Noteer 26 november in je agenda!!

Noteer 26 november in je agenda!!

[flickr-photo:id=2810229189,size=s] 26 november wordt een interessante avond. Waarom? 1. Opening wePowder Labs, 2. Bekendmaking 5 genomineerden ‘Poeder is een keuze’, 3. filmpjes en 4. freeride world tour rijder(s).

26 november vieren we s’avonds bij MK in Bilthoven de opening van winter 2009-2010. Opgeven is noodzakelijk. stuur een mailtje naar info[at]mkskiservice.nl en vergeet je poedergear niet. Wie weet knallen we later die nacht als de condities goed zijn zelfs wel door naar de Alpen… ;) In omgekeerde volgorde wat er die avond allemaal te doen is

[b]4. Freeride World Tour[/b]
We hebben tenminste een en wie weet zelfs twee rijders uit de Freeride World Tour op bezoek. De eerste is [url=http://www.freerideworldtour.com/en/riders/MATTHIAS\_HAUNHOLDER\_0-477]Mathias ‘Hauni’ Haunholder[/url]. Oostenrijker met als basis Fieberbrunn. Hoewel gesponsord door merken (Atomic, Spyder) die je eerder associeert met apres-ski, slalom en pisteridders slaagde hij er vorig seizoen in om 4e te worden overall (en zelfs eerste in Chamonix). Zo zie je maar, het is de rijder die het doet… ;). Mogelijk dat er nog een tweede FWT-rijder opduikt. Als alles daaromtrent zeker is, dan lees je het hier. ‘Hauni’ komt om zijn film te promoten en eens de scene in NL te proeven. Meer over Hauni lees je op z’n site [url=http://www.skiersdream.at/]skiersdream.at[/url]

[b]3. Filmpjes[/b]
Freeriden is in Oostenrijk nog klein in vergelijking met Zwitserland en Frankrijk. Zelfs een FWT rijder als ‘Hauni’ heeft moeite om z’n sponsoring rond te krijgen. Atomic verkeert financieel in zwaar weer en bij Rossignol hebben we al gezien dat zelfs grote rijders als een Jeremy Jones en Henrik Windstedt daar slachtoffer van kunnen worden. Freeriden is small business en Hauni doet er alles aan om z’n keuze voor poeder in stand te kunnen houden. ‘Made in Austria’ is daar een voorbeeld van. Made in Austria is een film over de freeridescene in Oostenrijk. De 26e krijgen we de complete film te zien.

We gaan komend seizoen ‘Hauni’ zelfs van dichtbij volgen. Voor en na iedere FWT wedstrijd hebben we even kort contact met 'm en krijgen zo een kijkje achter de scene van de FWT.

Het tweede filmpje dat we gaan kijken is ‘Adrenaline’ van [url=http://www.matthiasmayr.com/?p=68]Matthias Mayr[/url]. Matthias is freerider en Dr. Geen onverdienstelijke freerider overigens, check maar eens [url=

]z’n first descent[/url] in Loser. Als bewegingswetenschapper heeft hij zich verdiept in adrenaline. Het blijkt dat als we freeriden tot dertig keer meer adrenaline aanmaken dan normaal gebruikelijk is. Waarover hij een film heeft gemaakt en nu mee op tournee is. Hier de trailer, de 26e de complete film.

[b]2. Poeder is een keuze[/b]
26 november maken we ook bekend wie de 5 genomineerden zijn voor poeder is een keuze. Daarna kan het stemmen beginnen. 7 december is dan de winnaar bekend.

[b]1. wePowder Labs[/b]
Salomon, Black Diamond, Nidecker en BMB-ski’s hebben al materiaal in de Labs zitten. Volgt er nog meer?..

meteomorris

Reacties

Toerist
PK2Auteur9 november 2009 · 13:06

Jammerrrrr; 26-11 lawine I theorie in Assen.

Ook safety is een keuze.

Wel jammer, want het dreigt een leuke avond te worden in Bilthoven.

Have fun!

Toerist
chiloAuteur9 november 2009 · 13:25

Sta al op de lijst hoor, maar vanaf hoe laat raiden we MththoK’s shop?

My Life Is Better Than Your Vacation!
Gevorderd
DioAuteur9 november 2009 · 13:29

Ik zal de koffer vast op het dak leggen (en haast maken met de winterbaaaandjes)

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
OpaproAuteur9 november 2009 · 13:58

40PK: heb ik ook last van :-(

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Expert
meteomorrisAuteur9 november 2009 · 14:05

@opa en 40pk… het kon helaas niet anders…

powfinder.com
Beginner
Jaap_WAuteur9 november 2009 · 14:33

Kijk, dit vind ik nou echt serieus heel erg gaaf. Echt een serieus mooi programma wordt het de 26e. Heb er zin in!

Gevorderd
OpaproAuteur9 november 2009 · 15:41

Wrijf het er nog even in Jaap! Bedankt.

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Beginner
Jaap_WAuteur9 november 2009 · 15:42

Graag gedaan! Had ik trouwens ook al gemeld dat ik WEL kan en me ook al ingeschreven had…;)

Gevorderd
doovAuteur9 november 2009 · 16:56

Heb die avond al een dubbele afspraak voor zakelijke dingetjes.

Tja, ook geld vergaren is een keuze…

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Toerist
Steven2Auteur9 november 2009 · 17:41

Vorige liep het feestje bij MK redelijk uit, daarna nog naar de Alpen rijden lijkt me een beetje optimistisch :-)

Toerist
JaapvRAuteur9 november 2009 · 19:19

Ik heb het idee dat het feestje deze keer niet uitloopt, maar gewoon een kilometer of 1000 verplaatst wordt. Kunnen de meeste raves nog wat van leren: zes dagen feesten verspreid over half europa met dezelfde mensen. En de week erop niet begrepen worden door de mensen die er niet bij waren…

Gevorderd
snelle_henkieAuteur9 november 2009 · 21:11

Ehmmm… vanaf hoe laat begin het hele feest eigenlijk?

En welk bier zit er op de tap? Wellicht kan Hauni wat Erdinger Weiss of Paulaner meenemen ;-)

Alleen ga je sneller. Samen kom je verder.
Toerist
AnoniemAuteur9 november 2009 · 23:38

hoe laat?

Toerist
AnoniemAuteur10 november 2009 · 11:10

@henk_pater: kreeg een tijdje terug een mail van Menno dat het feestje om 19h begon. See you there!

Gevorderd
NickyAuteur10 november 2009 · 17:06

Ik ben er ook bij, mooi programma! Zal iig m’n ski’s meenemen…you never know ;-)

Toerist
AnoniemAuteur10 november 2009 · 19:40


En de nieuwe trailer van Made in Austria

Elite
kanskiAuteur10 november 2009 · 22:39

Lijkt me een leuk avondje… als we nog in het land zijn!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Elite
kanskiAuteur10 november 2009 · 22:49

Ik dacht 'm al te herkennen! Skiflo in zijn deer hunter outfit. Hij heeft er gisteren nog 1 geschoten, melde hij op zijn facebook page.
\

http://www.skiflo.com/

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!