Vragenlijst analyse ongeluk

• EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 11 Juni 2020 · 17:13
    Naar het goede voorbeeld van een berggids een jaar of tien terug, wil ik volgende winter een kort lijstje meenemen op pad, op een vaste plek in m'n rugzak, om ongelukken onderweg gestructureerd vast te kunnen leggen.

Eerder deze winter is een buddy van me uitgegleden en heb ik de dag er na een provisorische analyse gedaan met de punten hier beneden. Wat ik me nou afvraag is het volgende:
    - welke punten zou je nog toe kunnen voegen?
    - heeft er toevallig iemand een pdf-je van zo'n formuliertje?

Mijn aandachtspunten tot nu toe:
    - datum/tijd/plaats van het ongeluk
    - beschrijving plaats, licht-omstandigheden/zicht, weer (neerslag, wind)
    - beschrijving route, sneeuw
    - beschrijving/tekening situatieoverzicht/waarnemingen in omgeving
    - handelingenverloop voor/tijdens/na ongeluk
    - betrokken personen/partijen
    - analyse&leerpunten

Mocht je een mooi pdf-je hebben of een goede aanvulling, dan hoor ik het graag.
    *Nachricht bearbeitet durch EmileHendrix op 11 Jun 2020 17:19
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 12 Juni 2020 · 12:59
    Goed idee Emile,
    Ik zou in je analyse ook meenemen of je tijdens de dag de "what if" goed in gedachten hebt gehouden.
    - wat als ik hier weg glijd, wat is dan de consequentie (blijf ik dan door de steilheid doorglijden en moet ik een zekering aanleggen bijv.)
    - wat als hier meer sluff loskomt dan verwacht (loopt het onder je vrij uit of is er een terrain trap)
    Het is zo makkelijk een paar stappen te ver te zetten in het nemen van risico, "want je bent er bijvoorbeeld al bijna".
    My drug is white powder. Deep, white powder.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro