Op Canadese Ski TV

Op Canadese Ski TV

Oost west, BC best!

Mijn skibuddy Caroline en ik zijn alweer bijna twee maanden in British Columbia, Canada. Tijdens een lange roadtrip vorig jaar werden we allebei verliefd op Nelson, een klein, schattig hippie dorpje vol houten Victoriaanse huizen gelegen aan het smaragdgroene Kootenay meer met witte zandstranden. Op slechts twintig minuten rijden ligt het skigebied Whitewater en hun slogan is zeer treffend ‘Pure, simple & real … Deep’. Hier komen de spontane locals samen en delen ze hun pure passie voor skiën en de natuur met ons. Nelson is voor ons de perfecte winterse woonplaats.

Canadese Ski TV

Een paar weken geleden werden we een aantal dagen gevolgd door de filmcrew van het Canadese Ski TV. Zij zijn onderdeel van dezelfde mediagroep, Snowsportsculture, waar wij regelmatig artikelen voor schrijven. Wij ‘Dutchies’ mochten ons nieuwe thuis showen aan de Canadese kijkers! Uiteraard mocht wePowder niet in de shots ontbreken en de oplettende kijker zal de enige echte wePowder muts ook voorbij zien komen ;-)

Mocht je ooit in Nelson zijn, let us know! Dikke kans dat wij er de komende jaren ook weer zijn!

Juulski

Reacties

Expert
costijnAuteur2 april 2013 · 09:37

lekker bezig dames!

Expert
meteomorrisAuteur2 april 2013 · 09:47

+1

powfinder.com
Toerist
The_OAuteur2 april 2013 · 18:36

Leuk om te zien. goede reclame voor The Kootenays. Had gepland om afgelopen week Nelson en Rossland te skien maar geen verse poeder is no go. Ipv daarvan beetje slushen in de achter tuin… Mochten jullie hier in de buurt zijn let me know !!!

And Also The Trees
Gevorderd
JuulskiAuteur2 april 2013 · 18:47

Thanks guys! @ The_O, waar zit je precies, zou leuk zijn! Wij hebben onze ski’s bijna in de zomerwax gezet, maar houden nog een heel klein beetje hoop op een dump in het hooggebergte zodat we nog wat kunnen toeren…

En ach de afgelopen dagen lekker hiken rondom het meer en biertjes drinken op de zandstranden van Nelson, waren ook helemaal niet vervelend!

Toerist
The_OAuteur2 april 2013 · 18:55

waar zit je precies
@@Juulski zie mijn profiel (=Kimberley). Hoop volgende week is nu gevestigd is op serieuze april poederdagje in Fernie. Vorige jaar rond deze tijd helemaal top. Of miischien nog Kootenay Pass.

Hebben jullie al Kootenay Pass al een keer getoerd?

And Also The Trees
Gevorderd
JuulskiAuteur3 april 2013 · 01:22

Nope helaas nog geen Kootenay Pass. Wij gaan morgen wel dagje toeren & snowbmobilen bij Retallack en volgende week nog paar dagen toeren vanuit Mt. Carlyle in Kaslo. Dan zit onze winter erop… maar volgend jaar zitten we ongetwijfeld weer in Nelson, dus dan zeker samen rijden!

Toerist
The_OAuteur3 april 2013 · 03:33

Ok wordt vervolgd: sooner or later…

And Also The Trees
Gevorderd
tank24Auteur3 april 2013 · 10:36

+1 voor Nelson en WH20. En nog steeds niet naar kootnay gegaan? Shame on you dames. Die biertjes zijn zeker te lekker;)

High Roller
Gevorderd
JuulskiAuteur5 april 2013 · 03:30

Haha Bas, nope not yet, we toeren ons suf maar er is gewoon zoveel te doen… Extra reden om volgend jaar terug te komen dus!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!