Reparatievraag: ski versus stoeltjeslift 0 - 1

• hooge048
    Advanced
    hooge048 op 10 März 2017 · 21:56
    Heb ik net nieuwe skies (Nordica Hellbent) gevonden via het forum, sloop ik ze op dag twee. Bij het instappen in de lift m'n ski klem komen te zitten tussen de sneeuw en de onderkant van het stoeltje. Ik was niet eens de enige; heb nog drie anderen hetzelfde zien overkomen, dus het lag vast niet aan mij 😉 Maar de lift ging natuurlijk verder, waardoor eerst m'n knie een opdonder kreeg en daarna de binding los schoot...

Lift stil, eruit gesprongen en ski opgehaald. Op het eerste gezicht alles ok en de rest van de dag doorgeskied. Alleen bleek er helaas toch wat stuk gegaan te zijn...

De achterkant van m'n ski heeft dus klem gezeten aan de onderkant van het stoeltje, daarbij zijn het belag en de kanten omgebogen, mooi in een hoek van 90 graden (dus nu zijn het echte Hellbents!). De rest van de laminering zit nog op z'n plaats.

Vraag is dus; wat is wijsheid? Met skiën heb ik er niet echt last van, het is maar de laatste centimeter, maar zo'n open wond is ook niet alles. Voordat ik aan de slag ga met de bankschroef en epoxy, heeft er iemand een goede tip?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 11 März 2017 · 01:30
    bankschroef en epoxy, eventueel schroefjes of popnagels om de boel bij elkaar te houden. Of swallotails van maken? Enige eis is dat 't waterdicht wordt. En hopen dat de delam niet verder in de ski zit, maar dat zal imho wel meevallen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 März 2017 · 08:28
    Wel eerst even heel goed (laten) drogen, evt met föhn of zo, als er mee doorgestikt is. In ieder geval voordat je hem dichtmaakt.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro