Twee lange runs in Ischgl!

Twee lange runs in Ischgl!
De lijn van boven
De lijn van boven

PowderAlert #15 bracht ons verse sneeuw en zon. Al een hele tijd had ik een couloir op de planning staan die alleen met de juiste condities geskied kan worden vanwege de stijle en smalle run-in. Afgelopen vrijdag waren de condities perfect en voor het eerst kon ik een afdaling doen waar ik al jaren naar uit keek. Een lange brede rechte geul met meer dan 400 hoogte meters kon eindelijk geskied worden!

Het vette is dat de lijn gewoon vanuit de lift te skiën is(zoals bijna alles in Ischgl…) en hij toch altijd lang onverspoord blijft.

Condities op de afdaling

De condities bleken wat stabiliteit betreft bijna perfect, maar wat betreft sneeuw kwaliteit had het net wat beter gekund. De verse sneeuw was wat aan de ondiepe kant wat maakte dat ik niet hele delen zonder bochten kon strepen maar juist de run wat rustiger moest rijden. Dat maakt wel dat ik een goed excuus heb om later nog een keer terug te komen om hem wel vol gas te gaan rijden.

Goed, ik heb deze, plus een run erna in een YouTube filmpje verwerkt! Veel kijkplezier!

Stay stoked and ride safe!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
JesperAuteur22 januari 2013 · 17:10

Toch vraag ik me af waarom jullie met zijn tweeen tegelijk dat couloir inrijden in het begin. Lekkere lijnen verder.

Gevorderd
TeonAuteur22 januari 2013 · 18:23

Bah bah. Wat een feest. En lekker lang ook inderdaad! Nice!

Schade. Ernussmarmalade.
Beginner
FreeAuteur22 januari 2013 · 20:49

Mooi filmpje. Gisteren al op youtube gezien toen je hem daar plaatste. Vandaag was het echter vele malen beter door de sneeuw die vannacht is gevallen. Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Jesper… verder lijkt de sneeuw behoorlijk te schuiven in het begin, of is dat voornamelijk de los geskiede poeder?

Gevorderd
telemikeyAuteur22 januari 2013 · 23:04

So die is lekker!

White room,Pillow lines,I rule
Expert
ThijsKennisAuteur22 januari 2013 · 23:56

@Jesper en Free:

Goed gezien. Je hoort me als je goed luistert ook op 0:44 “Te vroeg” roepen. We hadden een miscommunicatie gehad boven aan de lijn. Hebben we het achteraf nog over gehad zodat het niet nog een keer gebeurd.

Pow!
Expert
ThijsKennisAuteur23 januari 2013 · 00:03

Nog even als toevoeging ter verduidelijking:

We hadden afgesproken dat hij zodra ik uit het zicht verdween hij zou indroppen. Maar door een traverse die hij daarna nog deed kon hij me veel eerder al niet zien dan ik had geanticipeerd. Daardoor kwamen we tegelijk op een plek terecht waar we niet samen hadden willen staan.

@Free, die sneeuw die begint te schuiven is bij die steilheid vrij normaal. Zeker omdat het zo smal is en er toch vrij verse sneeuw lag. “Sluff” wordt dat ook wel genoemd. Kan echter nog steeds vrij vervelend zijn maar normaal gesproken is het ongevaarlijk.

Pow!
Elite
kanskiAuteur23 januari 2013 · 08:24

Lekkere lijnen hoor Thijs! Mooie lange lijnen…
Ik denk dat je bij de volgende VS test ons toch maar een keer rond moet leiden daar!
Als er dan nog zoveel pow ligt natuurlijk… ;-)

Ga zo door, groet Sander

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Beginner
FreeAuteur23 januari 2013 · 18:23

Thanks voor de toelichting!:)

Toerist
famvermeentAuteur24 januari 2013 · 18:04

mooi terrein en mooie lijnen!

feel like doin' it
Gevorderd
koen_djfistelAuteur26 januari 2013 · 17:51

tegek ; gij kent dat daar als je broekzak ondertussen ; tegek ; dat gevoel ; begint bij mij zo’n beetje met zinal ; plezant !

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!