Leuk, maar alleen voor grote velden? Zodra je bomen, rotsen of andere passages tegen komt ben je weg.. Als ik terug denk kan ik geen enkele tour bedenken waar een kite echt handig zou zijn geweest.. Aan de andere kant aangezien kiten een grote passie van jou is heb je dus zowel naar boven als naar beneden fun..
Beperk me nog tot de bevroren meren - dus vlak- hier (= East Kootenasy BC) in de buurt. Ambitie en wens om ook "omhoog" te kiten en skiend weer terug is aanwezig maar vanwege overdaad aan outdoor mogelijkheden simpelweg nog geen tijd voor gemaakt.
Hi Arjan, heb het al eerder gedaan op de Reschensee met zowel tube en matras kite. Bergop kiten is toch ander verhaal. In veel skigebieden mag het niet (heb in diverse gebieden gevraagd). Heb het gedaan in Valfrejus buiten de pistes maar werd daar toch weggestuurd. Terwijl in dat gebied er ook veel werd geparapent en speedvliegen werd gedaan.
Denk dat je beste op zoek kan naar een gebied met veel weilanden en geen liften. Of naar het hooggebergte en dan buiten de pistes in ander dal.
Wat betreft de kites heb je best wel grote nodig (afhankelijk van wind natuurlijk). Ozone heeft ook speciaal snowkite (landkite) model.
Ik hou deze thread ook even in de gaten.
*Nachricht bearbeitet durch GerritA op 28 Nov 2018 09:46 (12% bewerkt)
@GerritA Voor mij zal het een middel zijn om in de backcountry ipv skinnen uphill te gaan in zeg ca. 1/3 vd tijd 😉
Niet om te springen o.i.d. in een skigebied of op een weiland ergens heen en weer te crossen, dat lijkt me nl. zeer saai.
In de Lyngen en Kvaløya alps heb ik zeker hellingen gezien, waar je met de kite omhoog kan. Kite in je tas stoppen en afdalen maar.
@GerritA Voor mij zal het een middel zijn om in de backcountry ipv skinnen uphill te gaan in zeg ca. 1/3 vd tijd 😉
Niet om te springen o.i.d. in een skigebied of op een weiland ergens heen en weer te crossen, dat lijkt me nl. zeer saai.
In de Lyngen en Kvaløya alps heb ik zeker hellingen gezien, waar je met de kite omhoog kan. Kite in je tas stoppen en afdalen maar.
Ga je mee?
Ps. Nog steeds in bezit van je camper?xs2arjan. op 28 nov 2018 11:18
Ik heb erg genoten van mijn uurtjes op een meer of in skigebied. Maar is inderdaad een glooiende omgeving wel veel leuker om in te snowkiten.
Ik ga graag mee omdat te doen, moet ik alleen nog even geschikt kite kopen want met Tube is niet zo geschikt. Zag wel mooie kites van http://kitechkites.hu/en met een schappelijke prijs.En deze kan ik ook weer gebruiken voor het foilen. 😃
En we hebben zeker een camper nog, alleen iets groter en luxer model nu dan die jij kent. (Carthago Chic E-line)
Ik ken wel een paar NL gasten die vorig jaar met kites & skies naar Noorwegen zijn geweest. Hoeveel hoogte ze gemaakt hebben mbv de kite durf ik niet te zeggen.
Ken ook een NL'er die in zijn tijd in La Grave geloof ik geregeld met kite & board op de Col de Lauteret speelde. Veel details wat hij daar wel/niet deed ken ik niet. PM me ff als je meer wil weten.
Op de Col de Lauteret (tussen La Grave en Briancon) wordt best wat met kites gespeeld. Daar gaan ze geloof ik ook die brede vallei omhoog tot de top in NW richting vanaf de pas gezien. Hellingen/kom zelf is ZO. Deels dus de D902 de Galibier pas op. Google Maps geeft ff de naam vd berg niet.
@Teleaddict zitten die "NL gasten" ook hier op het forum?
@GerritA voor de foil gebruik ik nu een Flysurfer Sonic2 11m, maar ga binnenkort een Flysurfer Peak 4 testen voor het snowkiten.
Mijn tube kites zijn inderdaad voor op het water!
@xs2arjan hoe is die sonic 2 bij het foilen en op de berg? Is die eenvoudig te landen en in te pakken? De peak vond ik nogal een logge trekbak. Maar ik heb er niet mee in de sneeuw gestaan. En het was vokgens mij de peak2
@xs2arjan hoe is die sonic 2 bij het foilen en op de berg? Is die eenvoudig te landen en in te pakken? De peak vond ik nogal een logge trekbak. Maar ik heb er niet mee in de sneeuw gestaan. En het was vokgens mij de peak2DaSpike op 28 nov 2018 12:59
Alleen foil ervaring met de Sonic 2, zelf vind ik deze qua pack volume en starten/landen ongeschikt voor in de backcountry. Met de Peak dus nog geen ervaring, maar de peak 4 zal inmiddels verbeterd zijn t.o.v. de peak 2.
Het animo begint dus wel toe te nemen maak ik hieruit op 😉
@Teleaddict zitten die "NL gasten" ook hier op het forum?
@GerritA voor de foil gebruik ik nu een Flysurfer Sonic2 11m, maar ga binnenkort een Flysurfer Peak 4 testen voor het snowkiten.
Mijn tube kites zijn inderdaad voor op het water!xs2arjan. op 28 nov 2018 12:49
@Teleaddict hoorde via via dat die NL gasten Speedriders zijn, die houden er meer van om over poeder velden te vliegen als ze afdalen, dat vind ik tot heden nog zonde!
Verder voor de twijfelaars check deze mannen eens :
Lieve snowkiters! Ik ben nog niet helemaal klaar met mijn site .. www.skiandsmile.com maarruhhh snowkite staat op het programma ! Bedoeling is ook om verschillende gebieden aan te gaan (evt. Met campers!) mocht iemand interesse hebben aan uphill kite les bijv. (Zwitserland!) Stuur me een bericht dan kan ik infos en opties aan je sturen! (Online zoals gezegd nog niets geplubliceerd)
‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com
Lieve snowkiters! Ik ben nog niet helemaal klaar met mijn site .. www.skiandsmile.com maarruhhh snowkite staat op het programma ! Bedoeling is ook om verschillende gebieden aan te gaan (evt. Met campers!) mocht iemand interesse hebben aan uphill kite les bijv. (Zwitserland!) Stuur me een bericht dan kan ik infos en opties aan je sturen! (Online zoals gezegd nog niets geplubliceerd) Berber Ski & Smile op 1 dec 2018 09:48
Hi @Berber , kijk eens aan!!!! Klinkt goed die plannen van je 👍 zeker icm met een camper! Snel die site de lucht in dus 😃
Ps. Als je proefpersonen zoekt, weet ik er alvast een paar 😉
*Nachricht bearbeitet durch xs2arjan. op 3 Dez 2018 08:24 (5% bewerkt)
Ik vlieg zelf met een flysurfer peak 6m2 en gebruik dit om in de alpen de langere tochten makkelijk te maken. (Als de wind het toelaat).
Wel ga ik dit jaar voor een 8m2 of 11 erbij. Vooral de safety van de nieuwe peak 4 spreekt mij enorm aan. Dat is iets wat ik mis aan mijn 1e generatie peak op een smalle graat.
Ik vlieg zelf met een flysurfer peak 6m2 en gebruik dit om in de alpen de langere tochten makkelijk te maken. (Als de wind het toelaat).
Wel ga ik dit jaar voor een 8m2 of 11 erbij. Vooral de safety van de nieuwe peak 4 spreekt mij enorm aan. Dat is iets wat ik mis aan mijn 1e generatie peak op een smalle graat.
Dat B-safe system ziet er inderdaad zeer mooi uit, en mijn inziens ook noodzakelijk langs graten. Wat is de reden dat je een 8 of 11 ernaast zou willen, levert je 6m Peak1 te weinig power voor uphill?
Ik neig zelf naar een 8m, maar krijg het advies voor een 5m icm skies.
Dank alvast,
Arjan
*Nachricht bearbeitet durch xs2arjan. op 5 Dez 2018 18:03
De thermiek wil af en toe niet genoeg zijn voor de 6m. Met wind is het prima te doen.
Redem voor een grote kite:
Ik wil graag mijn quiver uitbreiden en meer airtime pakken. Daar lijkt de 8 mij goed voor. Maar ik wil ook de 11 nog eens uitproberen, misschien dat het opwaarts de tocht sneller maakt en dat een derde top te doen wordt.
Ride up mountains,
FLYSURFER Kiteboarding,
Laurent Guyot AKA Lolo BSD
Met Laurent heb ik contact gehad n.a.v. zijn snowkite event op de Col Du Lautaret (Frankrijk) In April/Mei 2019 gaat hij de planning maken voor waarschijnlijk Januari 2020. >80% dat ik mezelf hiervoor inschrijf 😉 Check zijn FB account voor meer info over dit event.
Versus shop in scheveningen geeft ook al een aantal jaren snowkite events op de Hardangervidda (Noorwegen).
2020 is hun jubileum (10e maal) en dit zal de ca eind februari begin maart zijn, met evt een trek van hut naar hut. Meer info op hun website.
Ook deze staat op mijn agenda.
Dan ben ik van plan om na de trip met Versus met mijn camper door te rijden naar het noorden met een aantal gelijk gestemde snowkiters.
Om daar in de Lyngen Alps te touren met snowkites of vellen als het niet waait. 2 jaar geleden ben ik daar geweest : maar dan nu met een kite mee.
De plannen staan nog in de kinderschoenen maar PM me gerust mocht dit je aanspreken.
Hieronder tag ik wat Wepowder namen waarvan ik zag/weet/denk dat ze interesse hebben :
Awesome, ik wil deze zomer wel wat beginnen met oefenen en dan zien we het wel. @andrevantgeloof@DaSpike en JW (ben ff zn wepowder naam kwijt) zijn denk ik ook wel in voor een paar keer proberen volgend seizoen. Maar die kunnen allemaal al heel goed kiten dus ik moet echt aan de bak om niet voor lul te staan dan.