Powderalert#4 is ON

Powderalert#4 is ON

©foto: Paddy

Even een snelle update voor de stoke. Later (zondag/maandag) zal er een reguliere powder forecast volgen met de details. Maar het belangrijkste nieuws: Powderalert#4 is ON.

De 3 belangrijkste middellange termijn modellen (UKMO, ECMWF en GFS) bevestigen wat ik al sinds woensdag roep. H-E-T G-A-A-T A-A-N! De huidige details wijzen meer op een weststroming dan een zuidweststroming, maar het blijft te vroeg om daar nu al conclusies aan te verbinden. Het belangrijkste nieuws is dat de Alpen voor het eerst sinds 12 maanden (!) weer te maken krijgen met de westelijke straalstroom die vol vanuit het westen op de Alpen gaat beuken. Of dat nu vanuit zuidwest, west of noordwest is maakt niet uit.

Want het heeft er alle schijn van dat het de straalstroom lukt om vanaf eind deze week de Alpen de komende week/weken in de ban te laten zijn van lagedrukgebied na lagedrukgebied. Wat zoveel zou betekenen als front na front dat richting de Alpen koerst om daar sneeuw (en regen?) te brengen. Omdat er nog geen basis ligt zal het onvoldoende zijn om komend weekend en masse de liften open te zien gaan, maar het lijkt er op dat het lange wachten voorbij is. Komende week meer. Game ON!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
coenAuteur26 November 2011 · 21:48

Ik krijg er gewoon kippenvel van… Ben benieuwd wat de komende tijd gaat brengen!

Earn your turns...
Beginner
FreekAuteur26 November 2011 · 21:58

JA!!!

Expert
robbieAuteur26 November 2011 · 23:05

wij volgen het nieuws met gespannen eehhhhh, ogen? blik? bindingen? sneeuwkettingen? anyway, gaat het los, dan gaan we los!

Toerist
powderskifun2Auteur27 November 2011 · 00:25

Morris, wil je dit soort berichten niet op momenten posten dat ik ze lees net voordat ik ga slapen?! Ik heb morgen een lange treinreis voor de boeg, en dit bevorderd mijn slaap niet echt!
\

Mijn dag kan niet beter meer!

Expert
meteomorrisAuteur27 November 2011 · 00:29

@Powderskifun… wacht maar tot je pakketje arriveert ;)

powfinder.com
Beginner
FreekAuteur27 November 2011 · 14:58

Grand Massif heeft 10 december in de planning staan… en als het echt vanuit het westen begint te beuken is dat een aanrader. Al is 1 dump misschien net te weinig. Arno de Jong weet vast meer tegen die tijd

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!