Welke beginner snowboard trip

• Brambo
    Beginner
    Brambo op 14 September 2016 · 13:27
    Ik wil komende winter een keer mee met een freeridetrip waar ik naast het boarden ook wat lawinetraining kan doen, en vooral ook goede feedback kan krijgen op mijn techniek.
    Heb nu zitten kijken naar:
    -Ripstar
    - Mofo
    - Epique
    Een volledige reis zoals Ripstar lijkt me fijn want relatief goedkoop, maar vraag me wel beetje af hoeveel je er van op steekt.

Iemand nog andere tips of ervaringen met deze aanbieders?
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 14 September 2016 · 13:58
    Ik denk dat het allemaal redelijk vergelijkbaar is. Mofo ken ik persoonlijk niet, maar Epique en Ripstar zijn sowieso prima.

Gaat sowieso leerzaam zijn, ook wat betreft lawineredding etc. Mocht je dan na een paar trips met gids zelfstandig op pad willen kun je een 'echte' lawinecursus gaan volgen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 14 September 2016 · 14:47
    @Brambo, online starten met de Safety Academy (http://wepowder.nl/academy, binnen een week sturen we je dan het bijbehorende boek) en dan tijdens zo'n trip je gids het hemd van zijn lijf vragen (en dan 's avonds weer ff online checken of je begeleider het goed deed). Dan versnel je je leerproces.
    May the powder be with you.
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 15 September 2016 · 10:46
    @meteomorris Safety Academy module 1 heb ik al afgerond dus dat was idd het plan 😃

Ben vooral ook wel opzoek naar feedback op m'n techniek. Zit daar nog veel verschil tussen? Kort door de bocht genomen lijk je beter af op dat punt bij Epique, maar misschien vergis ik me.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 September 2016 · 11:33
    @Brambo, goed bezig! Ik zie alleen nog geen 1-tje bij je profiel staan (zie hieronder). Enig idee waar het mis gaat? Dan kunnen we het herstellen.

• Brambo
    Beginner
    Brambo op 15 September 2016 · 11:52
    @meteomorris ik geloof dat ik op de laatste pagina niet op "klaar" had geklikt.. Inmiddels wel!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 September 2016 · 12:32
    @Brambo, goed bezig!
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 15 September 2016 · 12:52
    @brambo bij beiden krijg je een snowboard gids normaal dus denk dat het niveau hetzelfde zal zijn...
  • AlexL
    Beginner
    AlexL op 15 September 2016 · 15:19
    Als je belangrijkste prioriteit snowboard techniek coaching is, kijk dan ook even naar een cursus in Chamonix bij "legend" Neil McNab

http://www.mcnabsnowboarding.com/snowboarding-course/technical-perform...
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 15 September 2016 · 15:46
    Pfew... supergaaf met Neil, maar wel een erg hoge prijs. Je kan als je met meer mensen bent ook eens naar de gidsen hier op het forum kijken; http://wepowder.nl/guides. @Erwin (Erwin Heeres) schijnt je qua techniek en safety erg veel te kunnen leren. Ik heb zelf ook erg goede ervaringen met Stephan Verheij en Bas Elhorst.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • grotesmurf
    Beginner
    grotesmurf op 15 September 2016 · 22:49
    Ik heb ook diverse goede ervaringen met Ripstar en Stephan Verheij (werkt er ook voor), de reizen van Ripstar zijn een mooi begin als je een totaal reisje wil hebben.
  • @MichieldRuijter
    Elite
    @MichieldRuijter op 16 September 2016 · 09:16
    Hi Brambo,

heb je net een pm gestuurd.
    We hebben 16-20 nov nog plek voor snowboarders.
    We gaan met 35 deelnemers. 4 ski en 1 snowboard groep.
    Allemaal staatlich diplom / nederlands sprekende leraren.
    Veel rijden, veel leren, leuke mensen, erg gezellig, top trip.

gr,michiel
    @MichieldRuijter
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 17 September 2016 · 20:35
    Goede opties genoeg dus, thnx voor de info.
    Iemand nog ervaring met Mofo? http://www.mofosnowboarding.nl/snowboardreizen-oostenrijk/snowboard-va...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 18 September 2016 · 20:14
    Goed bezig. Maar ga ook naar het pieperfest en/of een van de oefeningen in het land.
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 11 Oktober 2016 · 22:47
    Ga zeker ook oefen met pieper hier!

Nog iemand ervaringen met MOFO?
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 13 November 2016 · 18:21
    Upje:

Ben nog steeds benieuwd of iemand ervaring heeft met MOFO/Guido Nijzink
    http://mofosnowboarding.nl/snowboardreizen-oostenrijk/snowboard-freeri...
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 13 November 2016 · 18:46
    @Brambo heb een van mijn opleidingen samen met Guido gedaan en heb ook samen aan een ski- en snowboardleraren-app gewerkt. Guido kan prima boarden en weet zeker dat je veel van hem kunt leren.
  • Brambo
    Beginner
    Brambo op 14 November 2016 · 13:41
    @Erwin Dit lijkt me nogal een goede aanbeveling 😃 Thnx!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro