PIEK deel IV.. Juulski is BACK!

PIEK deel IV.. Juulski is BACK!

Het is weer een tijd geleden sinds mijn laatste blog… Ik heb helaas maar 3 vrije dagen gehad in de maand februari, veel gewerkt in het hoogseizoen en 1 week goed ziek geweest. Maar maart wordt mijn maand, ik vertrek vrijdag naar Davos voor de Snowsafety cursus, heel veel zin in! Als het net zo mooi wordt als vorig jaar, dan beloofd het heel veels goeds! Na SSC ga ik nog een paar dagen powderchasen, kortom ik ga eindelijk weer freeriden! And I need it, want voor mijn gevoel heb ik best een slecht seizoen achter de rug. Mijn skiën gaat niet zo lekker, niets lijkt meer te lukken. En mijn laatste echte faceshot is alweer veuls te lang geleden… Feedback van het freerideteam, skien met Michiel, Martijn en Wolfgang, safety kennis opdoen en veel poeder is precies wat ik nu nodig heb, but don’t we all…

-3
-3

En ik ben verliefd, jaja wie had dat gedacht? Op de Benchetler ski, het promodel van Atomic. Wat een ski,183cm lang, 123cm onder de voet, rocker, coolste grafic ooit en just perfection! Superspeels, FUN op de piste en waanzinnig in de poeder: veel float, stabiel en zeer makkelijk te draaien. Echt een one quiver ski, het enige wat die ski niet kan is ijs en moguls… Voor al het andere, no problems! Nu drie dagen op geskied en ik wil nooit meer iets anders… En het beste is dat er een goede kans bestaat dat ik die ski GRATIS krijg via m’n Oostenrijkse contacten, whoehoe… Je begrijpt ik kan aan niets anders meer denken, ik droom letterlijk over die ski… Een ‘lichte’ obsessie is begonnen…

-2
-2

De afgelopen twee zaterdagen waren topdagen. Beide keren had het niet zoveel gesneeuwd, (zeg 10-20cm) met veel wind. Door grote temperatuurschommelingen de afgelopen is het sneeuwdek onstabiel is. De condities zijn dus gevaarlijk en wispelturig en de temperaturen liggen erg hoog. Dat was voor mij de reden om afgelopen zaterdag bij Stuben te gaan skien.’ s Ochtends meteen Maroi-Langen geskied door het bos. Mooie sneeuw en een van mijn favoriete afdalingen hier. Om 11.00uur waren we weer terug in Stuben en toen 2x Star Wars (bij Albona 2 aan de achterkant links traverseren) geskied. Maar het leukste was eigenlijk de run die ik “Big Easy” heb gedoopt (bij Albona 1, skiërs rechts aanhouden, bij de blauwe piste rechts erin duiken). Big Easy is misschien niet zo steil of moeilijk terrein, maar toch echt zoveel plezier gehad daar! Veel leuke dropjes, jumps en mooie geulen en richels gereden en erg afwisselend terrein, van stijl naar glooiend naar steil… Een grote speeltuin dus!! En dat op de Benchetler, het was echt super! De hele dag gereden zonder te stoppen, van 8:30-17:00, ik kon er geen genoeg van krijgen! Waarom risico nemen als je ook in mellow terrein echt een topdag kunt hebben… Ondanks dat het hoogseizoen was, waren mijn skibuddies en ik de enige die de hele dag die lijnen hebben gereden, we hadden “Big Easy” voor onszelf en konden eindeloos variëren met onze lijnen…

-4
-4
Juulski

Reacties

Toerist
JaapvRAuteur4 maart 2010 · 10:11

Lekker bezig kleintje! Je januariblogs heb ik net even in retrospect doorgelezen, omdat ik toen in de vriezer zat, maar zo te zien kunnen we een aardige photocontest uitvechten! Je drive is waanzinnig aanstekelijk and is keeping me alive, so keep it coming! x

Gevorderd
TeleaddictAuteur4 maart 2010 · 17:30

komen jou mooie routes ook in Lines? ;) tot in Davos!

http://verticaldissidents.net
Gevorderd
KipAuteur4 maart 2010 · 18:41

hinteres rendl laatste foto?

www.instagram.com/powder_lions
Gevorderd
SpiderAuteur4 maart 2010 · 22:33

Het Meid,
\

Je was zelf toch 160cm of zo, lekker bezig met die bent chetlers :-)

We doen wat rustiger tegenwoordig
Gevorderd
JuulskiAuteur5 maart 2010 · 07:30

@kip: nope tis bij Star Wars (skiers rechts van Albona 2, bij dat vage gebouw)

@ fam: je hebt helemaal gelijk, maar heb teveel gewerkt, te weinig geskied… maar na vanmiddag dag of 10 vrij… yihhhaaaa
\

en spider yup ben 163cm… krijg dan ook veel complimenten en vreemde blikken in de rij, haha! yes nog 1 dag werken met de beginners van hel, de meest ongetalenteerde skiers ooit en dan SSC 1, whoehoe!!

Gevorderd
koen_djfistelAuteur5 maart 2010 · 19:33

poeder is een keuze

sbs roelz
Toerist
elchicoAuteur5 maart 2010 · 20:37

Ik heb een mand geleden op op doe Atomic gestaan en indd een heerlijk skietje,

vooral het landen gaat zo smoooth op die dingen.
\

maar, ik blijf atomic een homo merk vinden:P

Toerist
elchicoAuteur5 maart 2010 · 20:38

ooh jah, iik zie je in davos,
\

pss welke zoo lengte heb je anders kunnen we ff ruilen. ik doe het met 314mm onder de voet :D

Toerist
gnieuwenhuysAuteur8 maart 2010 · 21:11

Ha Juuls, lekker bezig hoor. Goed dat je de draad weer oppakt. Niet vergeten waarvoor je naar de Alpen bent gegaan: veel poeder skien, en niet om anderen te leren skien. Geniet ervan! Afgelopen weekend getoured in Sud Tirol was erg mooi (en koud)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!