Team Syncro zoekt Lariks

• xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 20 Februar 2018 · 21:24
    Team Syncro a.k.a. @BobvanIterson en @xs2arjan sturen het GROOTSE kleine T4'tje as. donderdag richting het zuiden.
    We zijn op zoek naar poeder, en het lijkt een combi te worden van poeder, lariks,pizza en dopio espresso 😃

Nu is team Syncro niet zo bekend in het Lariks zoeken in het zuiden (lees regio Piemonte).
    Uiteraard zijn we op zoek naar de geheim tips voor deze regio, die we absoluut NOOIT verder vertellen.

Als beloning voor de top 3 aan tips, staat er na het poederseizoen een pilsje koud op het Katwijkse strand 😉

Thnxxx,

Team Syncro
    xs2arjan
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 20 Februar 2018 · 22:25
    Ha Team Syncro,

Tips over het larikszoeken heb ik helaas niet, maar Team Snorkel a.k.a. Wiebe, Thijs en @emmel voeren morgenavond al de Piemonte in op de navigatie als eindbestemming. Ik ga dit even dus even volgen, en wil wel een extra pilsje inzetten (al kan het zijn dat deze ergens anders opgehaald mag worden).

Geheim tips zijn bij ons ook enorm veilig, en de Piemonte is dusdanig ver weg dat je überhaupt weinig risico loopt wat dat betreft.

Ik ben benieuwd waar jullie terechtkomen, misschien kunnen we daar ook nog even samen van een pizza en/of espresso genieten!

Cheers,

Emmel

*Nachricht bearbeitet durch Emmel op 20 Feb 2018 22:26
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 Februar 2018 · 03:22
    Het is geen rocket science, je gaat naar het zuiden tot je de zee ziet en dan een stukje omhoog. Alles is leuk daar, en niet druk nu.
    splitfest.nl
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 21 Februar 2018 · 07:40
    wepowder.com/nl/argentiere
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 21 Februar 2018 · 07:42
    https://wepowder.com/nl/argentera

Sorry deze bedoelde ik.
    2 Rad 4 Mum & Dad!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 21 Februar 2018 · 09:25
    Wat Ivar zegt. Volg de geur van pizza en luister of je espresso hoort. Bij twijfel is lariks in het Italiaans 'larice'. Als je nog geen tunnel/pas hebt gehad, moet je nog even doorrijden.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_lork
    Veel plezier 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 21 Februar 2018 · 09:27
    @emmel Ik pm je ff mijn 06, nog geen idee waar wij uiteindelijk zullen belanden maar dan kunnen we evt wat afspreken.

@ieism zo simpel is het dus, we wonen aan de zee dus herkennen wel wanneer we er zijn 😉

@$andokan thnx
    xs2arjan
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 Februar 2018 · 09:32
    Ik heb het geloof ik al 5000x verteld, maar de bus van Nice Airport of treinstation kost €1 en brengt je direct naar ISola2000. Dit kan je zelf niet heel veel sneller rijden omdat je meestal achter een bus terecht komt op dezelfde weg.
    Ik zet mijn busje dan ergens bij La-Tour-sur-Tinée-Gare, dan kan ik lekker in het warme zonnetje camperen in een prachtige omgeving en ben ik met een uurtje boven. Je kan op de parkeerplaats van Isola trouwens zonder veel gedoe winterkamperen hoor, maar er is buitne het seizoen niet heel veel te doen s'avonds dus dat doe ik meestal niet.

splitfest.nl
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 21 Februar 2018 · 16:17
    Het is misschien wat ver, maar vangt wel dikke sneeuw: Mondole ski, Limone Piemonte of San Giacomo.
    Ik en een maatje hebben ons er dik vermaakt. 3 dagen na het alert was er nog genoeg te poeder te vinden en terwijl men maar 3 cm verwachte aan het einde, lag er zeker 30 cm vers:

Tip: kijk zelf eens op de forecast pagina met de gebieden aangevinkt en je gaat geheid gebieden zien waar je nog nooit van gehoord hebt, maar oh zo mooi zijn! Zelf ontdekken van deze gebieden is nog het leukst en ik denk dat er zelfs nog wel wat meer gebieden zijn (lees 1 lift) die niet in de gebieden database van WP staan.
    *Nachricht bearbeitet durch ThijsB op 21 Feb 2018 16:18 (4% bewerkt)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 Februar 2018 · 16:40
    Prali, zeker als het front in een rechte lijn uit het oosten op de bergen afdendert.. Maar zoals Ieism al suggereert, je kan niet heel erg fout gaan hier. Zelfs misgokken is nog leuk (en je leert ervan) en de koffie is overal goed, en dat maakt veel goed.
    *Nachricht bearbeitet durch Dutchess op 21 Feb 2018 16:41 (50% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 21 Februar 2018 · 18:32
    @Dutchess, @xs2arjan.

Ahum.... Prali....... zou je dat nu wel doen? 😜

https://wepowder.com/nl/forum/topic/239399
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • iPow
    Advanced
    iPow op 21 Februar 2018 · 20:16
    Goede reis, veel plezier!
    Martin
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 21 Februar 2018 · 21:58
    Wij vertrekken a.s. vrijdag met ons "busje" naar Prali. Zagen dat er een camping is op slechts 300 mtr. van de skipiste.

@ Dutchess @Kendo Kan iemand ons vertellen hoe de weg is de laatste 20 km naar Prali? Omdat het vrijdag al sneeuwt en wij wat zwaarder zijn en geen Syncro hebben hoop ik niet dat het erg steile bergpassen zijn?
    And snow it is.....
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 Februar 2018 · 22:09
    Dat valt wel mee, de weg volgt het dal redelijk laag en wat ik me herinner zitten er maar een paar lussen in die een beetje stijgen. Zeker geen echte bergpas, moet gewoon kunnen met jullie camper.
    splitfest.nl
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 21 Februar 2018 · 22:20
    Dat valt wel mee, de weg volgt het dal redelijk laag en wat ik me herinner zitten er maar een paar lussen in die een beetje stijgen. Zeker geen echte bergpas, moet gewoon kunnen met jullie camper. ieism op 21 feb 2018 22:09

Top thanks, ondertussen wel een ander campertje dan jij gezien hebt in Löser maar daar lukt het dan ook zeker mee.
    And snow it is.....
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 21 Februar 2018 · 23:03
    Valt idd mee, zo’n 800 hoogtemeters in de laatste 24km. Wij reden m savonds met sneeuw, en dan is het wel een listig weggetje...donker, smal, weinig sneeuwschuivers...dus een ingesneeuwde weg, wat krappe bochten... Italiaans avontuurlijk zeg maar 😜

Volgens mij camperde ze daar gewoon op het parkeerterrein bij lift
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 22 Februar 2018 · 10:57
    Weet iemand nog beschikbare acco's in of nabij Isola2000 (voor vrijdag t/m maandag)? Ik heb namelijk geen syncro of soortgelijk busje om in te tukken 😋 Op booking.com en airbnb is helaas niets meer beschikbaar.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 Februar 2018 · 11:18
    Camping DOMAINE DU LAC DES NEIGES n Isola dorp heeft ook een dortoir, bel ze even. En dan met de bus naar 2000.
    splitfest.nl
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 22 Februar 2018 · 12:54
    Het gaat druk worden in de piemonte 😃

Iemand ervaring met Frais ? https://wepowder.com/nl/frais#

Klein maar fijn? Aangezien het de eerste dagen tot zwaar dumpt, lijkt mij dit wel wat aangezien onder de boomgrens? Of is dit veel te vlak?
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 22 Februar 2018 · 13:00
    Het gaat druk worden in de piemonte 😃

Iemand ervaring met Frais ? https://wepowder.com/nl/frais#

Klein maar fijn? Aangezien het de eerste dagen tot zwaar dumpt, lijkt mij dit wel wat aangezien onder de boomgrens? Of is dit veel te vlak?dorfke op 22 feb 2018 12:54

Dan is Bardonecchia of Sestriere een betere optie lijkt mij.
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 22 Februar 2018 · 13:08
    Zit met de familie in Valloire. Eens kijken of ik mensen mee krijg door de Frejus tunnel of dat ik zelf een wagen kan mee pakken 😃
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 22 Februar 2018 · 16:16
    Met mijn T3tje ging die weg prima hoor. Maar verwacht niet dat ie geschoven is...

(Ja en de mensen achter me raakten ietwat geirriteerd....)
    *Nachricht bearbeitet durch Dutchess op 22 Feb 2018 16:16 (27% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 22 Februar 2018 · 19:28
    Met mijn T3tje ging die weg prima hoor. Maar verwacht niet dat ie geschoven is...

(Ja en de mensen achter me raakten ietwat geirriteerd....)Dutchess op 22 feb 2018 16:16

Thx voor de info.... met winterbandjes en evt. De sneeuwkettingen gaat het vast wel lukken.
    And snow it is.....
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 22 Februar 2018 · 19:37
    Zo niet, kom je een bakkie doen in Nendaz Gerrit 😃
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 23 Februar 2018 · 17:33
    Zo niet, kom je een bakkie doen in Nendaz Gerrit 😃evr66 op 22 feb 2018 19:37
    Het is gelukt met de hulp van sneeuwkettingen er lag al flink wat meer sneeuw vanochtend dan voorspelt. En het blijft maar doorgaan.
    Dus sla Nendaz even over, maar tanks voor de invite.

And snow it is.....
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 23 Februar 2018 · 17:48
    @Limone Piemonte vandaag geen wind lichte sneeuwval maar dumpen doet het nog niet. Verbinding van Limone naar Limone 1400 gesloten wegens mist dus niet veel kunnen verkennen. Op een paar face shots na nog geen powabunga time
    xs2arjan
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 23 Februar 2018 · 18:56
    Iemand al in via lattea of Bardo? Wij zijn nog aan het twijfelen voor morgen qua gebied
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 Februar 2018 · 19:05
    @xs2arjan Tot wanneer denken jullie daar te zitten?
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 23 Februar 2018 · 20:22
    @aryen wij rijden vrij 2 mrt na een ski dag terug. Geen plan met camper flexibel 😉
    xs2arjan
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 Februar 2018 · 22:31
    Ok, wij zitten van zondagavond tot iig donderdagochtend in een hutje in Peveragno, maar zijn ook flexibel 😉 Even contact houden? Volgens mij heb ik je 06 nog. Kan ik ook die sneeuwkettingen een keer afbetalen 😃

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro