PA#13 details, cold smoke blower pow

PA#13 details, cold smoke blower pow
Onderschrift
Onderschrift

Ik houd het kort, want ik zit in Chamonix en wil nog wat lijnen rijden voordat het zicht slechter wordt en het gaat sneeuwen. Vanmiddag stroomt namelijk de eerste sneeuw en koude lucht binnen van PA#13. Onderstaand het plaatje waar het binnenstromen van het front goed op te zien is.

Eerste dump tussen donderdagavond en vrijdagavond. Meeste vers ten noorden van de lijn Chambéry-Voralberg. Zaterdag begint met opklaringen en zon, maar de tweede dump komt er aan.

Beste condities zaterdagochtend in de gebieden ten noorden van de Zwitserse Alpennordhang, Kleinwalsertal en Voralberg en (de vooralpen) van de Savoie en Haute Savoie.

Tweede dump

Zaterdagmiddag de tweede dump. Veroorzaker is een lagedrukgebied dat zich nestelt boven Zuid-Frankrijk en de Italiaanse Po-vlakte. Sneeuw dan in de Franse Alpen. Ook sneeuw aan de zuidkant, maar het is nog even wachten op het zwaartepunt van de neerslag. Vrijdag een nieuwe update.

Stay stoked

Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
dejongarnoAuteur10 januari 2013 · 09:10

@Morris; Wat zijn de kansen voor een weekend ‘Knallen als ze vallen’??

Toerist
JaapvRAuteur10 januari 2013 · 10:38

Enjoy!

Beginner
Rick3Auteur10 januari 2013 · 10:38

Mooie vooruitzichten! Ik vertrek vrijdagochtend richting Trois Vallees, helaas zonder poederbuddy’s, zijn er vanuit hier nog mensen die dit weekend daar zijn?

Gevorderd
joosthAuteur10 januari 2013 · 15:37

Wij Henry en ik vertrekken richting het Kleinwalsertal. Gaan er nog meer die kant op?

Dive in nose deep
Expert
ijsbeerAuteur10 januari 2013 · 21:25

Nu regen als een malle in centraal zwitserland op 500mtr. dus lekker veel sneeuw hogerop!

Gevorderd
FolkertAuteur10 januari 2013 · 21:33

Interesting… Klinkt misschien als een plan, ik hou het ff in gedachten.

@guest576: je bent niet ingelogd.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!