Head monster iM82 SW 183

• JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 19 Oktober 2009 · 11:55
    Ik heb nog een paar Head Monsters iM82 SW van vorig seizoen. Zijn in totaal 9 dagen op geskied en om de dag gewaxt, nog een keer geslepen, dus zien er nog zeer goed uit, geen echte gleuven of butsen.
    Taillering: 122/82/108 en lengte 1.83 meter.
    Radius: 18,2 meter.
    Vraagprijs nu maar 200 euro!
    PB voor evt. foto's!
    let's conquer some mountains
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 19 Oktober 2009 · 12:07
    vraagprijs??
    one way to go down
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 19 Oktober 2009 · 13:22
    En de lengte?
    powpowwowjippiajippieee
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 Oktober 2009 · 13:24
    en om de dag gewaxt en geslepen,

Wow, scheer jij je elke dag met je ski's?
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 19 Oktober 2009 · 14:45
    sorry, ik zal het veranderen, 1.83 meter.
    En wel om de dag de ski's gewaxt, niet geslepen uiteraard😋
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 30 Oktober 2009 · 22:57
    Vraagprijs nu 200 euro

Ski's zijn van mn broertje 😉
    one way to go down
  • JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 2 November 2009 · 16:53
    Nog steeds te koop!
  • luuk-skiing
    Beginner
    luuk-skiing op 9 November 2009 · 12:23
    zijn ze er nog
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 9 November 2009 · 15:25
    Jep 😃
    one way to go down
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 17 November 2009 · 16:57
    Waar zijn ze af te halen? En wat is dit nu precie voor type ski? hoeveel % piste/freeride, en stijve flex of niet?

Kortom iet voor de beginende freerider?
  • famvermeent
    Tourist
    famvermeent op 17 November 2009 · 18:31
    wat is een beginnende freerider?
    als je iemand bent die vanaf nu alleen nog maar gaat freeriden, dan ben je op deze ski snel uitgekeken.
    ga je echter vooral op de piste en af en toe proberen te freeriden, dan is dit wel een toffe ski.
    Vrij stijf ook.
    btw:wat ski je nu?
    feel like doin' it
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 17 November 2009 · 21:23
    zoals Fam vermeent zegt, toffe ski, vrij stijf.
    Het is een typische allmountainfreeride ski, je hebt dit soort skies ook ietsjes breder of smaller. Voor als je niet alleen freeride/offpiste skiet, wel regelmatig, maar ook pistes pakt. zeg maar 50/50. Zo heb je niet de nadelen van zo'n brede bak op de piste en niet de nadelen van een piste ski, als je offpiste gaat. Uiteraard zul je met een echte flinke dump tekortkomen aan float(licht ook aan je gewicht), maar verder doen ze het veeeel beter tov een gemm. carveski.(veel berggidsen oid skien dit soort skies, omdat ze alles goed kunnen) Je zult echter niet zo'n korte radius hebben als de gem. carveski, maar meer als een superG.
    Mijns inziens een hele fijne allmountainfreeride ski en evt als opstap richting misschien nog breder.
    WE´ve got the POWDER
  • Spider
    Tourist
    Spider op 17 November 2009 · 21:28
    Ik heb vorige wek de peak 82 geskied (opvolger van de monster 82) en alhoewel een lekkere ski ....all condition ski voor alle piste omstandig heden en af en toe een stukje naast de piste rijden oke...maar freeride nee.
    Better to burn out, then to fade away.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 17 November 2009 · 22:27
    Ik heb vorige wek de peak 82 geskied (opvolger van de monster 82) en alhoewel een lekkere ski ....all condition ski voor alle piste omstandig heden en af en toe een stukje naast de piste rijden oke...maar freeride nee.

Je moet het inderdaad niet als een freeride ski zien. Een paar jaar geleden was men nog bang voor een breedte boven de 80mm onder de voet. Tegenwoordig zie je niet anders. Dit komt doordat deze ski zich verrassend goed zowel op de piste als in het terrein laat skieen. Maar ze zijn door mijn broertje 50-50 gebruikt, piste/off-piste.
    one way to go down
  • JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 17 November 2009 · 22:29
    Koeienlap zegt het.[edit: en wouter]
    Verkoop ze omdat ik nu wat meer ga freeriden, heb Volkl Gotama's nu, ben benieuwd hoe die zich gaan gedragen. Het waren echt lekkere ski's om af en toe een lekker stuk tussen de piste's te pakken. Op de piste waren ze overigens ook heerlijk, lekker lange harde bochten, kortom echte alleskunners dus.
    Zijn overigens af te halen in Vriezenveen.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 17 November 2009 · 22:35
    Of zwolle. Of Amsterdam.
    one way to go down
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 21 November 2009 · 11:13
    Zit te twijfelen tussen dit setje of een paar Salomon Lord's.

Echter vraag ik me af of deze niet wat te lang zijn voor me (ben 1.86 cm)? Als ik het goed begrijp zijn dit meer All condition ski's dan All mountain. Ze gaan goed door pap, vers, hopen, ijs etc . Op de piste doen ze het goed en je kan er mee erlangs skieen. Maar dan doen ze het niet zo goed als een Salomon Lord. Die zal echter weer wat inleveren op piste gebied.Dus moet ik me afvragen wat ik er het meeste mee ga skieen.

Maar omdat ze toch wat stijver zijn ben ik bang dat ze misschien wat te lang zullen zijn?
  • JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 21 November 2009 · 11:33
    Ik ben zelf ook 1.85, vond het juist een heerlijke lengte.
    Aangezien de Lord's wat breder zijn, zullen ze inderdaad net meer naar het offpiste neigen dan deze. Dus gezien tussen deze twee zijn mijn ski's toch wel meer de piste ski's ja.
    Maar het zijn juist wel allmountain sk's, ze doen het heerlijk op de piste, maar ook mooie spoortjes maken in de poeder kunnen ze goed!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 21 November 2009 · 11:36
    Niet bang zijn doen. Ik heb het smallere broertje nog ergens liggen de 78 en deze skietjes skieen breder dan ze zijn zijn soepel als het moet maar geven vertrouwen op snelheid als je dat nodig hebt. Head zelf verteld er een hocus pocus verhaal bij met intelli fibers en chip maar of het waar is of niet ze zijn niet all the way slap en niet all the way hard. En lengte? dat kan je niet genoeg hebben ik heb ze te kort gekocht en ondanks dat het lekkere skietjes zijn heb ik van die lengte spijt. Ook deze ski's kun je prima op lichaams lengte skieen. Volgens mij is de aangeboden lengte de langste die er is en die is prima.
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 21 November 2009 · 12:30
    Ik ben 1.84 en zou ze ook absoluut niet kleiner nemen. Verder skien ze idd breder dan ze zijn.
    voor het geval je deze nog niet gelezen had:
    http://www.ski-review.com/content/view/990/30/
    WE´ve got the POWDER
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 21 November 2009 · 12:36
    Tja. Het is gewoon moeilijk er iets over te zeggen als je ze niet geskied hebt.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 21 November 2009 · 12:44
    Amerikanen kunnen niet skieen en vinden alles of rubbish of awesome.

Als je 82 mm niet op zijn kant kan krijgen kun je niet skieen en iedereen die 5 weken op de piste heeft gestaan kan 82 mm op zijn kant krijgen.

De Lord is 88 onder de voet en dus breder en gezien vanuit het standpunt van die idiote review schrijver onmogelijk op zijn kant te krijgen.

Het voordeel van internet is dat iedereen die een mening heeft deze kan geven het nadeel van indernet is dat iedereen die een mening heeft die kan geven. En dat alles zit in het resultaat van jouw zoekopdracht.
  • JeroenCT
    Beginner
    JeroenCT op 21 November 2009 · 16:39
    Oke, een geweldig aanbod voor jou, 199 euri's!! 😉

Ik snap dat geouwehoer van die reviews nooit, veel verschillende meningen. Uiteindelijk moet je gewoon proberen verschillende ski's te skieen, en dan een keuze maken. Ik heb deze head's uiteindelijk gekozen omdat ze makkelijk draaien, altijd een goed vertrouwd gevoel geven en gewoon goed degelijk aanvoelen. Niks geen rare fratsen, of te stijf of te slap of wat dan ook. Maar goed, ik hoor het wel!

[EDIT] Ik las nog even die review over de head's, wat een onzin! 82 is allang niet meer 'breed' te noemen. Tegenwoordig is elke gemiddelde all-mountain ski boven de 80mm!
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 22 November 2009 · 13:29
    @ Twanski
    Je hebt volgens mij wel je best moeten doen om zulke negatieve reviews te vinden?! 😉 Ik had namelijk ook ff voor je gezocht voor reviews en kwam bijna louter positieve meningen tegen.
    Review: http://www.ski-review.com/content/view/990/30/

Review 1 heeft het over geen ervaring, dus jij bent ook nog een beginnende skier?
    Dan denk ik dat je misschien niet aan zulke skies moet gaan beginnen
    WE´ve got the POWDER
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 22 November 2009 · 16:18
    Tja ik zoek het gewoon goed uit voor ik iets koop, en wil zo teleurstellingen uitsluiten. En begrippen als "beginner" kun je erg ruim nemen. Maar met 25 weken vakantie skien skien wil ik me geen gevorderde noemen. Verder vroeg ik me af of "ik" iets aan de ski's zou hebben.

Maar aangezien we hier in het "Sales" gedeelte kletsen is dat eigenlijk niet juist. Heb daarom mijn vorige post aangepast.

Excuses voor het off-topic geleuter
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 23 November 2009 · 03:29
    Dat lijkt mee een goed plan, niet zo relaxt om louter negatieve reviews over iemand zijn te verkopen product in zijn verkoop topic te plaatsen imho 😉
    Ik heb geen idee hoe zwaar je bent en veel mensen op wepowder hebben de leus: wider/bigger is better..voor dumps van 50+ cm misschien... Maar met dit soort skietjes ga je mits je beetje techniek hebt(dat verwacht ik wel na 25 wkn) ook al best lekker door de puff.
    Succes met zoeken nog, maar denk dat je met 199,- echt geen slechte deal maakt!
    WE´ve got the POWDER
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 25 November 2009 · 21:34
    Jongens, dr is geld nodig 😉 )
    one way to go down
  • Spider
    Tourist
    Spider op 25 November 2009 · 22:05
    Vandaar al dat pluggen van die skinny's :mrgreen:
    Better to burn out, then to fade away.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 25 November 2009 · 22:39
    Tja.... Je bent jong en je wilt wat 😉

Overigens zijn deze niet van mij, maar van mn broertje als te lezen in 1 van deze pagina's...
    one way to go down
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 13 Dezember 2009 · 20:08
    Ik trap ze maar weer es omhoog, ze moeten snel weg namelijk 😋
    one way to go down

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro