Heli Ski Berner Oberland

Heli Ski Berner Oberland

Sodebillen! De winter houdt maar niet op. Sinds november word ik haast elke dag gewekt door het geluid van de sneeuwschuivende buurman hier in het Zwitserse Wallis. En ook in de andere gebieden waar ik heen ging, zoals Courmayeur, Zermatt en Chamonix, trof ik steevast dikke plakken kak aan. Ik zal het maar even afkloppen op antiek notenhout maar ik heb echt alleen maar goede sneeuw geskied dit seizoen. De lente deed begin maart weliswaar een eerste aanval op koning winter, de wolken boven de Matterhorn verraden dat er vanavond en morgen wederom witte vlokken naar beneden gaan dwarrelen. Helaas heb ik studieverplichtingen en zullen mijn latten noodgedwongen kunnen genieten van een welverdiende pauze. Begin april mogen ze echter weer mee naar Chamonix en als dat te lang duurt: hier een klein fotoverslag van vorige week.

Met de heli omhoog!

Brother in crime Michiel Engelsman gidste een groep Nederlandse freeriders over de gletsjers van het Berner Oberland en ik ging mee als Tailguide. Omdat we optimaal gebruik wilden maken van deze prachtige poederdag, bestelden we een rode taxi. Wel zo prettig voor de statistieken. Aantal zelf geklommen meters: 30. Aantal afgedaalde meters: 4000. Genoeg geluld, hier een paar kiekjes. Oh man, daar krijg je toch kriebels van. Misschien ga ik morgen vroeg stiekum toch nog snel even buiten spelen…

MennoBoermans

Reacties

Expert
costijnAuteur13 maart 2013 · 14:09

prachtige platen

Gevorderd
EmileHendrixAuteur13 maart 2013 · 14:21

Zeg dat wel ja…

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
doovAuteur13 maart 2013 · 15:24

Gaaf.
Dat wil ik ook.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
svenkproAuteur14 maart 2013 · 09:50

Wow, vanaf welke leeftijd kan dit samen met kidz ;) ?

If in doubt, don't go out!
Toerist
AnoniemAuteur14 maart 2013 · 09:58

Ik moet ook heel hard studeren en deze plaatjes leiden enorm af…

Beginner
XSkiproAuteur17 maart 2013 · 10:15

Grappig en goed herkenbaar: al die FreeStyle Holland pakjes bij elkaar. Mooie beelden, jaloers.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!