Waar is Morris ???

• Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 Oktober 2020 · 16:16
    WAAR IS MORRIS?

Omdat ik de weerupdates van Morris al een tijdje mis heb ik ‘m even gemaild. Kreeg tot mijn stomme verbazing deze autoreply terug

“Hi, I am no longer working for wePowder.If you want to contact me, please send an email to …..”

En verrek: Ook Morris iconische profielfoto onder het weerbericht is verdwenen!

Wepowder zonder Morris? Onbestaanbaar.

kortom WHAT HAPPENED?
    Waar is Morris?
    meer sneeuw man
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 13 Oktober 2020 · 16:32
    Gezien de tijd van het jaar zou mijn gok zijn dat ie ergens in de surf ligt 😃

Maar als ie inderdaad niet meer bij WP betrokken is lijkt me dat wel minimaal een nieuwsberichtje waard ja.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 Oktober 2020 · 17:37
    Precies @willem2k.
    *Nachricht bearbeitet durch Fritz Freeride op 13 Okt 2020 17:56
    meer sneeuw man
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 Oktober 2020 · 17:57
    Of op zn minst een bedankje
    meer sneeuw man
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 13 Oktober 2020 · 19:19
    Ook benieuwd idd, van de zomer gestopt met wp? Kom maar door Arjen 😃
    sneeuw!!!!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 13 Oktober 2020 · 20:01
  • Mars
    Tourist
    Mars op 13 Oktober 2020 · 20:42
    Kennelijk nieuwe Powfinders op de markt brengen

• Jakke
    Beginner
    Jakke op 13 Oktober 2020 · 20:42
    WAAR IS MORRIS?

Omdat ik de weerupdates van Morris al een tijdje mis heb ik ‘m even gemaild. Kreeg tot mijn stomme verbazing deze autoreply terug

“Hi, I am no longer working for wePowder.If you want to contact me, please send an email to …..”

En verrek: Ook Morris iconische profielfoto onder het weerbericht is verdwenen!

Wepowder zonder Morris? Onbestaanbaar.

kortom WHAT HAPPENED?
    Waar is Morris?
    Fritz Freeride op 13 okt 2020 16:16
  • Jakke
    Beginner
    Jakke op 13 Oktober 2020 · 20:43
    Neem jij het over Fritz... altijd zon ☀️
  • popski
    Advanced
    popski op 13 Oktober 2020 · 23:06
    Dat is even verschieten.
    Een jaar vol onverwachtse wendingen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 Oktober 2020 · 08:40
    splitfest.nl
  • dick
    Advanced
    dick op 14 Oktober 2020 · 09:42
    jammer zeg... einde van een tijdperk als het zo is

--
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 14 Oktober 2020 · 10:01
    Ik heb mijn Pro lidmaatschap even gepauzeerd/beëindigd totdat duidelijk is wat er met Morris is!
  • dimsum
    Advanced
    dimsum op 14 Oktober 2020 · 10:15
    Los van het verhaal erachter ben ik ook wel benieuwd hoe de PA’s verder zullen gaan.. Via Morris zijn voorspellingen ongelooflijk veel bijgeleerd over poeder vinden dus dat lukt wel zelf in de toekomst. Maar was toch altijd wel een doublecheck of de eigen visie goed zat.
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 14 Oktober 2020 · 10:39

Maar als ie inderdaad niet meer bij WP betrokken is lijkt me dat wel minimaal een nieuwsberichtje waard ja.

Willem2k op 13 okt 2020 16:32

Dit!
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 14 Oktober 2020 · 12:27
    Wait wut? Zou heeeeel erg jammer zijn.
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 14 Oktober 2020 · 12:51
    Ik vroeg het me ook al een tijdje af aangezien ik het wel heel stil vond wat betreft zijn posts. Ik schreef het toe aan de zomer/corona, maar had dit niet verwacht!
    Heel jammer, volgde zijn voorspellingen al vanaf versesneeuw.nl

Vraag me ook af wat het op termijn betekend voor WePowder.nl. Zijn we straks een sub-categorie op het forum van de buren?
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 14 Oktober 2020 · 13:04
    Lijkt er inderdaad op dat WePowder Bv sinds begin deze maand dezelfde eigenaar heeft als wintersport.nl (NSkiV Holding BV)

https://drimble.nl/bedrijf/rotterdam/26047152/wepowder-bv.html...
    *Nachricht bearbeitet durch misteriks op 14 Okt 2020 13:41 (2% bewerkt)
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 14 Oktober 2020 · 13:36
    "WePowder Bv sinds begin deze maand dezelfde eigenaar heeft als wintersport.nl (NSkiV Holding BV)"

Dát verklaart alvast deels het gebrek aan transparantie en informatie rondom Morris(onvrijwillige?) vertrek!
    Ik las dat 'ons aller'@arjen namelijk ook commercieel directeur(!) is van wintersporters.nl .
    Dubbele pet? Ordinaire vechtscheiding?
    Het begint er in ieder geval steeds meer op te lijken dat wePowder een sterfhuisconstructie is.
    Ik ga ook eens verder spitten.
    wordt vervolgd.

meer sneeuw man
  • emistos
    Advanced
    emistos op 14 Oktober 2020 · 13:43
    Ik vind het uiteraard ook echt jammer dat Morris weg is, maar laten we niet meteen naar allerlei partijen/personen vingers gaan wijzen. Speculaties hebben denk ik niet zoveel zin, laten we hopen op meer info binnenkort
  • Frans v
    Frans v op 14 Oktober 2020 · 14:11
    Hmm lijkt erop dat de toko verkocht is. Is wel een berichtje waard inderdaad. Ook hoe de toekomst er hier uit gaat zien.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 14 Oktober 2020 · 14:25
    Man man man....Complotjes hier, aannames daar...lijk hier wel #PoederWaarheid en #IkPoederNietMeerMee
    Net als na iedere sneeuwstorm zal ook hier (of elders) vast wel weer bluebird worden lieve poedervriendjes en vriendinnetjes..!
    STAY STRONG!
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Kabouter Plofzak
    Advanced
    Kabouter Plofzak op 14 Oktober 2020 · 14:47
    verkocht/doorgeschoven/tijd voor andere zaken.

niemand info uit eerste hand?
  • ERES
    Advanced
    ERES op 14 Oktober 2020 · 14:50
    Jammer! Dat is voor mij wel de druppel die de emmer doet overlopen, de afgelopen jaren was de trend al dat het steeds commerciëler werd (te zien aan de posts/blogs). Het feit dat er over dit grote nieuws geen bericht is geplaatst, is hier wel een teken van. We zullen wel niet bij de ingewijden horen (of zouden ze bang zijn dat het vertrek van Morris ook het vertrek van een aantal forumleden betekent?)

Verder ben ik benieuwd naar de oorzaak, maar dat zullen we hier nog wel lezen. Supertof natuurlijk om (mits het uit kan) full time met je eigen snowboardmerk bezig te zijn!

Wil niet zeggen dat die verandering slecht is, je bedient hiermee immers het grote publiek, alleen moet ik zelf nu weer op zoek naar iets excentrieks, haha! 😃
    *Nachricht bearbeitet durch ERES op 14 Okt 2020 15:08 (13% bewerkt)
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 14 Oktober 2020 · 14:59
    Ik snap jullie vragen. Ik geef Maurice even de tijd om te reageren, en anders kom ik binnenkort met een update. @emistos Dank voor je comment
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 14 Oktober 2020 · 15:30

#fakenews 😞
    *Nachricht bearbeitet durch pulverdude op 14 Okt 2020 15:31 (58% bewerkt)
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 Oktober 2020 · 15:41
    Wepowder is wel meer dan alleen Morris hoor.

De automatische weersvoorspellingen zijn in de jaren ook veel beter geworden dus ook zonder een heel verhaal kan je nog steeds gewoon poeder vinden toch?

Ik heb er alle vertrouwen in dat Arjen gewoon doorgaat zoals hij altijd al deed, keine Panik
    splitfest.nl
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 14 Oktober 2020 · 17:51
    Man man man....Complotjes hier, aannames daar...lijk hier wel #PoederWaarheid en #IkPoederNietMeerMee
    Net als na iedere sneeuwstorm zal ook hier (of elders) vast wel weer bluebird worden lieve poedervriendjes en vriendinnetjes..!
    STAY STRONG!Steef op 14 okt 2020 14:25

Ja dit dus, maar logisch dat er velen zijn die benieuwd zijn.
    Ik moet onwillekeurig terugdenken aan die keer dat ik een weerzeggersworkshop van meteo volgde in de machinist in Rotterdam. Dat is echt HEUL lang geleden maar als ik me goed herinner zinspeelde hij er toen op dat hij ooit zou stoppen en dat we daarom maar zelf moesten leren weerszeggen. @ieism volgens mij was jij daar ook bij.?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 Oktober 2020 · 18:54
    Ja precies, en dat was in de tijd dat het oude forecast model nog draaide op de site. Ondertussen is de voorspelling veel beter geworden, maar ook specifiek de voorspelde sneeuwhoogten. Ik zie zelfs dat scenarios waar het model vroeger moeite mee had nu goed gaan.

Daar hebben de heren hard aan gewerkt en daar moeten we vooral heel dankbaar voor zijn. Misschien gewoon tijd voor een nieuwe uitdaging ofzo, dat is heel normaal lijkt me.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 16 Oktober 2020 · 15:16
    Ik heb de afgelopen dagen in de boeken gezeten en blijkbaar het een en ander gemist. Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken toen ik dit topic las. Wat zijn jullie toch een bijzondere groep mensen. Als geen ander in staat snel informatie en data te verzamelen en daar mee aan de slag te gaan. Ook nu waren jullie sneller dan Arjen en ik met het brengen van nieuws. Maar gelukkig zijn jullie ook als geen ander in staat met elkaar in gesprek te blijven in plaats van te polariseren.

Het nieuws lag al op straat, maar om daar maar zo helder mogelijk in te zijn een antwoord op jullie vraag: Ja, ik ben gestopt. Het is alweer 15 jaar geleden dat ik met Tobias van Surfweer in de golven van Hoek van Holland lag. Hij suggereerde me om mijn sneeuwbericht niet meer via de mail te versturen aan vrienden maar online te zetten. Niet veel later was mijn eerste weerbericht publiek onder de naam versesneeuw.nl Al snel daarna leerde ik Arjen en Bart kennen en in 2008 integreerden we skizone.nl en versesneeuw.nl en lanceerden wePowder.

Ik heb 15 mooie jaren achter de rug. Ik heb heel veel geleerd, mooie avonturen beleefd, delen van de sneeuwwereld gezien die ik me altijd zal blijven herinneren en heel veel nieuwe mensen leren kennen. Maar er waren ook diepe dalen. Het begon met het verlies van Steven en daarna volgden er meer. Vrienden van jou en mij hebben hun leven gelaten in de Alpen en nog steeds ben ik bang als er een onbekend nummer mij belt in de wintermaanden. Maar de warmte, eensgezindheid en steun die er op dit soort momenten op wePowder dan voor elkaar is heb ik altijd als bijzonder ervaren.

In 15 jaar heb ik via versesneeuw en wePowder meer dan 3000 weerberichten en meer dan 330 poederalerts gelanceerd. Van oktober tot en met april stond bij mij alles in het teken van de actuele sneeuwcondities en jullie de beste trip bezorgen. Tienduizenden vragen heb ik via allerlei kanalen van jullie ontvangen. Vragen als waarheen te gaan maar ook vragen naar aanleiding van mijn analyses. Dat leverde mooie momenten op waar ik veel van geleerd heb en die me energie gaven.

Maar als je 24/7 aan staat dan wordt zoiets steeds dominanter en alles bepalender. Privacy is een kostbaar goed ben ik achter gekomen. Er waren momenten in de winter dat mijn telefoon continue trilde. Tijdens de wedstrijden van mijn kinderen, als ik ’s avonds op een verjaardag was, als ik zelf op trip was of als ik na een surfsessie net uit het water kwam en hem weer aanzette. Na 15 jaar in deze setting is mijn energie langzaam opgebrand en door omstandigheden gedwongen deed zich het moment voor om afstand te nemen. Voor jullie komt dit misschien nu rauw op jullie dak, ik heb hier de afgelopen jaren naartoe kunnen werken.

Maar maak je niet druk, Arjen is een fantastische vent en achter hem staat een team van (technische) wizards die online de mooiste dingen maken. Dat zit wel goed. Daarnaast is wePowder altijd wij geweest. De slogan samen kunnen we Corona aan zou hier bedacht kunnen zijn. De manier waarop iedereen elkaar hier helpt is de basis van het succes. wePowder zijn we allemaal een beetje zelf.

En vergeet niet, de tijd van schaarse informatie ligt ver achter ons. Ooit moesten we het doen met faxkaartjes, teletekst en lawineberichten die bij de kassa van een skigebied hingen (als je gelukt had). In de 30 jaar dat ik op poeder jaag is het informatielandschap totaal veranderd. Het is tegenwoordig eerder zo dat je teveel dan te weinig info hebt.

Mis je mijn bericht om al die info te duiden dan zijn er de meer dan 3000 weerberichten waaruit je kunt putten, net als het oude en nieuwe wePowder Guidebook. En wees niet bang, fouten maken mag. Een dag niet gevallen is een dag niet geleerd. De kennis van sneeuw en weer in zijn algemeenheid en microklimaten in het bijzonder heb ik mezelf met vallen en opstaan eigen gemaakt. Er bestaan geen mislukte trips, maar je mist wel een kans als je er niet van leert.

Toen Corona zijn intrede deed werd ik benaderd door Tobias van Surfweer en Valentijn van Goede Golven. Ze waren bezig met een online cursus surf voorspellen en mijn kennis van het weer konden ze daarbij gebruiken. De cursus staat inmiddels live (http://cursus.goedegolven.nl/cursus-info/) en ik heb weer met Tobias wat golven gepakt. Na 15 jaar is de cirkel daarmee rond.

Ik zit tegenwoordig weer in de virtuele schoolbanken en ben druk met studieboeken en online lessen. Naast alle onvergetelijke avonturen heeft 30 jaar sneeuw me vooral geleerd dat we zuinig moeten zijn op onze bergen en ons klimaat. Daar probeer ik nu meer over te leren.

Rest me je te bedanken voor alle mooie jaren!
    Stay stoked & May the powder be with you

Morris
    powfinder.com

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro