wePowder lanceert Lawinedienst.nl

wePowder lanceert Lawinedienst.nl

[flickr-photo:id=3210217167,size=s] Voor grote delen van de Alpen en Pyreneen is het lawinegevaar inmiddels opgeschroeft naar 4. Omdat het slechte weer al een tijdje in de lucht hing hebben we de laatste dagen alles op alles gezet om deze dienst op tijd af te hebben. Tijdens m’n VerseSneeuw lezingen heb ik regelmatig de vraag gesteld wie er altijd het actuele lawinebericht leest voordat er een nieuwe poederdag wordt gestart. Regelmatig kreeg ik als antwoord dat die berichten moeilijk te vinden waren.

Zo essentieel en zo moeilijk vindbaar. wePowder heeft dat probleem voor je opgelost. Bij de start van je nieuwe dag surf je even snel naar [url=http://www.lawinedienst.nl]lawinedienst.nl[/url] en je weet waar je aan toe bent. Vanaf nu heb je bijna overal toegang hebt tot je lokale lawinebericht. Via ja laptop, het lokale internetcafe of internet op je mobiele telefoon. Ook ideaal als je bezig bent met de voorbereiding van een poedertrip.

Het werkt heel simpel, toets de plaatsnaam en het land in de Alpen of Pyreneen in en je wordt direct doorgelinkt naar het meest actuele lawinebericht voor dat gebied. Vind je lawineberichten nog lastig. Voor de interpretatie van lawineberichten en een uitleg van diverse begrippen op het gebied van sneeuw kun je op woensdag altijd meedoen aan woensdag safetydag op wePowder. Samen met de experts van het [url=www.snowsafety.nl]Snowsafetycenter[/url] gaan we daar dieper in op de safetyaspecten van het poederrijden en kun je iedere week aan de slag met een vers lawinebericht.

Bij lawines denk je al snel aan dikke filmbeelden. Maar het kan ook jou net naast de piste overkomen:

[youtube]QEK2aW7cvMY[/youtube]

[youtube]6qVwIuznFW0[/youtube]

meteomorris

Reacties

Gevorderd
SportGillieproAuteur20 januari 2009 · 00:29

Dit is echt top!!! up to date lawineinfo meteen tot je beschikking. Grote klasse!!!

Live to ride, ride to live
Beginner
RobinAuteur20 januari 2009 · 00:53

Ik ben het wat aan uittesten. Voor Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk geen probleem. Maar geen enkel zoekactie voor Andorra, wel de Spaanse en Franse gebieden in de Pyreneeën. Klopt dit?

To finish first, first you have to finish!
Beginner
ghovensAuteur20 januari 2009 · 06:50

Zo simpel en toch zo handig! Super O

On a cold day, nothing's gonna stop us. On a cold day, you can see forever.
Toerist
Bart1Auteur20 januari 2009 · 08:42

@Robin: welke gebieden probeer je te vinden in Andorra?

You ski? wePowder!
Toerist
barries2Auteur20 januari 2009 · 09:10

Heel relaxed

Expert
ollieAuteur20 januari 2009 · 09:19

Schön… dat gaat me heel veel handen en voetenwerk schelen in Italië! :)

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Expert
meteomorrisAuteur20 januari 2009 · 09:37

@robin… het probleem is zometeen opgelost

powfinder.com
Toerist
AlexanderAuteur20 januari 2009 · 09:47

Super! Even een check gedaan voor Arabba. Krijg keurig het laatste bericht alleen wel in het italiaans. Sinds dit jaar publiceert de lawinedienst het bericht (eindelijk) ook in het Duits en Engels. Voor de meeste Nederlanders zullen die makkelijker te begrijpen zijn. Link:
\

Duits:
\

http://www.arpa.veneto.it/upload_arabba/bollettini_meteo/dolomitineve/dolomitineve_de.pdf
\

Engels:
\

http://www.arpa.veneto.it/upload_arabba/bollettini_meteo/dolomitineve/dolomitineve_en.pdf

dit land is te vlak
Expert
meteomorrisAuteur20 januari 2009 · 10:10

@alexander, goede suggestie…grote vraag… Engels of Duits? We gaan voor Engels, wat het beter doet bij onze zuiderburen vermoed ik.

powfinder.com
Toerist
Bart1Auteur20 januari 2009 · 11:28

Andorra is toegevoegd :)

You ski? wePowder!
Expert
meteomorrisAuteur20 januari 2009 · 12:05

@Dr.Phil…

de dolomieten staan er nu in het Engels bij

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur20 januari 2009 · 13:31

Overigens was het opvragen van het meest actuele lawinebericht al mogelijk via je mePowder pagina. Dit is echter een tool die ook al direct goed werkt op je mobiel. Enjoy allemaal en rij safe!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
AnoniemAuteur20 januari 2009 · 17:07

hmm, duits lijkt me toch beter voor dolomieten zodat je t jargon maar in 2 talen hoeft te beheersen in de gehele alpen ipv in 3 talen…

Beginner
RobinAuteur21 januari 2009 · 00:37

@ Bart, meteo Morris: Andorra werkt nu ook, mooi en snel werk! Super!

To finish first, first you have to finish!
Expert
meteomorrisAuteur21 januari 2009 · 09:42

@Robin… Thnx

@Alexander… goede tip. Er staan nu de Engelse berichten in.
\

Stay stoked en rij veilig!!

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!