Quarantaine in Zwitserland ?!

• sleeswyk2728
    sleeswyk2728 op 1 Dezember 2021 · 22:47
    Hi, ik lees overal, inclusief de Buitenland app , dat je bij een reis naar Zwitserland 10 dagen in Quarantaine moet en je moet melden bij de lokale autoriteiten. Dat klinkt serieus. Komt er neem ik aan op neer dat Zwitserland op dit moment " off limits" om te skieen. Of mis ik wat ? Zelf heb ik vandaag mijn 3e vaccinatie (booster) gehad, dus ben wel oke.
    Cheers, Steven.
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 1 Dezember 2021 · 22:51
    Welke vaccinaties je hebt is op dit moment niet van belang in Zwitserland. Het feit dat in Nederland de nieuwe omikron-variant is vastgesteld (en in veel andere landen ook), maakt dat als je uit Nederland komt (of een ander land waar die variant is vastgesteld) je eerst 10 dagen in quarantaine moet in Zwitserland. Daar doe je vrij weinig aan.
    Door Zwitserland reizen kan wel, geloof ik.

Het is dus minder iets dat met vaccinatie-status te maken heeft, maar meer met de (al dan niet terechte) paniekreactie rondom de omikron-variant.
    gigiski.com
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 3 Dezember 2021 · 14:21
    Zojuist is bekend gemaakt dat vanaf morgen de quarantaineplicht vervalt. Wel moet iedereen -ongeacht vaccinatiestatus- bij binnenkomst een negatieve PCR-test laten zien. Vier tot zeven dagen later moet deze test herhaald worden, dit mag dit keer ook een antigen-sneltest zijn.

De quarantaine-regel was dus van korte duur; hopelijk blijft de schade (gecancelde boekingen) beperkt...
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • tjs
    Beginner
    tjs op 3 Dezember 2021 · 17:27
    super goed nieuws!! heb een vlucht moeten cancellen maar ga deze zometeen weer boeken 😃

• popski
    Advanced
    popski op 3 Dezember 2021 · 21:02
    Goed nieuws,
    ik heb komende week vrij en trek een hele week naar de poeder.
    Nu nog een buddy vinden die mee kan en we zijn weg.
  • CorD
    Beginner
    CorD op 6 Dezember 2021 · 12:27
    Heb je ook een negatieve test nodig als je door zwitserland rijdt naar Frankrijk toe?
    Think with powder
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 6 Dezember 2021 · 13:44
    Je kunt een travel check doen.

https://travelcheck.admin.ch/check

Het is niet allemaal heel eenduidig.
    Als ik de travelcheck doe, kom er uit dat ik wél een <72u oude (negatieve) PCR test moet hebben (na vlucht Geneve met auto naar Frankrijk) maar heb na het invullen van het "entry form"

https://swissplf.admin.ch/formular

wél weer gewoon een zwitserse QR code ontvangen zonder dat hierbij vermelding werd gedaan van die (verplichte?) PRC test....

geen risico genomen natuurlijk en wel die PCR even afgetikt....
    *Nachricht bearbeitet durch Olivier op 6 Dez 2021 13:54 (6% bewerkt)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 6 Dezember 2021 · 13:54
    Dat "entry form" (48 uur voor aankomst indienen) maakt het dan wel weer onhandig voor een powder chase.
  • Teze
    Tourist
    Teze op 6 Dezember 2021 · 14:13
    Dat "entry form" (48 uur voor aankomst indienen) maakt het dan wel weer onhandig voor een powder chase.Ee1co op 6 dec 2021 13:54

Even ter verduidelijking :

‘Entry from’ kan online ingevuld worden vanaf 48h voor binnenkomst Zwitserland. In theorie kan je hem aanmaken 5mins voor je aan de grens bent (reeds gedaan toen ik terug naar huis in CH ging).

Dus blijf je toch flexibel voor een powderchase nee?
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 6 Dezember 2021 · 14:21
    Je hebt helemaal gelijk.

Ik dacht te hebben gelezen dat je het formulier 48 uur voor binnenkomst in moet hebben gediend maar je kunt het formulier op z'n vroegst pas 48 uur voor aankomst indienen. Dat is inderdaad prima voor een chase.
    *Nachricht bearbeitet durch Ee1co op 6 Dez 2021 14:23 (71% bewerkt)
  • Teze
    Tourist
    Teze op 6 Dezember 2021 · 18:22
    Je hebt helemaal gelijk.

Ik dacht te hebben gelezen dat je het formulier 48 uur voor binnenkomst in moet hebben gediend maar je kunt het formulier op z'n vroegst pas 48 uur voor aankomst indienen. Dat is inderdaad prima voor een chase.Ee1co op 6 dec 2021 14:21

Ik ken zelfs een Belg die gisteren aan de grens stond en het daar nog vlug effe ter plaatse nog heeft ingevuld op vraag van de douanier. 😂

Is wel niet de bedoeling denk ik; en er hangen boetes aan vast indien je het niet invult.
  • CorD
    Beginner
    CorD op 6 Dezember 2021 · 19:44
    Bedankt voor de info, Dan reis ik liever via frankrijk.
    Think with powder
  • kanski
    Elite
    kanski op 7 Dezember 2021 · 10:24
    Heb je ook een negatieve test nodig als je door Zwitserland rijdt naar Frankrijk toe?CorD op 6 dec 2021 12:27

Cor dat kan ik me niet voorstellen op doorreis. Dat kunnen ze je niet verplichten.
    Mijn gasten moesten vorige week (maandag) van Italië via Gr. St. Bernard door Zwitserland richting Nederland en zijn niet gevraagd naar iets, alleen de paspoorten gingen op de computer. Evenals die van mij (Nederlander met Duits kenteken). Niks gevraagd of iets...

Dus voor doorreizen zou ik me er niet druk overmaken.
    *Nachricht bearbeitet durch kanski op 7 Dez 2021 10:25
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Kabouter Plofzak
    Advanced
    Kabouter Plofzak op 7 Dezember 2021 · 11:51
    maar dan zegt toch iedereen dat de op doorreis zijn? Of is er 100% controle bij de grens?
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 Dezember 2021 · 12:12
    Voor een doorreis zonder stop hoef je niet te testen: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-...

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • CorD
    Beginner
    CorD op 7 Dezember 2021 · 18:49
    Top bedankt voor jullie antwoorden!
    Think with powder

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro