Donderdag geardag..voile mojo met rocker

Donderdag geardag..voile mojo met rocker

DEEPER it is…

Gisterochtend heb ik een mooi klein tourtje gemaakt. Eerst met de lift naar boven. Toen een klein stukje afdalen en daarna de vellen onder m’n splitboard. Een goede 400 hoogtemeters verder stond ik op 2100 meter hoogte. Een mooie noordwand met daarin een nog ongestreept couloir. Mijn lijn gezet, via een geul richting het dal. Daar weer de vellen eronder. 10 minuten vellen en daar stond ik aan de weg richting Faschina. Niet veel later stopte er een bus en binnen enkele minuten stond ik weer in het dorp. Heerlijk. Zeker nu [url=http://www.versesneeuw.nl/nieuws/leuk-die-skihelm-maar-ga-eerst-maar-eens-op-skiles]het geneuzel[/url] op en net naast de piste sterker wordt. DEEPER it is…

Voilie komt voor volgend seizoen met een verdere verfijning van hun Mojo splitboard lijn. Rocker in de neus en meer taper in de tail. Verder hebben ze vastgehouden aan de zaken die het al deden; camber onder de voet en een snapy tail. Eigenlijk doet Voile (nu de rocker-storm een beetje is gaan liggen) precies dat wat de meeste andere merken ook doen bij hun serieuze freeriders. Voor serieus terrein blijft camber prettig. Voor serieus terrein is een poppy tail een voorwaarde…

En ze voegen er wat aan toe [i]Also includes new updates to the splitboard hardware: Lighter touring brackets, more durable Slider Tracks, durable plastic coated climbing wires, and a new binding support shim for better uphill skinning. The Mojo-RX is also available as a complete package that includes the new Voile Light Rail splitboard binding.[/i]

Of die binding van Voile de oplossing is betwijfel ik overigens. Hij ziet er nogal fragile uit in tegenstelling tot het baanbrekende werk van Spark. Maar het is te gek om te zien dat er veel innovaties zijn op splitboardgebied. Zeker nu ook Jones met de Solution komt in winter 2010/2011. Wonderlijk genoeg stopt daarentegen Burton met de productie van hun splitboards. Liepen ze te hard voorop of is splitboarden echt heel erg niche? Denk jij aan de aanschaf van een splitboard?

4Mojos
4Mojos
meteomorris

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur25 februari 2010 · 09:50

Venture is zo’n beetje de standaard in Noord-Amerika. Boards zijn erg moeilijk te krijgen in Europa. Voordeel is dat de boards geen cap-constructie hebben en dus wat sterker zijn.

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur25 februari 2010 · 12:17

Nice one, wel cool ook dat je kids binnen een week dit ook allemaal kunnen ;)

Toerist
JaapvRAuteur25 februari 2010 · 16:24

Zo’n gespleten board is precies een paar kinderskietjes!

Gevorderd
DutchessAuteur25 februari 2010 · 18:37

Ben zeker aan het overwegen om aan een splitboard te gaan. Touren was voor mij een reden om steels toch naar het skieen te kijken, het lijkt me gewoon erg gaaf om echt van het resort weg te kunnen. Maar als splitboarden ook een goed alternatief is dan doe ik dat natuurlijk duizend keer liever!
\

(Kinderskietjes. Ja, maar als het aan elkaar zit een grote mensen board!)

Ik voel erg voor Jones of Prior, maar weet niets, en dan ook helemaal NIETS van touren en vellen en splitboards, dus hou alles in de gaten en hoor graag alle meningen.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
koen_djfistelAuteur26 februari 2010 · 09:34

kmoe altijd glimlache als ik die titel zie : VUILE MOJOROCKER :-) da klinkt als zo’n goeiekoop nief scheldwoord voor zone langharigen ongeschoren splitboarder :-) het woordje SPLITBOARDER is op zich al grappig…

sbs roelz
Gevorderd
koen_djfistelAuteur26 februari 2010 · 09:41

maar desaln iettemin wil ik ook wel …

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!