Meer cadeautjes!

Meer cadeautjes!

Vorige week was ik in het Zwitserse Hasliberg waar we een boven verwachting goede dag hadden. Zon, goede pow en goed gezelschap. Momenteel ben ik in het Oostenrijkse Gargellen (Montafon) met de familie. Dat betekent sleeën met de kleintjes en m’n vriendin, die na tien jaar d’r snowboard aan de wilgen heeft gehangen, leren skiën. Geen tijd voor poeder rijden dus! Toch?

[b]Zomerse temperaturen[/b]
En daarbij, het is veel te warm. Afgelopen zaterdag reed ik bij Feldkirch en daar tikte het kwik de 22 graden aan. Niet echt winterse omstandigheden dus. Gelukkig ligt het huis waar we verblijven op 1500 meter en dat staat in de Vorarlberg deze winter garant voor hoge sneeuwwallen langs de weg. Maar poeder? Ho maar!

[b]Verse poeder en treeruns[/b]
Tot zondagavond. Het werd kouder, veel kouder. De eerste sneeuwvlokken van een nieuw powderalert begonnnen te vallen. Steeds harder en harder. De volgende ochtend was er rond de 30-40 centimeter gevallen en het sneeuwde nog steeds. Tijd voor wat treeruns dus! En laat dat in het Montafon nou geen enkel probleem zijn!

[b]Tijd om weer te sleeën[/b]
Bovenstaande quick-and-dirty edit laat zien dat de condities prima zijn. Op dit moment is het strak blauw en zal de temperatuur weer snel gaan stijgen. Vandaag dus nog snel de berg op omdat de losse peuf van gisteren wel snel veranderen in nattere en zwaardere sneeuw. Daarna wordt het weer tijd om te gaan sleeën met de kids. Hoe doen jullie dat als je met de familie op pad gaat? Is er dan ruimte om poeder te rijden of zit je vast aan de kinderweide en de pistes?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!