VerseSneeuw: midden in het 21e poederalert

VerseSneeuw: midden in het 21e poederalert

Allereerst excuses. Het internet is hier nogal K… Maar goed, veel sneeuw, heerlijke condities en heel veel wePowderaars in Davos. Ik houd het kort en geen plaatjes vandaag, maar de belangrijkste zaken even op een rijtje.

[b]Het 21e poederalert[/b]
Sinds dinsdag viel er 20-40 cm in de Franse Savoie en Haute Savoie. In Zwitserland en Oostenrijk nog meer. Gemiddeld 40-80 cm in Zwitserland en Oostenrijk. Lokaal viel er zelfs nog meer. Hier in Davos is de temperatuur stevig onderuit gegaan en zitten we midden in het koufront. Met 40-50 cm vers op m’n bus heb ik een heerlijk uitzicht. Morgen klaart het op vanuit het westen, maar in het oosten blijft het nog sneeuwen. In Tirol, Voralberg, Steiermark en Salzburg kan er nog eens 20-60 cm bij vallen.

[b]Komend weekend[/b]
Een hogedrukgebied wat nu nog boven de atlantische oceaan ligt rukt langzaam op richting de Alpen. Het wordt daardoor snel zonnig, maar ook warmer. Komend weekend rijd je kortom de beste poeder op hoger gelegen noordhellingen, bosrijke hellingen en het liefst gelegen aan de noordkant van de Alpen. Suggesties? Zoek het in de regio’s 1, 2, 3 en 4.

[b]Het 22e poederalert[/b]
Na het weekend volgt er weer een nieuwe noordelijke stroming. Sneeuw in ieder geval dan in Salzburg, Steiermark, Tirol en Voralberg. Mogelijk gaan ook de noordelijke gebieden van Zwitserland profiteren.

Voor poeder rijd je komend weekend kortom richting de noordalpen. Mocht het internet morgen weer werken, dan ook een update. Maar ik kan niets garanderen…
En natuurlijk een bedankje richting [url=http://www.martijnschell.nl]Martijn Schell[/url] voor de mooie dag vandaag en het biertje dat we gaan drinken.

meteomorris

Reacties

Toerist
MennoBoermansAuteur11 maart 2009 · 19:14

cool!
\

zeg maar tegen chiel dat ie wel elke morgen z’n ski-chi oefeningetjes moet doen van mamma!

Poeder, Kiekjes en Pleisters
Toerist
jballeAuteur14 maart 2009 · 17:08

hoopt op sneeuw in de west-alpen

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!