schep, pieper en sonde

schep, pieper en sonde

from Team Explore on Vimeo.

meteomorris

Reacties

Toerist
chiloAuteur7 november 2009 · 12:58

Zal ik dan de eerste zijn die SUKKEL/GELUKSVOGEL roept?

My Life Is Better Than Your Vacation!
Toerist
powderskifun2Auteur7 november 2009 · 13:27

Nou, volgens mij was dit een “opgezet” ongeluk, dat iets langer duurde dan geplanned. Waarom gebruiken ze in hemelsnaam een echt mens, en niet gewoon een backpack?!

Gevorderd
OpaproAuteur7 november 2009 · 13:35

Hond!

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Toerist
chiloAuteur7 november 2009 · 14:34

@powderskifun Precies. Sukkel dus. ;)

My Life Is Better Than Your Vacation!
Toerist
AnoniemAuteur7 november 2009 · 15:36

Ik MOET zo’n hond hebben… jezus wat stoer. Die van ons thuis nog maar wat meer africhten en dan volgend jaar op zoek naar een plekje bij de ski patrol… Wat een droombaan.

Expert
huibAuteur8 november 2009 · 09:32

Volgens mij is deze hele film nep!
\

Die hond vind het slachtoffer, dan gaan ze eerst met z’n allen rustig een beetje in de sneeuw prikken.
\

Dan gaan ze graven. Gaat die hond wat graven, doet iemand nog eens twee scheppen zelf, doet die hond nog wat, dan graven die gasten weer wat, enz… Als dat van die getrainde honden zijn, stuur dat beest dan weg en graaf zelf, en graaf eens door met je luie donder.
\

Komt die vent zogenaamd uit de sneeuw na 56minuten en loopt vrolijk rond. Ja ja, en hij was zeker toevallig al gaan skiën met zijn dikste donsjack aan. Verder niet bewusteloos, niet onderkoeld.
\

Ik geloof er niets van!!!

Toerist
AnoniemAuteur8 november 2009 · 10:42

Boeien, gaat ook om t idee he;)

Expert
huibAuteur8 november 2009 · 12:09

@Sterman, ja natuurlijk gaat 't om het idee. Maar dit waarschuwingsfilmpje is wel erg slecht in scene gezet. Of ben ik nu gewoon cynisch?
\

Les 1: als je zonder pieper op pad gaat, trek dan een dosnjack aan en neem een hond mee.
\

Les 2, als je vrienden vinden dat je er in een donspak belachelijk uitziet, kunnen ze rustig de tijd nemen om te graven.

Toerist
AnoniemAuteur8 november 2009 · 19:09

@ tiger; ik denk dat t vooral om t idee gaat hoe zoiets in zijn werking gezet wordt. Maar idd, de hond naar t slachtoffer laten graven terwijl je zelf veel sneller bent met schep is een beetje vreemd. Ik denk dat dit vooral een training was voor hond/geleider. Die hond ruikt iets en ze laten hem dan hoog in zijn drift komen. (enthousiast laten worden zodat die de volgende x weer als een gek gaat zoeken omdat t zo leuk is) Dat is denk ik ook de reden dat ze die honden laten gaan. En die man zal wel een luchtzak hebben.
\

Hetzelfde met SAR-honden (Search and Rescue), die laten ze ook niet slepen met betonblokken;) Ze laten puur zien waar de slachtoffers liggen.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!