Lawine over piste in Tignes

• Erwin
    Elite
    Erwin op 8 März 2017 · 15:17
    @KRovers ik wil niet bot overkomen, maar je toch de vraag stellen: waarom zie je zoveel problemen? Je kan het probleem dat je in Davos hebt ervaren ook gewoon zien als een supergoed leermoment. Degene die op pad was met die Axio heeft gewoon geleerd dat hij/zij zijn/haar pieper beter had moeten kennen. Maar er kan nog veel meer misgaan. Daarom is die cursus er en daarom bouwen we dit soort momenten in. Juist van je fouten kun je leren. Ik ben het wel met je eens dat we wat mij betreft ook niet toe hoeven naar een systeem waarbij je standaard een lawinepieper op de piste draagt. Als het misgaat moet je gewoon heel erg je best doen om er het beste van te maken. Meer kun je op dat moment niet doen. Wel kun je het een en ander van tevoren doen/oefenen en dat is ook de reden dat je met die cursus bent meegegaan.
  • KRovers
    Advanced
    KRovers op 8 März 2017 · 18:27
    @Erwin Problemen zien is een vervelende tweede natuur die mij danig in de weg zit. Je hebt me meegemaakt in SSC II, dan weet je waarschijnlijk wat ik bedoel. Ik ben juist erg blij met goede leermomenten, daarom doe ik cursussen en denk ik hardop mee op het forum.

Juist het feit dat in kleine dingen iets mis kan gaan en dat je dit daarom goed moet trainen maakt dat ik wat beren op de weg zie bij een pieper op de piste voor iedereen. Ik gaf het voorbeeld om aan te geven hoe lastig het soms al is om in je eigen groep alles goed te doen en gaf aan dat je met pistepiepers in de buurt een veelvoud aan mogelijke verstoringen hebt in je eigen veiligheidsprocedures.

Er zijn mensen die het dragen van een helm vooral zien als een veiligheidsmaatregel tegen onverwachte omstandigheden en onbesuisd gedrag van anderen op de piste. Dan werkt het dragen van een helm ook als een veiligheidsmaatregel. Iedereen een pieper werkt in dit geval dan juist veiligheidsverlagend als het zoeken naar een pieper in nood daardoor verstoord wordt.

Nogmaals, ik dacht hardop mee om de veiligheid echt te vergroten en dan is het soms nodig om advocaat van de duivel te zijn. De wet van Murphy komt altijd om de hoek zetten en daarin is ieder probleem dat je kan verzinnen een mogelijkheid die ooit eens op zal treden.
    Avalensemble!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro