Was het een goede winter?

Was het een goede winter?

Wat vond jij ervan?..

Ik heb m’n analyse klaar. M’n terugblik op de winter is gereed. Allemaal mooie feiten over deze winter. Afgezet tegen andere winters. Maar voor ik die publiceer ben ik benieuwd.

[b]Vond jij het een goede winter? En waarom…?[/b]

Winters zijn meer dan feiten en meetgegevens. Winters zijn vooral iets omdat jij ze beleefd hebt.
En jij bepaalt wat je er goed en slecht aan vond. Wat ging er goed? Wat viel tegen? etc… Kom maar op!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur20 mei 2010 · 14:36

Ik ben nog maar een ‘wannabe’ freerider, dus in dat opzicht kan ik er nog weinig over roepen. De eerste serieuze schreden die ik wilde maken in het Dachstein-gletsjer gebied (Edelgriess) werden gedwarsboomd vanwege het feit dat er te weinig sneeuw lag, waardoor dat tochtje met een gids helaas niet door ging. Maar de vooruitgang die mijn zoon boekte met skiën, maakte veel goed.
\

Volgende jaar beter, I guess.

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
SjefSAuteur20 mei 2010 · 15:00

hier een wannabe beginnend freerider, het ene weekje tignes wat er dit jaar in zat werd na 2 dagen gedwarsboomd door een flinke crash (op de piste nog wel) en het einde van m’n pols, knie en vakantie. gelukkig waren er nog de x-games toen, toch nog vermaakt. volgend jaar maar eens kijken of nieuwe ski’s en SSC1 erin zit.

Gevorderd
AlexSkiAuteur20 mei 2010 · 15:24

@AxePlode Ik ga iig wel voor SSC1 en pieperd dit jaar :-) Ik wilde eigenlijk ook nieuwe ski’s, maar ik denk dat ik eerst de LABS eens ga uitproberen.

When life gets too complicated.... SKI
Expert
ollieAuteur20 mei 2010 · 15:27

Jaar van het ‘net’ niet voor mij…
\

Pas laat het seizoen in kunnen gaan door een verbouwing, weinig sneeuw op SSCII in Disentis, teveel (kan dat?) tijdens de helitrip (waardoor we dus geen heli gezien hebben), weer te weinig op de Powderchase in Fieberbrunn en weer veel bij mijn seizoensafsluiter, die ook weer noodgedwongen te vroeg was i.v.m. mijn zomeractiviteit…
\

Maar wel: veel geleerd tijdens SSCII, veel nieuwe mensen leren kennen, verschillende skis kunnen testen, dikke poeder met Michiel Engelsman gereden, te lang in de auto gezeten, heel veel plezier gehad en heel heel heel veel plannen voor komend jaar…

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
Toerist
chiloAuteur20 mei 2010 · 17:02

December: poeder in Davos

Januari: poeder in Laax

Februari: poeder in Winterberg…echt waar!

Maart: poeder in Oz-en-Oisans

Maart/April: poeder in Ischgl

Mei: poeder in Tignes
\

Veel fun, veel werk, al met al een lekker seizoen! :)

My Life Is Better Than Your Vacation!
Toerist
powderskifun2Auteur20 mei 2010 · 18:03

Om Chilo’s voorbeeld maar even te volgen:
\

December: poeder in Ischgl, maar veel sharkies overal, weinig sneeuw
\

Januari: poeder in Ischgl, iets betere onderlaag en afentoe dumps van +/- 20 cm
\

Februari: poeder in Ischgl, Koning hardpack was van de partij. Alleen het begin een goede dump, entoen telkens een beetje met veel wind. Doordat het koud was was het buiten de piste echter toch goed vanwege de lekker harde sneeuw! Knallen maar!!!
\

Maart: poeder in Ischgl, éindelijk wat fatsoenlijke offpiste! Meer steepskiing gedaan, en hogere cliffs gedropt.
\

Eind Maart/April: Warm warm warm! Wetslap lawine hier, doorzakkertje daar. Niet echt top te noemen. Behalve begin april. Wat een dump was dat! Finaly some good Faceshots:D
\

Mei: poeder in Val Thorens. Nog aardig wat goede runs gehad. Ookal werden halverwege de week mijn poederlatten gejat, op slalomski’s kun je ook prima knallen!:D
\

Wat betreft mijn doelen:

Ik wilde dit seizoen leren “chargen”. Meer snelheid, meer cliffs, meer power en minder bochten. Gelukt? Behoorlijk, maar nog niet zoals ik het wil. In Ischgl is té weinig echt steil terrein te vinden om écht hard te gaan. Straigtlinen van een helling van 35 graden is leuk, maar aan bochten kom je niet meer toe. Ander skigebied volgend jaar dus.
\

Hogere cliffs springen was doel nummero 2. Dat is niet helemaal bereikt, hoewel ik me misschien moet afvragen of dat wel in 1 seizoen te doen is. Ik sprong eind vorig seizoen cliffs van een meter of 3 a 4, en eind dit seizoen heb ik 7 meter wel gehaald. Maar dat is nog niet waar ik wil staan. 10 a 12 meter wil ik kunnen(en vooral durven) springen. Movie stuff dus, maar niet onhaalbaar denk ik. Ik ben tenslotte 19, ik heb nog de tijd(A) Bovendien sta ik naar mijn zin nog te lang te twijfelen boven een hoog cliff. Niet zeuren maar doen is dan vaak de gewenste houding, maar dat wil er bij mij niet altijd in… Ach, vaker doen en dan went het wel!
\

Doel 3 was carven offpiste en dat is het enige doel dat ik echt gehaald heb. Helemaal plat(met je heup natuurlijk, innerlage is niet gewenst(A)) gaat nu prima:D
\

Doel 4 bougle piste skien en Landes voorbereiding. Wat betreft Landes voorbereiding sta ik wel waar ik wil, maar bougle nog niet! Trainen!
\

Thats it thats al. Ik heb al weer n lijst met punten voor volgend seizoen!;D

Toerist
Steven2Auteur20 mei 2010 · 18:51

Goede winter gehad:
\

Nov: heel dik in Engadin

Dec/jan: gezinsvakantie met mooie omstandigheden

Jan: lange powtrip, 8 dagen powpow

Feb: weinig pow, wel mooie trip

Mrt/apr: SUPER powpowtrip

Apr: mooie toer door de ecrins
\

Al met al 37 dagen in de sneeuw, waarvan 26 echte poederdagen en 3 freeride-dagen zonder pow, 8 dagen familieski, waarbij zoontje van toen 8 ook meeging van de zwarte pistes.

Toerist
Steven2Auteur20 mei 2010 · 18:55

En natuurlijk naast het skiën veel lol gehad met het leven schenken aan de BendyWendy, de MightyMama en de mooie swallowtail. Dat maakt een winter ook echt wel mooier. Ik ben nu zelf alweer benieuwd wat ik volgend jaar ga verzinnen…

Gevorderd
brtAuteur20 mei 2010 · 19:09

Los van het feit dat ik een wolk van een dochter heb gekregen dit seizoen, heb ik toch nog 2 leuke trips gehad.
\

1e echte poedertrip met marius. Beste trip ever: 2 dagen La thuile, 3 dagen Disentis, veel pow! Morris & co als buren in disentis. Takkeherrie ;-)
\

Daarna 5 weken voor de uitgerekende datum nog een weekje met familie. 2 dagen met sander op pad geweest. Ook een aantal dagen echt super-pow, waaronder de mega dump op de laatste dag.
\

Al met al een goed seizoen, en 2 tripverslagen op wepowder, wat wil je nog meer ;-)
\

Volgend seizoen wil ik meer korte trips doen en verder werken aan m’n uithoudingsvermogen en techniek…

Gevorderd
AryenAuteur20 mei 2010 · 19:18

Hier nog een wannabe (freerider/tourskier/telemarker? In die volgorde? We zullen zien.)
\

In september begonnen met piste skiën. Naast heel veel borstels en wat indoorsneeuw, acht dagen echte (kunst)sneeuw gezien met soms een laagje poeder van 5 cm, maar toch een goed seizoen waarin ik het pisteskien behoorlijk onder de knie gekregen heb en heel af en toe aan de ongeprepareerde sneeuw buiten de pistes en op skiroutes geproefd heb.

Het maakt dat ik sta te popelen om aan het volgende seizoen te beginnen. Dan wil ik me bekwamen in het off-piste skiën (poeder, crud, puckels, de hele santekraam) en tevens SSC1 volgen. We gaan elkaar zien. Ik heb er heel, heel veel zin in.

Beginner
DennnnisAuteur20 mei 2010 · 19:59

Hier een stijgende lijn in het aantal sneeuwdagen.

Januari friends 7 dagen waarvan 1/6 powpow!

Maart 3 dagen waarvan 2/3 powpow!

Maart again 3 dagen POWPOW!

Het was om nooit meer te vergeten. Met het afronden van mijn studie dit jaar hoop ik in ieder geval het volgend jaar dit weer klaar te spelen of te evenaren :P
\

Mooiste ervaring naast het poeder rijden:

Andere jaren werd er veelal kort van tevoren gebeld en geboekt.

Daarmee geen vrijheid meer om te finetunen.

Dit jaar gewoon aan gereden en ik moet zeggen IK GA NIET MEER BOEKEN voor poeder dagen! De vrijheid om met je vrienden en lotgenoten onverwacht op de mooiste plekken te komen is werkelijk onbetaalbaar. Roadtrippen Rrrrrrrrr
\

Thanks iedereen voor de stoke! Tot volgende jaar!

sneeuw!!!!
Gevorderd
NickyAuteur20 mei 2010 · 20:18

It was magic! Ik heb de winter beleefd en meer dan dat (zie m’n verslagje van eind maart). Heel veel top-dagen die ik nooit van m’n leven meer ga vergeten en ook een paar belangrijke leermomentjes. Wat ik heel cool vond: zelf kleine gebiedjes ontdekken waar ik nog nooit van gehoord had of over had gelezen in De Gids. Heb bij Morris ‘afgekeken’ hoe hij dat doet ('s morgens op je laptopje het weer checken, gebieden in de omgeving (dat is alles tot 2 uurtjes rijden) scannen en dan hop…let’s go. En believe you me: echt super vet als je een nieuw pareltje ontdekt! @ Morris: thnx voor alle tips & weer-updates!!

Beginner
Jaap_WAuteur20 mei 2010 · 20:18

In de plensregen reden we de tweede week van december weg vanuit een centraal gelegen hotel. Doel was een helemaal zelf uitgezocht dalletje waar het echt wel MOEST sneeuwen die dag…Laatste slingerbocht, tunneltje door en BOEM: dikke, dikke vlokken. Met twaalf freeriders (ja echt, heb ze geteld…) mochten we een dag lang een gebied helemaal kapot rijden. Vastgebakken smiles bij iedereen!

Hoewel mijn seizoen in januari helaas al eindigde pakken ze mij die trip echt niet meer af. Vanaf nu ga ik voor kwaliteit in dagen, niet voor kwantiteit.

Wepowder ga zo door en bedankt voor de inspiratie. Het is echt een steun in de rug bij het trainen voor 2011!

Toerist
AnoniemAuteur20 mei 2010 · 21:13

Gekneusde ribben in Serfaus en Gekneusde schouder in San Domenico. Desondanks ideale omstandigheden gehad en geen seconde spijt.
\

Volgend seizoen toch nog wat extra dagen de sneeuw opzoeken.

Gevorderd
koen_djfistelAuteur20 mei 2010 · 22:30

na kerst gestart in san domenico en direct, blijkt 8eraf, een toon gezet : zoeken in evolutie ; dat is in san domenico ni moeilijk want pisteplan noch topo-kaart bestaat daar ; dus dan sta je daar moederziel alleen boven een wonderschone safe afdaling maar weet je totaal niet waar je uit gaat komen en draai je uiteindelijk terug (ja inderdaad ; winter '09 veel geleerd) om daarna je grenzen te verleggen in helling en bos en veld :-) episch tunnel terug doorgereden en de kaarten leidden me naar arolla voor nieuwjaar : eenzelfde verhaal maar nog beter ;-) meer poeder, meer uitdagingen, meer vraagtekens , meer evolutie, … Minder wePowder? Meer wePowder ondertussen ! (kgeef toe ; kmoet mn routes nog doen ;-) 14 dagen later zinal waar ik de eerste dag mn gewrichtsband met menne zotte kop vermorzel en de rest van het seizoen nog meer vragend af moet handelen… Maar (wonder boven wonder?) voor altijd in m’n geheugen gegrifte epische afdalingen en supernieuwe uitdagingen op brufen geklaard ; orgasmes … Steiler, meer hiken, maagdelijkere velden, betere bochten, nieuwere terreinen, … vollen bak kiné om klaar te willen staan voor powderchase Krippenstein : klotevoet 1 dag ; poeder genieten andere dag ; met simon scoren in steinplatte en st.johann yihaaa ; poederalert 19 naar san bernandino ; regen in lenzerheide maar een magische dagafsluiter ; wie zoekt ; rijdt ; om san bernandino in maagdelijke toestand te mogen openen ; dit was zooooooooooooooooooooo unreal ; hier bestaan geen woorden voor ; 2 dagen niet enkel grenzen verleggen maar gewoon ook volledig 100% “genieten” van een gebied ; en dan nog een zaaalige kaasfondue op een secret spot ; het seizoen na pasen afgesloten met een roadtrip dat er geen was ; grand st. bernard ; weer alles nieuw ; weer superveel uitdagingen, vragen, toekomstdromen, genot à volonté ; weer la vida total… Een magische, bijzondere winter kortom waar vooral 2 hoofdgevoelens de boventoon voeren : “zaaaaaaaaaaaaaaaaaalige nieuwe, betere afdalingen gereden” en “ik wil mééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééér evolutie”… Winter '11 ; the stoke is there, now you !!!

sbs roelz
Gevorderd
RoelaanoAuteur20 mei 2010 · 22:49

Super…Dat is alles wat ik erover te zeggen heb :)

Gevorderd
DioAuteur21 mei 2010 · 00:02

Qua stoke was het een topperdetop winter, echt teuhgek. De sneeuwval evenaarde niet het vorig jaar maar dan ook weer, 2008/2009 was te ABSURD. Met goede tips viel er veel en diep te scoren dit jaar. Voor mij was het ‘stoke by proxy’ dit jaar vanwege een blessure in december. Op de piste, de eerste paar bochten van het jaar, floep, ski uit, ruk en knak, bot en pezen afgescheurd in mijn schouderkop. Vanaf oktober was ik al bückelend aan het voorbereiden in Montana, het sneeuwhalletje in Westerhoven NB. Thijzel als spot en Kanski als mentor en major pain in the ass (“als ik het kan, kan jij het ook.” Je zal het hem nooit horen zeggen, maar dan weer, action speaks louder than words…).

Dus in december was het eigenlijk al meteen over en uit. Op @%@^$%T! en flink wat ibuprofen het weekend in st Moritz en Davos (POEDER!) uitgeskied, eigenlijk op 40% van mijn kunnen. (stel je voor: iedereen in de auto ligt te slapen en jij wilt een nieuwe CD laden zonder dat ze wakker worden. Sturen gaat prima met links en de pook lukt met rechts. Alleen je arm hoger bewegen dan de pookknop om de CD te wisselen…, UHUH, lukt gewoon niet. De eerste keer van mijn leven dat ik boos was op mijn lijf i.p.v. andersom).

Nu ben ik genetisch bijzonder bevoorrecht in die zin dat ik geen afgunst voel (maar da’s logisch als je genetisch bevoorrecht bent. Of is geen afgunst voelen geen voorrecht maar een tekortkoming?)

Pfff, anyway, in ieder geval heb ik verschrikkelijk genoten van de shared stoke hier op WePowder. Want laten we wel zijn, het is WEpowder.

Roelaano, Robbert, Robbie, Nicky, Julie, Maurice, Thijzel, Telemikey, Tiger, Brt, Powderskifun, Whitelines, en vele vele anderen die hun stoke delen hier op WP hielpen me de winter door. Ik heb geen bocht meer gedraaid sinds december maar ik heb geweldige dingen gedaan en geleerd deze winter.
\

Dank zij jullie.
\

Waarvoor dank.
\

Dio
\

(10/11 will be F$#%#$ aweseome!!)

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
OrsAuteur21 mei 2010 · 10:33

Ik wilde in December met Bas gaan powderchasen, maar dat werd door de werkgever even fijn door mijn neus geboord :-( Volgend jaar beter!

In Januari mooie poeder gescoord in St Anton. Nordstau hield flink huis in de Alpen, dus er was genoeg vers te vinden. Heb met eigen ogen kunnen zien dat dat St Anton snel verspoord is. Ik had me op dinsdagavond in de Mooz voorgenomen dat ik de volgende ochtend na nieuwe sneewval als 1e bij de lift zou staan op weg naar de top van de Galzig… was niet alleen, daar. Jezus wat een rij! Bleef de lift uiteindelijk nog dicht vanwege de wind, dus op naar Rendl. Daar wat onaangeraakte poeder weggekaapt voor een paar klojo’s die maar niet wilde opschieten (no friends on a powder day…) Ik hoor hem nog brullen, heerlijk! Alleen de Pazieltal route niet gedaan, dus daar ga ik nog eens voor terug.

In maart tenslotte nog een weekje Tignes met familie. Tikje oude sneeuw, maar met dank aan een gids nog mooie pow gescoord in Espace Killy. De tocht Tignes -> La Bellecote (La Plagne) -> Aguille Rouge (les Arcs) in 1 dag: onvergetelijk!
\

Fantastisch jaar, maar volgend jaar wordt beter!

Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
Gevorderd
SteefAuteur21 mei 2010 · 10:37

Hoewel ik dit seizoen redelijk wat plannen had (die moeten altijd groots zijn toch?!) heb ik wat minder poeder kunnen rijden dan gehoopt.

Twee weekendtripjes waren namelijk al vergeven voor familie en vriendin. Gelukkig houden we de lokatie altijd tot een week van te voren open en hoop je dus dat naar een gebied met vers kunt rijden om toch nog wat te scoren.

Helaas was dat niet het geval beide keren. Maar uiteraard wel genoten en weer wat mooie gebieden voor een echte pow-trip kunnen bekijken.
\

Verder deze winter een erg leuke tijd gehad tijdens Lawine 1 in Disentis. Hoewel we geen verse sneeuw hadden hebben we super veel van het terrein daar kunnen zien (zeer lage stufe!). Ik heb ongelooflijk veel geleerd en veel mensen leren kennen. Volgend seizoen dan ook zeker Lawine 2!

De tweede helft van de week -na de cursus- hebben we gelukkig wel (diepe) poeder kunnen rijden. We hebben de noordstau opgezocht en zijn toen neergestreken in Flumserberg. Heerlijk, heerlijk, eindelijk weer eens die diepe poederbochten…! Alleen jammer dat ik daar mijn nieuwe Sick Stick niet heb kunnen rijden vanwege een nare beschadiging, opgelopen in de laatste afdaling tijdens Lawine 1.
\

Om toch nog met een echte poedertrip het seizoen af te sluiten ben ik met Pasen nog weggeweest. Na vele omzwervingen als hoogtepunt dikke poeder (balls deep!) gescoord op de Gemsstock tijdens de laatste dag van de trip. Happy faces all over tha place!
\

Al met al mag ik achteraf toch niet klagen denk ik. Hoewel de plannen niet helemaal zijn gerealiseerd heb ik heb genoten van elke bocht die ik draaide, zowel op als naast de piste.
\

Mooie gebieden gezien (klein=echt fijn!). Veel leuke, nieuwe mensen leren kennen. En deelname en nominatie voor PIEK heeft mij geleerd dat wePowder ook echt WEpowder is. wePowder is een community! Dat blijkt ook zeker uit het feit dat ik met eigenlijk volstrekt wildvreemden echt twee heerlijke trips heb gemaakt. Allemaal dankzij wePowder.
\

Thanks all of ya!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Toerist
AnoniemAuteur21 mei 2010 · 12:05

Vorige seizoen stond in het teken van herstel. Toen lichamelijk vrijwel herstelt van een hernia maar conditioneel nog lang niet. Vanaf voorjaar 2009 keihard aan trainen geslagen, kon weer hardlopen sinds 2 jaar, hoe fijn was dat! Lekker doorgetraind met skiseizoen 2010 in mijn achterhoofd. Echt, dat hield me actief, de gedachte aan lekker poederrijden met goede conditie en minder ploeteren. Om mezelf op te peppen een belofte gedaan: minimaal 4 x de sneeuw in.
\

Eind jan: Poeder in Berner Oberland, weekje skitoeren, heerlijke poeder gepakt, conditioneel goed, technisch waardeloos.

Februari: idd poeder in Winterberg! Wennen aan nieuwe planken (thanks to MK)

Maart: Week Portes du Soleil met mijn vriendin. Poederbuddy schuift nog even aan halverwege de week, weinig poeder, veel aan techniek gesleuteld (moguls) en voel mezelf vooruitgaan.

April: Poederpasen! Hoe briljant! Terug in Berner Oberland (Adelboden). 3 dagen non-stop poeder. Fan-tas-tisch!
\

Resume: voelt als grote sprong voorwaarts wat betreft techniek. Conditioneel verschuift mijn programma van hardlopen naar fietsen om de benen/onderrug helemaal klaar te krijgen voor m’n nieuwe seizoensplannen.
\

En die zijn er! Vanaf eind januari tot ergens 3e week maart zit ik non-stop in de Alpen. een 50-daagse roadtrip dus… Met dat vooruitzicht ren en fiets in weer graag en trouw langs de Amstel deze zomer!

Toerist
SimonAuteur21 mei 2010 · 15:08

-in het voorseizoen paar keer naar landgraaf gaan ‘opwarmen’

-veel gekwijld bij foto’s van andere WePowderaars die op zoek waren gegaan naar het witte goud

-1e week van februari met vrienden van hogeschool gaan snowboarden in LesDeuxAlpes, weinig sneeuw gezien tot laatste 2 dagen, waar er ziek veel dump was

-2e weekend van februari POWDERCHASE, waar ik al Lang naar uitkeek. Mijn ogen serieus opengetrokken, serieus véél geleerd en dan met Koen op ‘roadtrip’ gegaan naar Steinplatte, onverwacht goed gescoord en St. Johann, waar ik voor de eerste keer echte ‘pro-snowboarders’ bezig heb gezien

-tweede week van paasvakantie naar Kühtai geweest, niet veel pow gezien, maar wederom mijn skills naar een hoger niveau kunnen brengen 
\

op naar winter ’11!

Talk less, ride more
Toerist
AnoniemAuteur21 mei 2010 · 16:32

Was het een goed seizoen? Als in 80 poederdagen, clifdrop records, fotoshoots en een nieuwe sponsor. Nee dat niet. Maar de winter was top! Gebasseerd op 2 poederdagen en een crustdag. Nadat ik 5 jaar geleden na een afwezigheid van 15 jaar weer ben terug gekeerd naar de nobele skisport ben ik vooral professioneel in de bergen geweest. Omringt door Europes finist dat wel. Maar skiën? Meestal was het overleven met ruzak van 20 kilo gevuld met een camera van duizenden euro’s. Het was naar beneden komen. Maar hee, ‘my work is better the your holiday.’;) Ik kwam en skiede op plekken waar ik zonder mijn vak nooit zou komen.

Dit jaar was top omdat ik zelf weer geskied heb, alleen met een schepje een zonde en een pieper. De eerste keer door het slechte weer, filmen was onmogelijk die dag maar de sneeuw o zo fijn. En een heerlijke seizoens afsluiter in Ischgl. Na een week hard werken even twee keer een afdaling in de Crust Snow gepakt samen met Opa en Chilo. En die na dagen wist ik het weer. Wanneer ik ski dan voel ik de blijdschap die je voelt als kind.
\

Top winter dus.

Toerist
StannelielandAuteur21 mei 2010 · 19:16

Iedere winter is een goede winter (als er sneeuw valt), de deze dus ook.

Toerist
AnoniemAuteur21 mei 2010 · 22:51

ondanks studie toch in totaal 4 weken weg gegaan naar alp d’huez om ook 2 week te werken als chaletcateraar om kosten te drukken. Heel veel geluk gehad met poeder, er zaten nml zo’n 10 goede poederdagen tussen. Volgend jaar meer geld hopelijk met al gevolg dat ik meer de poeder achterna kan, misschien een rijbewijsje zodat ik kan carpoolen ofzo en een lawinecursus boeken om mijn kennisniveau een beetje op peil te hebbben als ik mijn eerst wepowdertrip ga maken.

Beginner
QmaartenQAuteur22 mei 2010 · 14:44

De lange versie zal ik je besparen, (hernia, scheiden, ellende, toch gaan skiën, enz.)

De korte versie: december in Flims 2 dagen pow “om in te komen” en 5 dagen achter een leraar aan als therapie voor de scheiding. Gaat je hoofd van open.

Januarie Damüls 2 dagen epic champagne powder day’s, de beste poederdagen van mijn leven, daarna nog een paar dagen verspoord rijden, maar wel lekker!

April Anzere, mijn Powderboards werden nog net op tijd afgeleverd voor deze trip. 2 dagen aardige verse pof om ze uit te proberen, F*%$#$#* H*%#*# wat is dat lekker en appart! Daarna werd het snel heel erg veel slechter qua warmte en sneeuw.

Resumerend; toch nog een heel aardige winter met hoogte- en dieptepunten, Maar die 2 champagne dagen in Damüls neemt niemand me meer af!!

Volgend jaar MOET gewoon epic worden!

powpowwowjippiajippieee
Gevorderd
robbertAuteur23 mei 2010 · 18:38

Top winter,

geen grote plannen of doelen maar gewoon lekker geboard en geskied.

In het kort:

eerste sneeuw in oktober en laatste sneeuw dagen in mei

50 dagen sneeuw,

20 echte poeder dagen,

16 verschillende riders,

9 toeren,

7 dagen snowboard les gegeven,

6 landen

3 nieuwe boards,

3 boards gesloopt,

2 dagen skiles gegeven,

2 5.2 couloirs (teller telt nog),

1 gebroken pink.

Laters en tot in oktober

Toerist
powderskifun2Auteur23 mei 2010 · 20:36

Graag gedaan Dio! Haha;)

Toerist
PK2Auteur24 mei 2010 · 00:29

Ja, het was zeker een goede winter vanuit mijn perspectief gezien, met mijn skills, de beschikbare tijd naast werk en gezin en de beschikbare €’s:

Een jaar geleden beloofde ik mezelf om dit seizoen ook poeder in de bakkes te krijgen.

Eind vorige zomer de 3-eenheid en een Osprey rugzak aangeschaft, zeg maar als stok achter de deur cq ‘point off no return’. Je hebt koopt die dure spulletjes tenslotte niet voor niets! Naar pieperfest gegaan, Lawine 1 theorie gedaan en in februari 5 dagen met gids Michiel Engelsman op pad geweest. Geen faceshots, geen poeder in mijn bakkes maar wel vaak met mijn bakkes in de poeder! Maakt niet uit, de eerste lessen zijn geleerd, de kop is er af, ik heb off-piste geskied! Vooral dat gevoel om met een oud jaren 60? gondeltje in Courmayeur naar de Cresta di Arp te hobbelen en daar alleen met je medecursisten samen uit te stappen in een hoge witte wereld met alleen nog maar off-piste terrein onder je, honderden meters boven de bewoonde wereld en ver van het corduroy van de pistes, overgeleverd aan jezelf (met gelukkig de gids als back-up), was GEWELDIG GEWELDIG EN NOG EENS GEWELDIG. En het smaakt naar meer veel meer!

In maart nog 4 dagen pistes gestreept, prima om telkens wat beter te gaan skiën.

Toerist
AnoniemAuteur24 mei 2010 · 20:15

het kon beter. Laax, Davos, St Moritz, Engelberg, Fiesch en Grindelwald gecheckt, verdeeld over 12 dagen, waarvan 8 poederdagen. dus, volgend seizoen zeker meer kwaliteit en hopelijk meer echte poederdagen

Expert
robbieAuteur24 mei 2010 · 22:21

haha, daar gaan we.

November: met de boys dikke dingen geript tijdens onze wepow noorwegen trip. Alle noren verslagen in de battle of Gummiskogen. Wie stonden er als eerste van het seizoen bovenaan DE powrun van Hemsedal?? Yes, vier dudes uit NL, keurig omhoog gereden door de pistenbully. Want lopen is voor dieren. Ook heel lekker gereden in het grote speelbos van Tottenskogen. Clifjes, surprisedrops, dikke verse pof and falling… Stoke met een grote O.
\

December: weer een Hemsedal tripje. Lekkere bigmountain helling gereden bij Reidarskaret met een paar serieuze locals(M/V). Mooie couly gezien met de romantische benaming “the anal”, omdat ie nogal smal en hairy is. Voor volgend seizoen…
\

Januari: Klosters! Altijd mooi daar en Superschnee. Ook nog een dagje met Wolfi H. op pad geweest.
\

Februari: nieuw paradijsje ontdekt: Uvdal. Bomen, vederlichte pof, 3 liftjes, en na 1 avond drinken ken je alle skileraressen en lifties. Het is ouderwetse gezelligheid en ultra chill.
\

Maart: rijden doe je met je vrienden en dat deden we in Crans Montana en Grimentz met m’n langste/oudste skibuddies voor ouderwetse gezelligheid en ouderwetse jongensavonturen. Verder: La Grave. dik, vet, steil, nieuwe skimaten, icy in places, Pan de Rideau, epic suckertracks getrokken en de chillste gids van Frankrijk.
\

Pasen: Toppturen in Tromsø/Lyngen Alps. We liepen in de stralende zon en met uitzicht over de fjorden de berg op. Je skiet van de top zo het strand op voor een apres ski BBQ aan de fjord. We cruisten rond in een dikke 4WD met 20 paar ski’s op het dak (van langlauf tot Pontoons met vellen), tussen de honderden eilanden met dik besneeuwde bergen en gletschers. De ultieme vrijheid in een van de mooiste skigebieden ter wereld.
\

Dus, was het een goede winter? Ja, eigenlijk wel. Maar hij is nog niet voorbij natuurlijk…

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!