PA9 Klostertal report

• ardt
    Advanced
    ardt op 9 Februar 2020 · 19:56
    Toen er vorige week een nordstau aangekondigd werd heb ik snel mijn agenda leeggemaakt. Een berichtje op het forum voor gezelschap leverde diverse reacties op. De eerste was van @Evan. Hij was van plan naar het Klostertal te gaan. Daar kon ik me prima in vinden. Tegelijk vertrekken zat er niet in dus we gingen ieder afzonderlijk met de trein.

Evan was er dinsdag al maar toen bleven de liften dicht. Woensdag was het onderste deel in Sonnekopf open. We vonden heerlijke droge poeder onder de gesloten Obermoos lift. Die run hebben we meerdere keren gedaan. Steeds weer first tracks. De sneeuw stoof in het rond. Wel voelde je zo af en toe de ijslaag die eronder lag. Er was in deze kom verrassend weinig wind.

In het weekend had ik ook een berichtje van Daniel uit Boedapest (@morfcake). Hij had de Nederlandstalige WePowder site bij toeval ontdekt en het forum door google translate gehaald. Donderdagochtend ontmoetten we elkaar bij de Albona 2 in Stuben. Vanaf de Albonagratstube zijn we twee keer afgedaald naar Stuben en naar Langen. De sneeuw op de noordhelling was nog lekker zacht maar bovenaan had de wind goed huisgehouden. Veel kale en verijsde plekken.

De sneeuwval was inmiddels voorbij en het was stralend weer. Dat was te merken, het was erg druk in Stuben met groepen freeriders en toerskiërs. Daarom besloten we ’s middags weer naar Sonnekopf te gaan. Hopelijk rustiger en minder wind. Daar sloot mijn maatje Simon zich bij ons aan. Nadat hij logeeradresjes voor de kinderen had geregeld kon hij op woensdagavond de trein pakken.

De bovenste liften in Sonnekopf waren nu open en tegen de tijd dat wij aankwamen was het hele skigebied vakkundig afgekrast. Ook hier veel freeriders op de been. We hebben uiteindelijk een paar keer de afdaling vanaf de Glattinggrat naar klösterle gedaan in verschillende varianten. Ondanks dat we niet de eerste waren was er voldoende ruimte om onze eigen sporen te trekken.
    Vrijdag en zaterdag hebben we de afdaling van de Albonagratstube naar Langen nog een aantal keer gedaan en zijn we vanaf de Albonagratlift richting de Wagner Hütte afgedaald. Die laatste is een zuidoost helling en die had erg te lijden gehad van de zon.

De afdalingen naar klösterle en naar de Wagner Hutte eindigen allebei in een zijdal met een smal paadje langs de beek. Wat is het daar mooi! Met sneeuw bedekte rotsen in kabbelend water, zo rustgevend. Dat we met onze snowboards hele stuken moesten lopen deed er helemaal niet toe. Die wandeling blijft me mogelijk langer bij dan de poeder.

Het was voor mij de eerste keer met de trein op poedertrip en dat is goed bevallen. Heen en terug ’s nachts gereisd met reguliere treinen. Een paar keer overstappen dus wel opletten. Op de heenweg in Augsburg bijna verslapen. Terug via Zurich en Basel ging alles heel soepel. Heel fijn om na een lange dag snowboarden niet zelf te hoeven rijden. Zeker voor herhaling vatbaar.

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 Februar 2020 · 20:17
    Lekker verslag man! Thanks.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 9 Februar 2020 · 20:17
    Dubbel ☃️
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 9 Feb 2020 20:17 (85% bewerkt)
  • evan
    Advanced
    evan op 10 Februar 2020 · 07:14
    Was een mooie trip, Ard!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 Februar 2020 · 07:30
    Lekker hoor! Jaloers!
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 10 Februar 2020 · 08:46
    NICE!!!
    Tukker(ik)
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 10 Februar 2020 · 08:56

Het lag zeker weer aan t materiaal 😃

Leuk report jongens!
    En mooi dat dat treinen best goed werkt, wil ik ook zeker eens gaan doen!
    *Nachricht bearbeitet durch markindealpen op 10 Feb 2020 09:00 (21% bewerkt)
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 10 Februar 2020 · 09:35
    Mooi verslag! Klinkt als een goeie trip 😀
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 10 Februar 2020 · 09:59
    Goed bezig Ard! Lekker filmpje ook.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 10 Februar 2020 · 10:40
    Dank voor het delen (van de inspiratie).
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 10 Februar 2020 · 10:42
    Mooi verhaal! @ardt Mooi ook om te lezen dat de trein perfect werkt. Waar had je je tickets geboekt?
    @Evan mooi weer wat lijnen. Alles goed met je? Lang niet gesproken.
    May the powder be with you.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 10 Februar 2020 · 11:08
    Leuk report!
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 10 Februar 2020 · 11:28
    Mooi, (Vor)arlberg stelt nooit teleur!
    Vallen de kosten mee om met de trein te reizen en deze lastminute te bestellen? Hoop dit in de toekomst ook meer te doen.
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 10 Februar 2020 · 11:56
    Nice! Lekkere beelden!
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Marcel_Dijkgraaf
    Beginner
    Marcel_Dijkgraaf op 10 Februar 2020 · 12:22
    Dank voor het verhaal! Trein details graag delen! Vraag het me altijd af of het de moeite is, als ik langs het stationnetje in Langen rijd.
  • OJH
    Beginner
    OJH op 10 Februar 2020 · 12:48
    mooie trip, fijn verslag 😃
    trein gaat idd best goed, nu 2 keer gedaan deze winter, paar dagen voor vertrek, gewoon via ns internationaal, onder de 200e retour Rotterdam Zwitserland. sneller/zelfde tijd als ik het zou rijden. Ook met gedoe op het spoor vond ik het eigenlijk prima te doen. vooral die ICE treinen zijn gewoon erg relaxed.
  • ardt
    Advanced
    ardt op 10 Februar 2020 · 13:48
    @meteomorris @Kristalklear Treinkaartje geboekt bij NS internationaal een dag van tevoren. Het kan ook op www.bahn.de daar heb je keuze uit meerdere treinen. Kan je zelf bepalen waar je prioriteit ligt; kortste reistijd, minste overstappen of de prijs. Heenreis was € 99 en terug €39. Ik had er nog stoelreservering bijgekocht maar heb uiteindelijk op andere plekken gezeten. Er was plek zat.
    Een lange overstap in Duisburg gebruikt om te eten. Je kan ook in Düsseldorf overstappen. Dat station is een stuk aangenamer.

@Marcel_Dijkgraaf in Langen am Arlberg stoppen maar een paar treinen per dag, daarom een retour Bludenz en verder met de bus. De trein van Lindau naar Bludenz rijdt overigens door naar Schruns (Montafon). Terug wel de trein van Langen naar Bludenz genomen. Tip als je daar moet wachten: YIKA – Sushi & more op het station.

*Nachricht bearbeitet durch ardt op 10 Feb 2020 13:49

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro