Alta (Utah) is een van de drie skigebieden in de Verenigde Staten die zich zo ook echt mogen noemen. In Alta mag je namelijk alleen skiën. Snowboarden is er verboden. De twee andere gebieden waar dat gebeurt zijn Deer Valley en Mad River Glen. Het bizarre is dat Alta op 'public land' ligt en dat de andere twee gebieden privaat land zijn. Waarom dus snowboarders uitsluiten in een skigebied dat op publiek land ligt? [b]Sfeer[/b] Nu ben ik zelf een skiër en al een aantal keer in Alta geweest. De sfeer is goed en de sneeuw is nog beter. Maar toch, ik ben ook veel onderweg met snowboarders en dan wil je natuurlijk met je vrienden gewoon mooi terrein rijden. Hoe vreemd is het dan dat je in Snowbird staat en dat jij wel het gebied van Alta in mag en je snowboardende maten niet. Anyway, zoals ik al zei, de vibe is goed, maar dat zou je niet denken als je dit filmpje ziet waarin aan (over het algemeen wat oudere) skiërs gevraagd wordt of snowboarders ook het gebied van Alta in mogen. Kijk en huiver!
[b]Alta for snowboarders[/b]
De hele discussie skiën versus snowboarden is in mijn ogen iets uit de vorige eeuw. Het gaat om het rijden met gelijkgestemden en dan maakt het niets uit of ze op één of twee planken staan, met de hielen los of niet. Wat vinden jullie?
Photocredit: Alta Ski Area