Splitboard-corona-season film uit Sogndal. Waarschijnlijk net wat te ver voor een theoretisch/hypothetisch splitfest die kant op, maar ik vind het wel een positieve film 😃
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Over angst, en verandering, en volhouden, en leren, en aanpassen. Over skieën dus. Over de klimaatcrisis. Over couloirs. En over hoe de twintip ski werd weggehoond in het begin. Zoals dat gaat met veranderingen.
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Al gaan we uiteindelijk ergens anders heen, de stoke voor Griekenland was hoog de afgelopen dagen!
En YouTube liet zien dat er veel getourd wordt, vanaf 8 tot 86 jaar!
Hera's Angels over de tourende dames van Griekenland
En Astamatitos over een Griekse ski-pionier die voor het eerst op moderne tourski's staat.
Nikolai Schirmer is wat mij betreft 1 van de betere skiers die er op dit moment rond rijden. Dit is de eerste van zijn ski films voor dit seizoen, en de content is beter dan vrijwel elke grote en kleine film maatschappij die er op dit moment films uitbrengen. Ik zou dit persoonlijk heel graag bij het freeride film festival in amsterdam willen zien, welke van zijn films dan ook 😉
Gale is an audiovisual splitboard experience and leads through forests, faces in the Aletsch area and follows a rope team up the Urner Traverse. Levi Luggen and Gregor Betschon show the different facets of touring using dynamic, artistic images and, together with sound artist Andreas Achermann, paint a unique mountain world. The British Joshua Truscott combines image and sound with his lyrical texts so that the emotions and the feeling of the mountains reach the audience. Immerse yourself in this special atmosphere and let yourself drift.
Kwam ik toevallig tegen, best wel vet.
*Nachricht bearbeitet durch Willem2k op 13 Feb 2023 13:50 (89% bewerkt)