingetekend staan op de freeride routekaart van het gebied hier op de site. Wel dat ze supervet waren en mij verslaafd hebben gemaakt... (:
Iemand misschien aanvulling of details bij mijn verhaal?
Kom er maar in [mention="/profile/1908"]@MickeydeHaas[/mention]
Ik kan het niet helemaal meer reproduceren... maar kan jij die brute lines waar je ons vorige week naar toe hebt gebracht intekenen?
Natuurlijk om dit toch wel fantastische draadje nieuw leven in te blazen!