Alta voor skiërs?

Alta voor skiërs?

Alta (Utah) is een van de drie skigebieden in de Verenigde Staten die zich zo ook echt mogen noemen. In Alta mag je namelijk alleen skiën. Snowboarden is er verboden. De twee andere gebieden waar dat gebeurt zijn Deer Valley en Mad River Glen. Het bizarre is dat Alta op ‘public land’ ligt en dat de andere twee gebieden privaat land zijn. Waarom dus snowboarders uitsluiten in een skigebied dat op publiek land ligt? [b]Sfeer[/b] Nu ben ik zelf een skiër en al een aantal keer in Alta geweest. De sfeer is goed en de sneeuw is nog beter. Maar toch, ik ben ook veel onderweg met snowboarders en dan wil je natuurlijk met je vrienden gewoon mooi terrein rijden. Hoe vreemd is het dan dat je in Snowbird staat en dat jij wel het gebied van Alta in mag en je snowboardende maten niet. Anyway, zoals ik al zei, de vibe is goed, maar dat zou je niet denken als je dit filmpje ziet waarin aan (over het algemeen wat oudere) skiërs gevraagd wordt of snowboarders ook het gebied van Alta in mogen. Kijk en huiver!

[b]Alta for snowboarders[/b]

De hele discussie skiën versus snowboarden is in mijn ogen iets uit de vorige eeuw. Het gaat om het rijden met gelijkgestemden en dan maakt het niets uit of ze op één of twee planken staan, met de hielen los of niet. Wat vinden jullie?

Photocredit: Alta Ski Area

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
pulverdudeAuteur2 oktober 2012 · 09:56

Ben het helemaal eens met je conclusie!!

Let the riding do the talking and you've said enough
Elite
kanskiAuteur2 oktober 2012 · 10:17

Zo is da, Arjen! Stelletje dino’s daar aan de overkant! Zwarte skiërs… mag da wel daar, vraag me af hoe ze daar over denken?!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
semmelAuteur2 oktober 2012 · 11:15

haha @ kanski…
\

Ik ben ook een snowboarder, maar ik heb een hekel aan snowboarders die leren rutschen en dan denken dat ze overal naar beneden kunnen komen… Veel snowboarders weten niet wat ze doen… Dat is jammer…

Respect the Mountains..!
Expert
semmelAuteur2 oktober 2012 · 11:16

maar ik vind wel dat iedereen overal zou mogen snowboarden waar ze willen…

Respect the Mountains..!
Gevorderd
koen_djfistelAuteur2 oktober 2012 · 20:36

In split tussen die snullen de lift mee naar boven pakken ; met je medelifters rustig wat onzin uitkramen over splitskiën enzo ; boven een board van maken en “keihard” naar beneden raggen ; een week later met 4 splitters terugkomen ; de week daarna met 8 en daarna heel noord-amerika oproepen te komen splitten in Alta !!!

sbs roelz
Expert
meteomorrisAuteur2 oktober 2012 · 21:44

@Koen… Misschien een actie mee beginnnen op Kickstarter… 10.000 dollar funding voor een filmpje hierover ;)

powfinder.com
Gevorderd
koen_djfistelAuteur2 oktober 2012 · 21:47

@morris : i’m in ; als jij filmt & edit!!! (of krijg je die editter al vooraf :-) must have)

sbs roelz
Expert
meteomorrisAuteur2 oktober 2012 · 22:13

@Koen, laten we de vlucht naar SLC alvast boeken :P

powfinder.com
Toerist
BergerAuteur2 oktober 2012 · 22:42

ghehe +1 voor kanski

Toerist
PK2Auteur2 oktober 2012 · 22:53

Wat een hersenloze idioten.

…en dan bedoel ik de skiërs in dit filmpje ;-)

Gevorderd
TeleaddictAuteur3 oktober 2012 · 11:20

Lijkt me best fijn zo, dat amerikaanse concept. De vrijheid hebben om te mogen discrimineren ;)

http://verticaldissidents.net
Elite
ErwinAuteur3 oktober 2012 · 14:17

Het soort mensen dat zo’n mening heeft over snowboarders als in dit filmpje kom je helaas ook buiten een resort als Alta tegen. Als ze allemaal alleen maar naar Alta zouden gaan dan zou de wintersportwereld er met zo’n concept misschien nog bij gebaat zijn ook. ;)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur3 oktober 2012 · 14:51

@Erwin Dat ben ik helemaal met je eens. Eeuwig zonde. Gelukkig voor Alta komen er ook normaal denkende skiërs. Ik heb zelf het idee dat onder de jeugd dat hele skiers-only steeds minder draagvlak krijgt. En niet omdat vriendjes op een snowboard staan (het gros staat op ski’s), maar gewoon omdat ze het raar vinden.
\

Misschien een gebiedje met vlak terrein en veel sneeuwkanonnen organiseren voor de mensen uit het filmpje. Willen wij toch niet heen ;).

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Elite
ErwinAuteur3 oktober 2012 · 17:09

Heb inderdaad het idee dat alles veel meer naar elkaar toe gegroeid is. Gelukkig maar, het levert mooie kruisbestuiving op.
\

Het is volgens mij nogal uit de hand gelopen achternaloopgedrag dat ervoor zorgt dat ze dit soort extreme denkbeelden hebben en houden in Alta. Kan me herinneren dat wij als kinderen vroeger ook riepen dat die snowboarders de pistes helemaal kapot maakten… Je zit in je eigen clubje, je ziet wat je wilt zien en vervolgens ga je dit soort bullsh*t geloven. Totdat je inziet dat het niets anders is dan je als groep kinderachtig afzetten tegen een andere groep (wij zijn beter). En na dit inzicht word je boarder…

Expert
meteomorrisAuteur3 oktober 2012 · 17:56

… en na dat inzicht word je boarder…

powfinder.com
Toerist
powderskifun2Auteur3 oktober 2012 · 19:51

Hoezo snowboarders versporen altijd alles @07:06? Ik moet ALTIJD wachten op mn buddies op snowboard als t op een wat vlakker stuk uitkomt! Lekker puh! Ik zou als boarder juist klagen!

Toerist
ffKnallen2Auteur4 oktober 2012 · 09:42

“the whole country is build on discrimination and squashing the little guy” waar een groot land toch zo klein in kan zijn…en er dan toch nog trots op zijn ook…wat leven er toch trieste mensen in dat zogenaamde “liberale land”.
\

Daarom ben ik ook zo blij dat ze daar nu eindelijk een zwarte president hebben, maar wat lopen ze nog ver achterop met hun vooroordelen!!!
\

Btw geweldig filmpje!!!

Expert
ieismAuteur4 oktober 2012 · 15:07

Een berg zonders snowboarders is gewoon raar. Nog vreemder is dat er nergens ter compensatie een berg zonders skiers is.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
robbieAuteur4 oktober 2012 · 15:59

Prima, die snowboards maken altijd zo’n raar geluid.

Expert
robbieAuteur4 oktober 2012 · 16:10

Laat ze in Alta maar lekker een reservaat voor alle snowboardhatende gapers maken, dan hebben wij tenminste geen last van al die ééncellige sportcarvers.

Expert
ieismAuteur4 oktober 2012 · 20:41

Op zich is het ook wel cool dat er een soort conservatieve-bejaarden-gaper subcultuur ontstaat omdat er geen snowboarders of normale mensen te vinden zijn. Weer eens wat anders. En het staat toch niet echt hoog op de bucket list omdat het nauwelijks een echte berg is.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!