Armada TST + binding keuze

• L.J.
    Tourist
    L.J. op 13 Januar 2013 · 14:38
    Hi gasten, nieuw hier zal me even voorstellen:
    Ik: Len, 21 jaar oud waarvan 18.5 jaar ski ervaring en snowboarden is geen probleem.
    Ik ben 183cm en 73kg en een zeer agressieve skiër met dus behoorlijk wat ervaring. Ga zeer graag skiën in de powder wanneer de kansen zich voordoen.

Ik ben op zoek naar nieuwe all mountain freeride skis. Zodoende ben ik op de TST's van Armada gekomen, of als alternatief waarvan ik weinig weet de goedkopere K2 kung fujas.
    Hoe dan ook ik wil de skis vandaag of morgen bestellen zodat ze optijd (voor 7 februari) in mijn bezit zijn. Echter weet ik nog niet precies welke maten en bindingen ik het beste kan nemen.

Ik neig naar de 192cm TST's toe aangezien de rocker aan de voorkant de ski realistisch gezien iets korter maakt. Maar ik wil desondanks nog wel goed kort kunnen skiën (tree skiing), en zou om die reden misschien toch eerder voor de 183cm gaan?
    Het is belangrijk om te vermelden dat er ook aardig wat mee op geprepareerde piste geskied gaat worden.

Daarentegen zijn de fujas wel vele malen goedkoper...

Wat bindingen aangaat heb ik weinig kennis. Zoals ik zei ski ik agressief, en was af en toe een clifje geen probleem. (Inmiddels twee jaar niet op skis gestaan door 2 knie operaties. Ben wel redelijk goed hersteld, maar zal altijd een enigszins zwakke plek blijven. Ter preventie ga ik dus ook skiën met een brace om. Ik verwacht dat ik alles weer zal kunnen wat ik voor de blessure ook zou kunnen).

Is het het geld waard om een verplaatsbare binding aan te schaffen? En de belangrijkste vraag, wat voor sterkte binding moet ik aanschaffen, met wat voor DIN nummer?

Een aantal mooie opties uit mijn ogen zijn:

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/4588...

Of:

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/20275...

Of dus de wat sterkere bindingen:

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/20274...

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/17321...

Ik denk dat het handig is de bindingen te laten monteren op de vastgestelde plaats van Armada of K2 zelf?
    Van de TST's 192 heb ik gelezen dat de aanbevolen plek -8.5cm van de center en een rechte lijn van de tail 87.5 cm. Heb Armada onlangs gemaild, maar geen reactie gehad helaas.
    Met de verplaatsbare bindingen lijkt me dit niet veel uitmaken.

Hoop graag wat te horen!

oh god i'm stoked!!
  • flowaxxis
    Beginner
  • Anon
    Tourist
    Anon op 13 Januar 2013 · 14:59
    Look pivots & Rossingol fks zelfde binding alleen look verkoopt ze aan rossignol die ze weer aan jouw verkoopt. Beste binding ever, ligt, dun dus je voet zit dicht op je skis. Kan je knie nog een keer redden en ze gaan nooit los wanneer ze niet moeten. Enige nadeel, aardig kut om te moeten aantrekken in diepe poeder...

DIN wordt bepaald door je lengte, gewicht lengte van je zolen en hoe je skied als je niet precies weet moet je daar vooral van af blijven. Aan jouw verhaal te horen is 12 of 14 als een prima bovengrens voor bindingen, hoe hoger max DIN is hoe hoger je min DIN ook is. Bij Look pivot 18 beginnen ze bij bijvoorbeeld bij DIN 8 en dat is misschien wat hoog voor jouw

Ik zou voor de 192 gaan, de rocker maak de ski een stuk makkelijker voor die lengte. Ik heb zelf Black Diamond Amperage 185(188 echte lengte) en die voelen op de piste een stuk korter aan dan mijn 170 center mounted park skis..

ps recommended mounting point staat op je topsheet geprint.
  • L.J.
    Tourist
    L.J. op 13 Januar 2013 · 15:50
    Look pivots & Rossingol fks zelfde binding alleen look verkoopt ze aan rossignol die ze weer aan jouw verkoopt. Beste binding ever, ligt, dun dus je voet zit dicht op je skis. Kan je knie nog een keer redden en ze gaan nooit los wanneer ze niet moeten. Enige nadeel, aardig kut om te moeten aantrekken in diepe poeder...
    DIN wordt bepaald door je lengte, gewicht lengte van je zolen en hoe je skied als je niet precies weet moet je daar vooral van af blijven. Aan jouw verhaal te horen is 12 of 14 als een prima bovengrens voor bindingen, hoe hoger max DIN is hoe hoger je min DIN ook is. Bij Look pivot 18 beginnen ze bij bijvoorbeeld bij DIN 8 en dat is misschien wat hoog voor jouw
    Ik zou voor de 192 gaan, de rocker maak de ski een stuk makkelijker voor die lengte. Ik heb zelf Black Diamond Amperage 185(188 echte lengte) en die voelen op de piste een stuk korter aan dan mijn 170 center mounted park skis..
    ps recommended mounting point staat op je topsheet geprint. R.E.Q.U op 13 jan. 2013 14:59

Thanks!
    Klinkt nice, wordt alleen wel wat duurder dan ik had gedacht. Maar een betrouwbare binding is veel waard. Alleen waarom zou ik een binding met een DIN tot 13/14 willen als ik ski met DIN 6-7. Dan is een binding met een mx DIN van 11 toch voldoende lijkt me?
  • flowaxxis
    Beginner
    flowaxxis op 13 Januar 2013 · 16:00
    Wat L.J. zegt zijn de beste hier een aanbieding

http://www.spexx.org/Freeski/Skibindings/Skibindings-Men/Rossignol-FKS...
  • Merel!
    Beginner
    Merel! op 15 Januar 2013 · 19:36
    Ik heb de TST in 183, ben zelf 170. Geen probleem, ook niet in de bomen, dus zou sowieso voor de lange versie gaan.
    Ze redden het prima op de piste, kan er prima dikke carvebochten mee doorknallen. Maar als het hard is, ijzig, buckelig vind ik ze persoonlijk verre van comforabel (maar daar heb ik ze ook niet voor)
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 Januar 2013 · 23:58
    Hou er wel rekening mee dat brede skis nogal zwaar zijn voor je knieen. Maar als je dat voor lief neemt: kort draaien, denk dan ook eens aande JJ, die draait nog korter. Of de whitedot redeemer, maar die is waarschijnlijk too much voor je knieen met 128 mm. Wel precies gemaakt voor jouw skien: aggressief, cliffjes, turn on dime etc. vraag jriph maar!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • L.J.
    Tourist
    L.J. op 16 Januar 2013 · 11:15
    Aight thanks!
    Ik heb inmiddels de 192 TST's met Look pivot 14 besteld. Mijn knieen en beenspieren zijn wel sterk, echter is juist de release heel belangrijk met een val. Dat kan het meest belastend zijn voor mijn knieen. Aangezien de Look naar mening van anderen en in mijn inzicht toch wel een hele goede release heeft toch maar wat meer money uitgegeven.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 16 Januar 2013 · 11:27
    Heel verstandig! Goede keuze, hier ga je veel mooie meters op maken!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Jef2
    Advanced
    Jef2 op 16 Januar 2013 · 11:28
    @L.J. welkom...tip voor de volgende keer..check de shop hier op de site...ook daar zijn deze ski's te koop en met een prima service...waarom ver zoek als het...😃

Veel plezier er mee!
  • L.J.
    Tourist
    L.J. op 16 Januar 2013 · 11:33
    @L.J. welkom...tip voor de volgende keer..check de shop hier op de site...ook daar zijn deze ski's te koop en met een prima service...waarom ver zoek als het...😃
    Veel plezier er mee! Jef op 16 jan. 2013 11:28

So true, zie ook nu pas dat ze in de aanbieding zijn, een paar dagen eerder was dit niet.
    Vandaar, anders had ik het wel geweten!

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro