Fritschi Vipec - nieuwe tech binding

• coen
    Advanced
    coen op 24 Oktober 2013 · 15:20
    http://www.wildsnow.com/11140/fritschi-tech-binding-diamir-vipec-revie...

Fritschi is ook eindelijk wakker en komt met een tech-binding! Ziet er goed uit en als de prijs niet te gek is kan dit een serieuze bedreiging voor Dynafit zijn denk ik.

Wat zijn de meningen?
    Earn your turns...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 24 Oktober 2013 · 15:32
    Ziet er goed uit. Vooral gebruiksgemak en veiligheid zijn interessant maar zal wel een prijzig dingetje worden..
  • jurriaan
    Beginner
    jurriaan op 24 Oktober 2013 · 16:22
    Ziet er zeker goed uit. Ben ook benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Dynafit Beast
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 24 Oktober 2013 · 16:46
    Opzich goed voor ons natuurlijk dat nu die patenten zijn verlopen we meer keus krijgen bij dit type binding van Dynafit, maar echt heel veel meer dan een kopie van het originele concept is het volgens mij niet. *Correct me if I'm wrong.

Tenzij de prijs echt gunstiger is, ga ik liever voor die van Dynafit.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 24 Oktober 2013 · 17:21
    Opzich goed voor ons natuurlijk dat nu die patenten zijn verlopen we meer keus krijgen bij dit type binding van Dynafit, maar echt heel veel meer dan een kopie van het originele concept is het volgens mij niet. *Correct me if I'm wrong.
    Tenzij de prijs echt gunstiger is, ga ik liever voor die van Dynafit. WhitePowder op 24 okt. 2013 16:46

Nou die toe pieces kunnen iig dingen die Dynafits niet kunnen.. Het valt volgens mij een beetje tussen een 'normale' tech binding en de Beast in..
  • kristof1
    Tourist
    kristof1 op 24 Oktober 2013 · 17:42
    Als ik me niet vergis was de Verkoopprijs 459€ en leverbaar van januari 2014...
  • jriph
    Tourist
    jriph op 24 Oktober 2013 · 21:02
    wellicht een optie. plasticiteit in een tech binding :me like . prijs is wel stevig.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • coen
    Advanced
    coen op 24 Oktober 2013 · 21:12
    Dynafit Radical FT retailed rond de € 490,- dus als ze 'm idd voor €460 op de markt brengen zou voor mij de keuze wel richting de Fritschi gaan.

Ben benieuwd wat de conclusies zijn als die dingen echt gebruikt zijn, zulk soort nieuwe producten zijn natuurlijk altijd spannend.
    Earn your turns...
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 25 Oktober 2013 · 22:06
    Oe dit ziet er toch wel heel mooi uit. Ben benieuwd naar de eerste echte tests.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 26 Oktober 2013 · 11:03
    Zitten toch wel erg mooie features op..
  • sanno
    Tourist
    sanno op 26 Oktober 2013 · 16:55
    ziet er echt wel indrukwekkend uit, hopelijk is de eerste batch meteen goed en niet zoals bij Naxo wat het eerste jaar vooral ellende opleverde.
    Ben wle geinteresseerd
    Toerisski
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 31 Oktober 2013 · 10:02
    Eerst even goed kijken!
    Er zat op de beurs veel plastic aan zag er gammel uit en zaten constructie fouten in..
  • coen
    Advanced
    coen op 6 Dezember 2013 · 11:43
    In Canada zijn ze ook bezig geweest:

http://www.genuineguidegear.com/ion

Mooi kleurtje in ieder geval.
    Earn your turns...
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 Dezember 2013 · 12:00
    In Canada zijn ze ook bezig geweest:

http://www.genuineguidegear.com/ion
    Mooi kleurtje in ieder geval. coen op 6 dec. 2013 11:43

Forward pressure, easy step in maar daar houd het wel mee op helaas.. Nouja mooi kleurtje idd..
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 6 Dezember 2013 · 19:26
    Ik heb vernomen dat de fritschi diamir dit seizoen niet op de markt gaat komen.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 Dezember 2013 · 00:21
    Ze zijn al te bestellen op sommige webshops.. Ze zouden rond januari moeten komen. Prijs rond de 500 euro.. In vergelijking met de Beast is dat wel erg scherp.. De Fritschi ziet er simpeler uit, helaas wel veel plastic.. Die stijgstanden werken makkelijk en snel maar zien er wel uit alsof je er zo doorheen trapt..
    Ik ben benieuwd welke winkels in Nederland ze krijgen..
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 10 Dezember 2013 · 09:43
    Ik heb hem in mijn handen gehad tijdens de ispo maar het zag er allemaal eeeerg gammel uit. Diverse collega winkeliers vertelde het zelfde en gaan de binding niet opnemen.
  • midi
    Beginner
    midi op 10 Dezember 2013 · 10:36
    @ Teledaddy, ik las dat tijdens de ISPO alle plastic onderdelen 3D geprint waren en dus niet de kwaliteit hadden van het uiteindelijke productie model.

Ik ben erg benieuwd naar deze binding maar deel wel de zorgen dat binnen 1 jaar van 3D model naar productiemodel misschien wat krap is.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 Dezember 2013 · 11:51
    Haha ik neem aan dat je toen wel verteld is dat het toen idd nog een 3D geprinte versie was..natuurlijk ziet dat er allemaal eeeerg gammel uit..
    Met zo'n scherpe prijs en goeie features zou dit wel eens een hele goeie binding kunnen zijn.. Al vind ik die plastic stijgstanden er nog steeds wat gammel uit zien..
    Dat winkels eerst uitgebreid willen testen en niet mee gaan met die release tijdens deze winter snap ik, maar alleen kijken naar hoe gammel een 3D geprinte binding is echt zo typisch Nederlandse ski winkel mentaliteit.. (uitzonderingen daar gelaten..) zoveel winkels zijn zo terughoudend en verkopen het liefst nog steeds de oude Fritschi.. (Zeg dat niet tegen jou hoor @Teledaddy2, geen idee bij welke winkel jij werkt..)
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 10 Dezember 2013 · 13:23
    Misschien is het wel de Nederlandse mentaliteit maar tegen mij hebben ze toen niet verteld dat het om een 3D print ging en er zaten construktie foutjes in. Verder zie ik soms hele mooie en vooral goede "marketing" producten die achteraf bagger zijn.
    Welke klant wil ik als winkel onder weg sturen met zon product? Een klant vraagt om een advies en als ik er mijn hand niet voor in het vuur durf/kan steken doe ik het niet. Wie accepteerd dat hij/zij na twee dagen vakantie met een gebroken binding zit?
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 Dezember 2013 · 13:59

Dat winkels eerst uitgebreid willen testen en niet mee gaan met die release tijdens deze winter snap ik, Fabergé op 10 dec. 2013 11:51

Natuurlijk snap ik dat, logisch ook..maar misschien is het wel een goede binding..testen lijkt me de enige juiste weg toch?
    Of gaan jullie dat ook niet doen omdat je een 3D geprinte versie in handen hebt gehad? Fritschi Diamir lijkt mij niet echt een bedrijf dat een binding de markt op brengt als het nog niet klaar is, na zoveel jaar zou een half jaar later en dus een normale release in de volgende winter er ook nog wel bij kunnen..
    Stel straks komen er allemaal goeie reviews op internet, en dan heeft niemand die binding in NL.. Dan gaan mensen naar de bekende webshops die de binding wel hebben en lopen al die winkel eigenaren weer te klagen..
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 10 Dezember 2013 · 17:17
    Dit seizoen is het patent van de Dynafit TLT verlopen en komen er veel nieuwe afgeleiden bindingen op de markt. Om al die bindingen te gaan inkopen om ze te testen is een onbegonnen financiele opgave. Als winkel moet je zo-wie-zo keuzes maken en kun je niet alles in het assortiment opnemen. Wij kiezen er dan liever voor om bindingen op te nemen die er op de beurs al goed uit zien. (ook al is dat nog geen garantie)

Als Telemarkshop.nl ben ik al vanaf januari 2013 bezig een test exemplaar van de ATK NTN binding te bemachtigen maar is nog steeds niet gelukt. Puur omdat ze meer verkocht hebben als dat ze kunnen produceren (in de TLT bindingen). De NTN telemark binding hebben ze wel in het programma maar is (voor mij) niet beschikbaar.
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 10 Dezember 2013 · 17:22
    Garantie?
    Daar heb je mijn inziens niet zo gek veel aan als je voor je afdaling staat en je binding is stuk!
    Vandaar dat ik liever klanten onder weg help met bewezen materiaal.
    Ik raad hem af maar jij/jullie hem willen hebben, mijn zegen heb je.
    Als er iemand is die het risico van defect materiaal voor zijn rekening neemt hoor ik dat natuurlijk ook graag.
    Garantie, is voor mij een indicatie hoe een producent over zijn eigen product denkt.
    (Ortlieb 10 jaar, Vaude 3 jaar, Lowa moeten we echt even bekijken meneer, de eerste serie Scarpa TX pro binnen twee weken gescheurd en vervangen door een zelfde serie product)
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 10 Dezember 2013 · 17:59
    Dit seizoen pas? Hoe kan het dan dat al die andere er al zijn?
    Ziet er interessant uit die ATK NTN! Op WePowder.com is een blogger Luca, die heeft volgens mij connecties met ATK. zattluca@me.com
    Hoe werkt dat eigenlijk, kan de importeur van Fritschi niks betekenen rondom dat testen?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 Dezember 2013 · 18:02
    gezien de problemen met de eerste series van nieuwe bindingen is het verstandig te wachten (o.a. Fritschi titanal, Naxo 01, Guardian, Duke, Dynafit tristep). Ik ben zeer geinteresseerd in de Vipec maar wacht zeker tot het tweede seizoen voordat ik hem koop, als ik de binding dan nog steeds wil.
    Toerisski
  • Teledaddy2
    Advanced
    Teledaddy2 op 11 Dezember 2013 · 13:16
    Dit seizoen pas? Hoe kan het dan dat al die andere er al zijn?
    Ziet er interessant uit die ATK NTN! Op WePowder.com is een blogger Luca, die heeft volgens mij connecties met ATK. zattluca@me.com
    Hoe werkt dat eigenlijk, kan de importeur van Fritschi niks betekenen rondom dat testen? Fabergé op 10 dec. 2013 17:59

Ja, ik kan er een kopen maar echt verstand hebben ze er niet van. (TCK lees Lowa Benelux)
  • nero
    Expert
    nero op 11 Dezember 2013 · 17:52
    Importeur hoeft er ook geen verstaand van te hebben... Wordt een topper en een zeer geduchte concurrent van de tlt.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 11 Dezember 2013 · 18:36
    Kreeg dit vanuit betrouwbare bronnen toegestuurd: 😀

Marker gaat dus ook de tech markt betreden😃 Ziet er veelbelovernd uit😋
    One step at a time.
  • Supershapert
    Beginner
    Supershapert op 11 Dezember 2013 · 18:43
    of iemand heeft een marker sticker op zn telefoon lader geplakt en heel lelijk ingezoomd
    Champagne powder is a champagne problem
  • sanno
    Tourist
    sanno op 11 Dezember 2013 · 19:18
    bij Nederlandse importeurs lijkt het wel alsof het nadelig is om kennis van en betrokkenheid met je producten te hebben.
    Toerisski

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro