Powder-alert day 3! Face Shots!!!!!

Powder-alert day 3! Face Shots!!!!!

Holy moly! Dát was diep!!!

Ik werd vanochtend al stoked als een konijn wakker omdat bleek dat het heel de nacht had door gesneeuwd. Ongeveer 20cm voor de voordeur is altijd lekker wakker worden. In recordtijd sta ik aangekleed en wel, klaar om met de lift naar boven te gaan. Aangekomen bij de lift valt het toch een beetje tegen… Wegens “stormachtige” wind zijn er (alweer) slechts 6 liften open, waarvan er maar 1’tje boven de 2300 meter uit komt. Maar goed, met het blog van Niels en de kersverse lawinebulitin van de Tirolse lawinedienst(goed werk!) vers in het geheugen wist ik dat we hogerop extra voorzichtig moesten zijn.

Voorzichtig draaien ik en mijn kamergenoot de eerste bochtjes. Nou zijn deze eerste bochtjes niet zo goed te verwoorden en omdat ik typend niet kan gillen, lachen en juichen… Daarom verzoek ik je even het onderstaande filmpje te bekijken!

Wat een heerlijke dag. Het begon vanochtend met ongeveer 30 a 40 centimeter en daar kwam in de loop van de dag alleen nog maar meer bij. Aan het einde was het zó diep, dat je op sommige plekken haast niet meer vooruit kwam. We spraken aan het einde van de dag niet meer van “spoortjes” maar van “geulen” en alles wat we in de ochtend hadden geskied was 's middags al weer onder gesneeuwd… Ik kan me eerlijk gezegd niet een dag herinneren waar ik héél de dag lang ongestoord zulke diepe poeder heb kunnen rijden. En dat terwijl er 4 dagen geleden nog helemaal NIKS lag want de meeste hangen die we vandaag geskied hebben waren 4 dagen geleden nog helemaal leeg. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik vandaag meer stenen heb geraakt dan normaal in een heel seizoen, maar hé daar zijn poederbakken voor!

[img]http://www.snowblog.nl/problog/sprayklein.jpg[/img]

Morgen gaat het een beetje opklaren en gaat de wind liggen. Ik heb een aantal lijnen die ik heel graag zou rijden, maar het hangt af van de wind of ik daar ook aan toe kom! Het sneeuwt nu boven nog steeds(hier beneden op 1250 meter is het momenteel natte sneeuw…) maar dat moet zo langzamerhand wel gaan stoppen. Hopelijk wordt het morgen genieten! Ik kan in ieder geval niet wachten!

Als je nog verzoekjes hebt, vragen over de huidige omstandigheden of gewoon even wil zeggen dat dit soort foto’s en filmpjes niet bevorderlijk zijn voor de werkmotivatie, dan hoor ik het graag!

I’ll keep you updated!

ThijsKennis

Reacties

Toerist
Bart1Auteur7 december 2011 · 23:21

Ben ik ff blij dat ik dit filmpje nu kijk en niet morgenochtend… Dan krijg ik nog wat werk gedaan :)

You ski? wePowder!
Gevorderd
RoelaanoAuteur7 december 2011 · 23:31

@ Bart lol :)

Toerist
powderskifun2Auteur7 december 2011 · 23:32

@Bart Haha, ik zal m’n blogs in het vervolg wel 's ochtends posten!

Expert
meteomorrisAuteur7 december 2011 · 23:38

:P :P :P vetterrrr

powfinder.com
Beginner
InfernusAuteur7 december 2011 · 23:41

Siick!! Over contrast gesproken met je foto’s van een paar dagen geleden :D

Gevorderd
JuulskiAuteur8 december 2011 · 00:10

Lekkerrr hoor!!! Enjoy it en pak voor mij ook maar lekker bochtje mee!!

Gevorderd
RobinNAuteur8 december 2011 · 00:11

Woooooow, coole muziekkeuze ook!

Waar het wit is, is een weg.
Toerist
AnoniemAuteur8 december 2011 · 07:03

ZOMG… zo jaloers! Enjoy!

Expert
ThijsAGAuteur8 december 2011 · 07:04

It’s on!

Beginner
AnoukAuteur8 december 2011 · 07:33

Dedju…nu heb ik al helemaal geen zin meer om naar het werk te vetrekken!

Warren Miller said it best: “If you don’t do it this year, you’ll be one year older when you do”
Gevorderd
EchoAuteur8 december 2011 · 08:21

Even een correctie, poederbakken zijn niet om stenen mee te raken hoor. Ik weet niet wie je dat heeft wijs gemaakt, poederbakken zijn echt alleen maar voor de poeder, (of om flink mee te doen in de liftline:-) ) Maar superstoke, echt gaaf man!

Do or do not, there is no try (Yoda)
Beginner
bjvthAuteur8 december 2011 · 09:05

Poe…en wat arelaxt om dit te lezen achter m’n bureau op de firma!

Beginner
thaisieAuteur8 december 2011 · 09:17

pff lekker hoor… zit ik op kantoor te kijken naar die heerlijke beelden…

Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 december 2011 · 09:22

Heel lekker Thijs! Leuk die stickers op je tip. Alleen jammer dat ze zo weinig zichtbaar zijn ;)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
wouterAuteur8 december 2011 · 09:52

nice!

Op oude sneeuw moet je het leren
Beginner
polingAuteur8 december 2011 · 10:02

onmenselijke post dit hoor … damn wat lekker

Beginner
stijnAuteur8 december 2011 · 11:38

Proooooper filmpje! LikeLike

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!