Pre-poederalert

Pre-poederalert

Actueel
De winter is langzaam aan het terugkomen. Vanochtend vroor het alweer in Munchen en eind deze week is de winter weer terug. Geen koning winter, maar wel temperaturen die normaal zijn voor de tijd van het jaar.

Korte termijn
En dan is er eindelijk weer wat vers in in aantocht. Zaterdag de eerste sneeuw in Oostenrijk en van zaterdag tot zondag dan sneeuw van Tirol tot ver in Steiermark. De exacte hoeveelheden zijn nog steeds niet geheel duidelijk en afhankelijk van de exacte positie van het hogedrukgebied. Morgen meer details daarover.

Lange termijn
En daarna… Daarna stijgende kansen voor de Franse Zuidalpen en de zuidalpen in zijn geheel. Er lijkt een Genua-laag te ontstaan en dat betekent sneeuw in de zuidalpen.

Conclusie
Nog even geduld, maar er zit weer vers aan te komen!!

Stay stoked
Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
EchoAuteur9 februari 2011 · 10:21

Ik weet het, ik heb niets te willen, maar ik wil sneeuw in regio 4/47… :-(

Do or do not, there is no try (Yoda)
Toerist
ricos2Auteur9 februari 2011 · 10:46

zat al weer te F5-en op wepowder.com nu weer hier, hahah, zo blijft het spannend. Goed werk Morris!

Toerist
JeffreuAuteur9 februari 2011 · 12:13

@ Ricos, ik zat dat dus ook te doen hahahahah anyway maakt niet uit er gloort hoop voor een beetje vers in de noordalpen!!! IK ben blij en hoop dat het vers direct op m’n kop land! T-minus 63 hrs and counting

Beginner
RutgerAuteur9 februari 2011 · 12:22

wacht ff… er dreigt een genua laag te ontstaan?? er ligt echter een dikke depressie onder groenland/ijsland en er lijkt een hoge druk boven scandinavie te ontstaan.

mocht de genua depressie ontstaan wordt deze wrs positief beinvloed door de depressie onder ijsland (downword develpment). volgens mijn beperkte kennis zou dit dat moeten lijden tot transport kou(weinig sneeuw NOordzijde), dit is echter nog nergens in de modellen te zien…
\

het lijkt er opdat lagedruk gebieden zich tussen groenland en engeland blijven ophouden (gevoed door kou in canada?) en daardoor de koud buiten nederland houd.

The object in life is not to be on the side of the majority,
Toerist
patrickjAuteur9 februari 2011 · 13:50

West Alpen, idd zal een keer tijd worden. trip naar Morzine in het vooruitzicht. Hoop er het beste van voor volgende week

Toerist
Steven2Auteur9 februari 2011 · 21:39

hmmm, ik word hier niet echt warm van. Ik begin me zorgen te maken over het volgende tripje, hoe lang moet ik daar nog op wachten. Waar is de tijd gebleven dat het ene poederalert naadloos over ging in het andere?

Gevorderd
EchoAuteur9 februari 2011 · 22:55

@Steven Gelukkig niet, het is in de Alpen al warm genoeg… maar ik leef met je mee, al was het maar uit eigenbelang :-)

Do or do not, there is no try (Yoda)
Beginner
wimdesAuteur9 februari 2011 · 23:44

weekendje 3 vallées achter de rug: weer eens wat anders… de 70-155cm sneeuw die ze nog steeds rapporteren is horizontaal gemeten, voor de duidelijkheid

Gevorderd
RoelaanoAuteur10 februari 2011 · 00:27

Iemand die heliski leningen verstrekt voor Alaska…?? ;)

Toerist
Steven2Auteur10 februari 2011 · 08:24

Vellen komen normaal pas eind april uit de tas. Dit is verdorie hoogseizoen lift-assisted freeriden.

@roelaano: die stomme cursus cancellen en USA boeken zeg ik!

Expert
meteomorrisAuteur10 februari 2011 · 08:48

@Rutger: Wat is je vraag of je conclusie?

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!