zipfit liner in toer schoenen?

• kjiratsiekoedel
    Advanced
    kjiratsiekoedel op 20 September 2020 · 15:38
    Ik heb Atomic hawx ultra xtd 120 hybride schoenen. Ik zit te twijfelen aan andere liners.

Gekocht bij snowcountry. Zijn de juiste maat.

Ik heb smalle enkels en kuiten. Daarvoor al ruim gebootfit met vlinder en kuitvulling. Ook drukpunten aan de voorkant ruimer gemaakt. Daardoor zitten ze nu goed, maar soms heb ik t idee dat mijn enkels nog iets meer op zijn plek gehouden mogen worden.

Nog meer vulling kan, maar wellicht zijn andere liners ook een overweging. Wat is jullie ervaring daarmee? Ook rekening houdend met dat t ook toerschoenen zijn.
    *Nachricht bearbeitet durch kjiratsiekoedel op 20 Sep 2020 15:39
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 20 September 2020 · 18:37
    Ik weet niet hoe volumineus/smal Zipfit liners bij enkel of andere plekken rond de voet zijn, waarschijnlijk heb je verschillende versies, maar er zijn in ieder geval ook toerversies verkrijgbaar.
  • Moos
    Moos op 21 September 2020 · 10:47
    Zipfit vragen? Ze hebben behoorlijk wat incentive om dit te weten.
    Anders Snowcountry of een zaak die Zipfits verkoopt.

Ik heb weleens tussen verschillende toerschoenen liners gewisseld om te zien of dit paste. Schoenen in kwestie waren Salomon MTN lab en Fischer Travers. Die laatste is wel een ielere kleinere minder beefy schoen. Het verbaasde mij niet dat de liners niet uitwisselbaar waren.
  • wittelijnen
    Tourist
    wittelijnen op 21 September 2020 · 22:57
    Palau liners. Zijn hetzelfde als Intuition. Qua prijs zijn ze gunstiger. Zijn oa de stock liners van Scarpa.

Kun je na hot foamen nog vlinderen etc. Dit type is freeride tour. Kun je alles mee. Ook 2000m omhoog.

Dit type zit in mijn XTD 130. Vlinder er op, zool er in, spoiler op achterkant en pad op teenstuk. Al die extra 'opties' na de hotfoam.

https://palau-ski-boot-liners.com/ski-liners/all-track-power/?lang=en...
    *Nachricht bearbeitet durch wittelijnen op 21 Sep 2020 23:01
    FB.com/koenbakkers.skier
  • kjiratsiekoedel
    Advanced
    kjiratsiekoedel op 22 September 2020 · 14:00
    Wat is de meerwaarde van de Palau tov min huidige liners? De liners van de xtd 130 vond ik niet prettig, die van mijn 120 waren beter te vormen.

Ik kan idd altijd langs mk of snowcountry. Maar ze raden t vast aan 😃.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 23 September 2020 · 12:08
    Ik heb gewoon heel erg smalle voeten en ben erg tevreden met mijn Zipfit liners. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik een schoen fatsoenlijk passend heb gekregen met mijn ultra low volume schoenen. Bij mij zitten ze in Lange XT Freetour 130 LV.
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 23 September 2020 · 13:24
    Je kan ook een custom foamliner proberen als je veel volume wil laten opvullen. Hierbij wordt de liner opgevuld met schuim wat uithard naar de vorm van jou voet. De meeste goede bootfitters in de alpen kunnen dit wel, kost echter wel wat meer dan een standaard binnenschoen. Bij mijn bootfitter hebben ze ook toer-specifieke foamliners die minder stug op de achilles zijn zodat je loopbeweging niet teveel wordt ingeperkt. Ik wil niks anders meer!
    Zipfit is vrij stijf en vooral voor raceschoenen als ik het goed heb, dus wellicht verlies je veel beweging? Maar zelf geen ervaring met zipfit.

• kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 24 September 2020 · 20:15
    't Is niet dat ik per se superveel opgevuld moet hebben en dank ook niet dat daar ruimte voor is. De toerflexibiliteit moet er ook nog in blijven zitten.

Ik ga binnenkort eens langs MK
  • wittelijnen
    Tourist
    wittelijnen op 24 September 2020 · 23:00
    Wat is de meerwaarde van de Palau tov min huidige liners? De liners van de xtd 130 vond ik niet prettig, die van mijn 120 waren beter te vormen.

Ik kan idd altijd langs mk of snowcountry. Maar ze raden t vast aan 😃.kjiratsiekoedel op 22 sep 2020 14:00

Stock liners zijn een ander type foam. High end foam van Palau/Intuition zorgt dat er werkelijk een 1 op 1 match is van je voet en schaal. De XTD 120 liner ken ik niet. Wel de oude en nieuwe 130. De oude meer tour, de nieuwe meer performance. Het blijven stock liners. De innovatie van een goede schaal benut je met een liner upgrade is mijn ervaring. Met een Palau/Intuition liner zit je in eens met je voet in een op maat gemaakt race stoeltje die reactiever scherper reageert, beter warmte/koude reguleert en pijnloos/geen drukpunten/shinbang kent en heerlijk tourt. Zelf waardeer ik ook dat ze relatief lang zijn. Qua overbrenging waardeer ik een hoge schacht/boot ivm mijn lengte. Palau/intuition kun je ook meenemen naar nieuwe boots. Ze kunnen opnieuw gevormd worden.

Zipfit ken ik onvoldoende.
    *Nachricht bearbeitet durch wittelijnen op 24 Sep 2020 23:02
    FB.com/koenbakkers.skier
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 24 September 2020 · 23:34
    thanx, klinkt ook wel interessant dan. Zijn ook wat betaalbaarder dan zipfits volgens mij

Genoeg keuze ook weer: https://palau-ski-boot-liners.com/ski-liners/?query_type_collection=or...

Waar zijn ze te vinden? Ik woon in De Bilt. Of alleen online te bestellen?
    *Nachricht bearbeitet durch kjiratsiekoedel op 24 Sep 2020 23:40 (24% bewerkt)
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 25 September 2020 · 15:51
    Ik heb even gebeld met VS sports in Gouda die de Palau liners heeft. Hij raadde voor mij custommold aan (hij deed schuim, geen zipfit) ivm te weinig verschil van Palau tov de huidige liners.
  • wittelijnen
    Tourist
    wittelijnen op 25 September 2020 · 23:46
    Custom foam gebeuren van Conformable een seizoen mee geskied. Daar bleef het bij. Je staat in beton, maar met teveel foam is ook alle gevoel compleet weg. Wellicht ook niet kundig gedaan door de Franse fitter - betwijfel ik want deze heer doet allerlei racers van de Club des Sports etc. Voor racers is het denk ik ook meer geschikt vermoedelijk. Hard pack. Voor touren is het gemis van gevoel ook verre van ideaal. Het blijft uiteraard persoonlijk maar op custom mold en stock liep ik stuk. Bij stock kreeg ik een onstoken wreef en schenen. Vanwege calcaneus breuk en daarom vervormde hak naar Intuition uitgeweken. Indertijd door Sportina gefit. Nooit meer anders en eigenlijk al jaren eerder deze overstap moeten maken. Samen met de XTD is dit een gouden combi. Zeker ook in de directheid van precisie overbrenging. Afgelopen seizoen nog de nieuwe XTD liner eens gefit; de fitter gaf aan dat er weinig verschil zou zijn tussen de stock en palau liner. De praktijk is anders. De stock liner is na een dag direct verwisseld voor een oude Intuition/Palau.

Voor de Backland Carbon heb ik een all Track LT van 8mm. Voor de XTD ski ik met twee liners. Een meer inbounds mini tours (Intuition Power tongue) en een All track power 1mm van Palau voor steep/500 hm+ touren. Deze kun je zoals gemeld opleuken met vlinder etc. om desgewenst nog strakker in de schaal te zitten.

My two cents.
    FB.com/koenbakkers.skier
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 30 September 2020 · 16:45
    Ik heb gisteren zipfit freeride gepast bij MK. Dit gaf vrijwel direct t gevoel dat ik zocht: steun waar nodig. En die waren nog niet verhit/op mijn voeten omdat ze van iemand anders waren.

Dus een paar zipfit besteld

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro