First week on the mountain

First week on the mountain

De winter van 11/12 zou een veelbelovend seizoen worden voor met meerdere trips door verschillende landen heen.
Weersberichten goed in de gaten houden om de ultieme pow te vinden!
Natuurlijk gaan er video en foto camera’s mee om dikke shots te maken.
In de avond uurtjes achter je laptop zitten om al het geschoten materiaal uit te zoeken om vervolgens leuke maar vooral mooie filmpjes te maken.
Denk dat de meeste van jullie wel weten hoe dit gaat……
Maar………

Helaas door een blessure die ik opliep afgelopen Maart in St Anton moest ik de plannen aanpassen.
Van een 4 meter hoge cliff op je knie landen is natuurlijk vragen om problemen!!!
Kniebanden ingescheurd………
Afgelopen zomer rustig aan moeten doen op snowboardgebied en heb mezelf daarom meer kunnen focussen op het opzetten van onze reizen bij www.mofosnowboarding.nl
Dit resulteerde zich in dat er aankomende winter 26 reizen in de planning staan.
Niet dat deze allemaal doorgaan,maar toch,hahahahaha……

Afgelopen November was ik weer voor het eerst op mijn board onderweg in de Alpen.
In de zomermaanden een paar keer rustig ingereden in de hallen,maar of je daar nou voldoening uithaalt!!!

Een aantal personen die de toelatingstest gingen doen voor de Staatliche Snowboardlehrer opleiding hadden mij ingehuurd om hun een week training te geven.
In eerste instantie niet echt een week waarbij je denkt dat je lekker kan inrijden.
Maar het harde trainen van afgelopen zomer wierp zijn vruchten af.
Heerlijk kunnen rijden en vrijwel pijnloos de week doorgekomen.
De week verliep zoals gepland.
De eerste paar dagen vooral veel houding correcties gedaan en de puntjes op de i gezet.
Daarna hebben we twee dagen slalom getraind.
Ook al was het pokke druk op het trainingsgelände ,we hadden een super spot gevonden en een flinke reuze slalom neergezet.
Altijd mooi om te zien hoe je cursisten na elke afdaling weer een beetje beter op hun board gaan staan en de feeling krijgen.

En ja……….dan het freeriden!!!
Noppes,nada,zero snow te vinden!!!
Natuurlijk wouden we ook gelände trainen,maar dan moet er wel iets te riden zijn.
Hebben dit dan ook helaas moeten overslaan…
Begin november lag er een flinke pak en had al van meerdere buddies de vetse verhalen gehoord over hun eerste Lines…….

[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/377147\_2221521063086\_1399480376\_31840001\_457391122\_n.jpg[/img]
Zie jij waar???

Over 2 weekjes gaan we weer richting Kaprun.
Hopelijk kan ik jullie dan wat blijer maken met wat vette shots en filmpjes!!!

See ya on the Mountain…………

iSports4all
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!