BLOG13 #6 Sluff-management

BLOG13 #6 Sluff-management

16 januari vertrok ik met 105 joelende kinderen, 5 mede-collega’s waaronder voor de eerste keer de turnmeester én 5 nog-net-niet-uit-het-bakvissenbad-gekropen moni’s naar Zinal voor 8 dagen.

“Te gek !” denkt iedereen dan. Zinal !!! Wow ! Freeride-walhalla.

“Inderdaad ; maar dan misschien zonder die 105 pre-puberende-steeds-aandacht-vragende en op-de-meest-vervelende-momenten-ziek-wordende-etterkes waar je dus de volle 21 van de 24 uren op een etmaal voor mag zorgen ; in het beste geval …

En dan gaat er nog die turnmeester voor de eerste keer mee die we niet écht kennen … Wat moet ik daar mee aanvangen? Een profiteur ? Een bron van ergernis ? Waarom wil die per sé mee ?

En verdoeme. De timing is weer dikke pech. Terwijl het westen en het zuiden vollenbak verse pow gaan krijgen, zit ik daar vast midden in die hoofdkam én zal ik het waarschijnlijk slechts met enkele sporadische, overgebleven vlokken moeten zien te doen ; de moeite ni …. Stoeme vaste schoolvakanties ook altijd !!”

Allemaal Sluff voor de niet-Piekende freerider !! Allerlei obstakels die je ergeren en die je niet wil !!?

Fôk it !!!

Ride your Sluff !

De kidz waren geweldig !! Ze hebben ninormaal tegek van de bergen genoten. Sommigen nog méér dan mij ; zeker weten ! De sfeer was super ! De magie volledig ! Niets zo plezant om een job te kunnen uitoefenen waar je de verwondering en het geluk op iemand zijn gezicht mag toveren ! Schoon !

Ride your Sluff !!

De zoektochten met Pieter de turnmeester in de 3 vrije uurtjes (in sneltempo dus) naar nog resten poeder en nieuwe routes waren ….; in onderwijstermen : “grensverleggend, superboeiend,superverruimend en supertechnisch” …. in powfisteltermen : “waaaaaaaaaaaa gaan met de banaan”

Een oude flank opnieuw verkend.

Een couloirke gescoord.

Een afdaling die eigenlijk niet bestond ; de rechtstreekse afdaling naar de gondel ☺ ☺ ☺ Onder de leelingen bekend als de “risico-wandeling” ; maar dan op snowboard ; redelijk zot !!!

En tussen alles door constant plezante poederlijnen achtergelaten ; her en der …

Ik wist dat beneden Tsirouc er ergens een bospoepersparadise moest liggen maar durfde er nooit alleen induiken (niet goed wetende waar uit te komen … ) Nu dus wel. En OK : er lag te weinig en té oude sneeuw ; maar we loved it !! (én de weg is nu gevonden voor de volgende keer ☺ )

Maar mijn kers op de taart moest m’n rechtstreekse doorgang naar Mottec worden.

De eerste dag herkende ik al onmiddellijk de doorgang en zag zelfs enkele oude sporen ernaartoe gaan … Ik weet niet waarom ; maar iets hield me nog tegen.

De tweede dag echter stonden we bovenop Sorebois plan A (terug naar de lift) en plan B (afbuigen naar Tsirouc) te bespreken … en nog eens … en nog eens …

Tot we voorbij de indrop kwamen en Pieters lichaam boekdelen sprak… Goesting ! Tja, inderdaad, waarom eigenlijk wachten … De omstandigheden gaan er toch niet beter op worden. 't Zal niet vlotjes gaan maar 't moet te doen zijn … Komaan ! Let’s do it !

"Ja, die indrop doen we misschien toch maar voorzichtig… "

“Toch best steil.”

“Jezusmariajozef, wat is dat hier !!!”

Mogen wij blij zijn dat hier in sommige passages vrijwel alles al weggeschoven is !! Mogen wij blij zijn dat hier al dagen geen verse sneeuw is gevallen … Wat een zot, gevaarlijk, lawinegevoelig wandje … én terrain-traps all-over. Na een half uur hard zwoegen, stonden we dampend als een paard aan die bushalte van Mottec waar ik al zo vaak gestaan heb ; … maar nog nooit na deze rechtstreekse afdaling ☺ !!!

We hadden ons blauw kunnen ergeren aan deze kut-wand ; wat we onderweg met momenten zeker gedaan hebben … Toch waren we beiden fier als ne gieter en blij. We did it !! Na jaaaren zoeken (én wachten).

Ride your Sluff !!!

't Is de laatste dag van een veel te vlug voorbijgevlogen periode en hier sta ik nu in Tsirouc, bovenaan een voor mij nieuwe helling ; klein windlipke ; daarna onverspoord en lekker geil steil !! Yes !!!

Hier gaat wel superveel sluff loskomen en m’n pad kruisen. Meer dan anders. Ongetwijfeld meer dan ik gewoon ben. Zeker meer dan ik al gereden heb.

Te gek. Tijd voor iets nieuws dus. Yihaa. Ik duik de wand in.

Ik hou van Sluff !!!

koen_djfistel

ps natuurlijk had ik m’n gopro niet op staan tijdens dé sluff-afdaling ☹

ps2 thx2pieter

koen_djfistel

Reacties

Toerist
tsc72149Auteur21 februari 2013 · 13:29

The hero is back on track!
Nice pics&shots.
SBS mofo’s!

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Gevorderd
$andokanAuteur21 februari 2013 · 14:40

Ha mooi! Zo te zien ben je vrienden geworden met DIE turnmeester…;-P

2 Rad 4 Mum & Dad!
Gevorderd
ffKnallenAuteur21 februari 2013 · 21:38

Zoals altijd weer een geweldig verhaal met een leuk filmpke en foto’s!

Gevorderd
AryenAuteur22 februari 2013 · 09:40

Lekkere beelden weer, koen. Je bent het zo te zien allemaal nog niet verleerd. :)

Gevorderd
EmileHendrixAuteur22 februari 2013 · 12:11

Inderdaad, niet ‘wel aardig’ maar (gemaskeerde?) full-on gaafheid als je 't mij vraagt.

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Elite
kanskiAuteur22 februari 2013 · 16:23

Gaaafffffff man!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Beginner
FreekAuteur23 februari 2013 · 12:58

Hij turnt er lekker op los ;-)

Toerist
JanG131Auteur23 februari 2013 · 17:09

Cool!

Toerist
SimonAuteur23 februari 2013 · 21:55

Ik wou da’k ik ook zo ne meester had tijdens mijn sneeuwklasse zenne! :)
zag er nice uit!

Talk less, ride more
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!