ALPRIDE SUPERCAP 30 MET E1 AIRBAGSYSTEM!

• CorD
    Beginner
    CorD op 16 Dezember 2019 · 19:44
    Ik heb de beslising genomen om een Airbag aan te gaan schaffen. Met het lezen van reviews kwam ik de Alpride Supercap 30 MET E1 Airbagsystem tegen.
    Heeft er iemand ervaring met de Alpride Supercap?
    Think with powder
  • Oldskool
    Advanced
    Oldskool op 16 Dezember 2019 · 20:06
    Yep,
    Geweldige airbag: bediening is eenvoudig en het gewicht van de tas is super in vergelijking met de tassen met een accu. Zeker bij toeren van belang.
    Bij vluchten ook 0 problemen gehad: moest 1x wel even het systeem laten zien.

Enig nadeel is misschien de kwaliteit van de rugzak zelf: wat minder robuust dan bijvoorbeeld van Mammut. Na 1 seizoen had ik al wat meer gebruikssporen als je zou verwachten....
    Misschien is de versie van Scott te overwegen, en ook de 40liter van Alpride lijkt al wat beter uitgevoerd, met bijvoorbeeld een bredere buckle aan de heupband.....

Maar al met al zeker aangeraden!

Groet,
    Oldskool
    JW
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 16 Dezember 2019 · 20:49
    De rugzak van Scott met dit systeem krijgt goede reviews. Als ik een andere airbag zou aanschaffen zou het die zijn. Scott heeft 3 maten beschikbaar.

https://www.wildsnow.com/24669/scott-alpride-e1-test-review/...

Blackdiamond heeft ook een versie, daar heet het systeem dan Jetforce Tour maar het is hetzelfde alpride E1 systeem.
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 16 Dez 2019 20:52 (23% bewerkt)
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 16 Dezember 2019 · 22:01
    Ik heb een alpride supercap. Hele fijne tas en super airbag systeem. vooral de compactheid en het gewicht is top voor mijn gebruik. Het is echt afhankelijk van waarvoor je de tas gaat gebruiken of hij aansluit bij de behoeft. Hou er vooral rekening mee dat het 28 liter is en je geen zeeën van ruimte hebt. Wat @Oldskool ook noemt ze hebben licht materiaal gebruikt voor de rugzak zelf wat het minder robuust maakt.

Ik heb er eens een een artikel over geschreven maar om je de lap tekst te besparen hieronder de beknopte versie 😉.

Voordelen
    - Licht en compact (geen accu)
    - Makkelijk in gebruik en hergebruik
    - Opladen via USB en/of 2x AA -batterijen
    - Meerdere keren te activeren op een tour
    - Goede pasvorm
    - Reizen met vliegtuig zonder problemen

Nadelen
    - Je moet de tas volledig openen om het systeem aan en uit te zetten
    - De led indicator voor de status is niet zichtbaar wanneer je de tas op je rug hebt

De laatste 2 punten vind ik wel echt jammer. Ik heb ook de Jetforce een tijd gebruikt en daar zit de bediening en statusindicatoren in de trigger verwerkt. aan en uitzetten is dus een stuk gebruiksvriendelijker. Het is een mentaal dingetje maar ik vind het persoonlijk niet fijn dat de status (aan/uit/laadstatus en storing) niet zichtbaar is wanneer je de Alpride op je rug draagt. Een poedermaatje kan dit wel voor je checken maar die moet maar net weten waar het ledlampje zit.
    *Nachricht bearbeitet durch victorvaneerd op 16 Dez 2019 22:09
  • CorD
    Beginner
    CorD op 17 Dezember 2019 · 17:24
    Bedankt voor jullie bruikbare info!!
    Zaterdag ga ik shoppen.
    Think with powder

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro