Freeriden is te leren:

Freeriden is te leren:

AlpAdventures is proud al aan het begin van de winter de Wepowder testlab weekends te mogen hosten. 3 dagen lang lekker glijden op het nieuwste ski- en boardmateriaal uit de LABS, relax verblijven op basis van half pension verzorging, skipasjes in de pocket en op pad met lokale gidsen en leraren op jouw freeride skills naar een hoger lever te tillen.

Natuurlijk, het idee van Wepowder is dat je met andere riders op zoek gaat naar de beste condities, onder de slogan “we gaan pas knallen als ze vallen”. Toch blijken er veel Wepowderaars te zijn die door werk of andere redenen niet zo makkelijk last-minute en op de bonnefooi in de auto stappen om naar de Alpen af te reizen. Daarnaast schat (gelukkig) niet iedereen z’n ervaring zo hoog in dat 'ie op eigen houtje de backcountry in durft te duiken. Soms is het ook gewoon gemakkelijk om je aan te
sluiten bij een georganiseerde trip. Zodat je in alle rust eens freeridemateriaal kunt testen onder kundige begeleiding. Je weet dat alles voor je is geregeld en je hoeft je dus nergens meer druk om te maken: De accommodatie is geboekt, de skipas ligt klaar, er zijn Nederlands sprekende locals die je met alle plezier rondleiden door het gebied en je kunt je aansluiten bij verschillende
techniek ckinics en freeride tours.

…En laat dat alles nou het geval zijn tijdens [url=http://www.alpadventures.com/programma/index.php?event\_id=69]de wePowder testlab weekends in Samoëns![/url]

Als klap op de lawinepijl kun je tijdens deze weekends ook nog eens gebruik maken van het Wepowder LABS materiaal dat compleet tot je beschikking staat tijdens deze weekends! Om de nieuwste freeride stuff naar Samoëns mee te kunnen nemen, meld je je aan als Prorider op wePowder. Tijdens de testLABS weekenden heb jij voorrang en reserveer je het gewenste materiaal via de LABS. Vervolgens kun je het gereserveerde setje ophalen bij een van de shops, te weten: Bever in Eindhoven, MK skiservice in Bilthoven, Van den Berg in Hoorn en Bever Amsterdam. Wil jij de triple base boards van Bataleon aan de kant voelen in de Franse sneeuw, dan hoef je die niet mee te nemen vanuit Nederland want AlpAdventures is namelijk hét Bataleon testcentre in de Franse Alpen!

Beide weekends zijn bijna volgeboekt, maar we hebben nog een paar plaatsen voor je vrij:

6-9 januari: De comfort optie in hotel l’Aero voor € 339,- p/p: [url=http://www.alpadventures.com/programma/index.php?event\_id=69]Nog 5 plaatsen vrij (skiër of boarder)[/url]
13-16 januari: De basic optie in de jeugdherberg voor € 239,- p/p. [url=http://www.alpadventures.com/programma/index.php?event\_id=69]Nog 2 plaatsen vrij (skiërs)[/url]

Bij voldoende animo staan er tijdens beide weekends de volgende clinics op het programma:

  • all mountain ski clinic
  • all mountain board clinic
  • lawine safety clinic
  • off-piste freeride tour, ski
  • off-piste freeride tour, board
  • (telemark clinic en toerski tocht onder voorbehoud van meer aanmeldingen)

Alle clinics worden gegeven door lokale gidsen en leraren, die je gecertificeerd en gepassioneerd meenemen naar de geheime freeride pareltjes die het Grand Massif te bieden heeft. Wil jij knallen en vertrouw je er net als MeteoMorris op dat ze in sneeuwgat Flaine/le Grand Massif toch wel vallen, meld je dan snel aan voor een van deze grensverleggende weekends!

Er staat trouwens ook nog een vergelijkbaar concept in de koelkast, maar dan een volle week met een avontuurlijk verblijf in een backcountry refuge aan het einde van het seizoen; we horen graag je feedback op deze plannen…?!

A bientôt,

Arno & Jessica
AlpAdventures

dejongarno

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur8 december 2010 · 13:46

Can’t wait :-)

When life gets too complicated.... SKI
Toerist
AnoniemAuteur8 december 2010 · 16:03

Backcountry refuge… dat klinkt wel erg gaaf.

Expert
meteomorrisAuteur8 december 2010 · 17:13

Ik heb net met Salomon afgesproken dat tijdens de labs-weekenden naast de enduro’s ook de dikke latten beschikbaar zijn. Czar, Rocker etc… Voor de kerstvakantie hebben we de enduro’s en grip snowboards in de labs staan.

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur8 december 2010 · 17:14

O ja, en ik ben bezig de reviews van het materiaal uit de labs samen te vatten en staan hopelijk eind deze week en anders begin volgende week in het review forum

powfinder.com
Gevorderd
skiesterAuteur8 december 2010 · 17:18

heel gaaf, die week. Kan me nog niet vastleggen maar heb het al wel in de agenda gezet!

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
ValentijnAuteur8 december 2010 · 17:59

Ik ben benieuwd naar de plannen voor een week! Zeker als er ook getoerd wordt!

valentijn_mees@hotmail.com
Gevorderd
EchoAuteur8 december 2010 · 18:30

Zo, en die 2 plaatsen van 13-16 jan. zijn bij deze ook vergeven! Benski en Echo zijn ook van de partij! Dit betekent dat er bij ons in de auto nog 2 plaatsen zijn voor meerijders, zo kunnen we de kosten nog meer drukken, liefhebbers? Als je ergens langs de route Den Haag-Gorinchem-Breda-Antwerpen-Luxemburg woont/kunt komen kan je instappen…

On y va…!

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
MarcD2Auteur8 december 2010 · 18:55

Kut, te lang gewacht met inschrijven, hopen dat er nog plekken bij komen voor het tweede weekend…

Toerist
AnoniemAuteur8 december 2010 · 19:02

Stoked!

Wel benieuwd hoe die reservering dan precies gaat werken, aangezien we ‘voorrang’ op het LABS materiaal hebben als deelnemer van het testlabweekend. Krijgen we daar nog een aparte mail over, of wordt dat t.z.t. hier bekend gemaakt?
\

@Morris, tof dat je de dikke Salomon latten ook hebt geregeld!

Expert
meteomorrisAuteur8 december 2010 · 19:02

@marcd, Arno is aan het checken of er nog extra bedden geregeld kunnen worden.

powfinder.com
Gevorderd
EchoAuteur8 december 2010 · 19:22

Wow, en mijn auto zit ook gelijk vol…dat is snel :-) Voor de goede orde, max. 2 paar ski’s pp!! ik heb een auto, weliswaar Ford Mondeo station, maar geen echte vrachtauto. Jammer dat we de LL’s (LabsLatten) zelf mee moeten nemen :-(

Do or do not, there is no try (Yoda)
Gevorderd
AlexSkiAuteur8 december 2010 · 21:08

Welke wePowderaars gaan er in het weekend van 6-9 januari?

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
koen_djfistelAuteur9 december 2010 · 09:05

"Hoi Koen,
\


Die “roos” hebben de Wepowder mannen erop gezet. Ik denk dat ze deze zo basic hebben ingesteld om te laten zien dat iedereen welkom is. Het is dus geen diehard poedertrip, het is een testweekend met freeride mogelijkheden en clinics. Maak je geen zorgen, we delen de groepen zo in dat je er echt wel wat aan hebt!
\


Zet je opmerking anders ook ff op het Wepowder artikel van vandaag; kunnen we zien wat de wepowder mannen erop zeggen.
\


No worries!
\


Groeten van Arno"
\

Op 8 december 2010 21:38 schreef Koen Van Der Veken het volgende:
\

Hey arno;
\


koen_djfistel hier:
\


Kheb me ingeschreven voor TestLab2 met de bedoeling een free-ride-clinic te doen om m’n rijden te evalueren en te verbeteren en om planken uit de Labs te testen.

Groot was m’n verbazing toenik daarstraks het freeridepaspoort bekeek van deze ‘trip’…
\


Deze was behoorlijk ‘laag’ :-/
\


Wat is het veronderstelde niveau van die boarder-clinic (cfr. Wepowder-paspoort) ?

Zijn er verschillende niveau-groepen?
\


Bezorgde pow-groeten,
\


Koen

sbs roelz
Expert
meteomorrisAuteur9 december 2010 · 09:25

@koen…
\

doel is om zo laagdrempelig te laten testen. Dus ook voor die mense die geen PIEK11 op het programma hebben en net zoals jij als een zwerver/avonturier in de Alpen zijn geworden.
\

Voor iedereen dus ;)

powfinder.com
Gevorderd
AlexSkiAuteur9 december 2010 · 09:34

@Allen ik hoop niet dat we weer een discussie gaan krijgen over het niveau van de mensen zoals dat gebeurde met de tripjes van Sander Kan.
\

Daar ben ik toen afgehaakt en hoop niet dat we een soortgelijke situatie gaan krijgen.

When life gets too complicated.... SKI
Expert
meteomorrisAuteur9 december 2010 · 09:38

@spookjuh… als je spoken ziet kun je beter eerst in je ogen wrijven… anders worden er andere spoken wakker ;)

powfinder.com
Gevorderd
AlexSkiAuteur9 december 2010 · 09:40

@morris funny man :-P Misschien moeten we een forum topic over spoken opstarten. Heb ik daar een [.]

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
EchoAuteur9 december 2010 · 11:49

@ Arno vergeet MarcD niet… :-)

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
MarcD2Auteur9 december 2010 · 12:00

Thnx Echo :D

Inschrijving is inmiddels geregeld.

Gevorderd
EchoAuteur9 december 2010 · 12:02

En je vervoer dus ook :-)

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
MarcD2Auteur9 december 2010 · 18:31

jah, ik heb een plekje gereserveerd bij Echolines ^^

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!