What about winter..

What about winter..
Dreaming of winter
Dreaming of winter

Het regent, 12 graden, de bergen verstopt in de wolken. Eigenlijk zou ik een golfwedstrijd spelen maar ik moet met mijn achterste de berg omhoog. Het wordt een zoektocht naar het gele spul (paddestoelen/cantharellen) en nog niet naar het witte goud, maar goed ik ‘moet’ gewoon de berg op.

Ik ben al dagen onrustig, de een zegt het is de volle maan, de ander zegt: ‘Ja, er gebeurt ook zoveel in de wereld…’ Om eerlijk te zijn kunnen de maan en de rest van de wereld een rondje mars vliegen… Ik weet waarom mijn lijf en zeel zo gevoelig zijn: de geur van herfst hangt in de lucht!

Owaiowai wat een onrust. De zomer is nog niet voorbij in het dagelijks leven. Hoofdseizoen voor de omgeving en ik moet daar nog een aantal weken mijn steentje aan bijdragen. Tegelijkertijd ben ik met mijn gedachten in een volledig ander seizoen. Zelfs met mijn geopende ogen voel ik bocht voor bocht de kristallen onder mijn voetzolen kriebelen.

Waarschijnlijk is het dit jaar erger als de afgelopen jaren. De knieblessure van afgelopen januari heeft de rest van mijn seizoen heel bezwaarlijk gemaakt. Al jong heb ik geleerd om naar mijn lichaam te luisteren, maar komt puntje bij paaltje ben ik een te grote stoerkop.

Mijn knie is weer sterk en absoluut stabiel, pijnvrij helaas niet. Bij bepaalde bewegingen krijg ik een pijnscheut, dit kan alleen operatief worden beholpen of eventueel met de tijd verdwijnen. Ik kies voor de tijd.

Al met al heeft het veroorzaakt dat ik uiteraard een behoorlijke ‘verdienst-ausfall’ heb opgelopen. Zoals het in de toeristenbranche functioneert werk ik daarom sinds april 7 dagen per week om mijn kop boven water te houden. Nog één maand en dan ben ik bevrijd…heb het voor elkaar gekregen…de winter mag komen.

De ‘winter’ komt in Kaprun al vroeg… De eerste conditionele rondjes en technische trainingen kunnen vanaf oktober (ook tijdens een van mijn camps gemeenschappelijk) gedraaid worden. Boven skiën beneden golfen, biken, klimmen, wandelen, grillen ;)… Ik word gelukkig bij deze gedachten!

Ik zit tegelijkertijd nog te denken… al lang wil ik met families een leuke week organiseren. Het thema freeriden met kinderen is hier op wePowder al eens aangesproken, in die richting wil ik met mijn reis ook gaan. Voor ieder zijn niveau, voor de hele familie, snowboard en ski, onder professionele begeleiding! Mijn vraag is: is er animo? En blijft die interesse bestaan als de reis in januari of in maart zou plaatsvinden? Da’s toch lastig met de schoolvakanties. Ik hoor graag jullie antwoorden en/of tegelijkertijd mening over het thema kinderen en off-piste.

Lang leve de winter, en een toekomst zonder enige blessures of enge ongelukken, voor iedereen!

LG

Berber

BSSKI.ch

Reacties

Beginner
fastsiegieAuteur22 augustus 2013 · 09:49

@@Berber: doet me terug denken aan ons gesprekje op FB van een paar maand geleden…

Beginner
peazAuteur22 augustus 2013 · 11:40

@@Berber Mijn vriendin (en haar broers) werd door haar vader al als klein kindje de pieken rond Bonneval opgestuurd, hadden mijn ouders dat ook maar gedaan toen :D

Als je als kind die basis meekrijgt ga je ook later meer weloverwogen de berg af, en zijn misschien zaken als lawinegevaar en sneeuwcondities in je ski-ervaring inbegrepen en zal je minder overmoedig zijn? Ik heb nog geen kinderen, maar ik zie op dit moment niet in waarom ik ze later niet zou meenemen.

Toerist
letitsnowAuteur22 augustus 2013 · 11:50

Goed plan, ivm schoolvakanties is kerst de beste optie of pasen 2014, bijvoorbeeld 19 tm 22 april. Jan of maart wordt moeilijk.
Beterschap met de knie!

Gevorderd
FreeArnoAuteur22 augustus 2013 · 15:59

Offpiste met de kids, leuk! Wel aan schoolvakanties gebonden…

Dromen zijn er om te realiseren
Beginner
fastsiegieAuteur22 augustus 2013 · 16:28

Als het een soort shortski is niet echt aan schoolvakantie gebonden, wel aan een weekend. Kids krijgen dan last van sneeuwziekte.

Beginner
SaintUsugeAuteur22 augustus 2013 · 17:04

Het klinkt als the good life, golf (check), biken (check), wandelen (check), grillen (check). Mijn kinderen beginnen alleen net met skiën (4 en bijna 6) dus het duurt nog even voordat ze mee de poeder in kunnen maar ik hou mij de komende jaren zeker aanbevolen.

Expert
BSSKI.chAuteur25 augustus 2013 · 12:40

Dank voor alle reacties!
@@pieterv : Er ontstaat natuurlijk een groot voordeel… als ik alleen al denk aan hoe ‘bergvreemde vlaklanders’ een schuine helling te voet oversteken… glibber, bam, glij… Het skien brengt kinderen in uitdagende situaties, door de beweging en de veranderlijke situaties worden de hersenen enorm gestimuleerd. Er wordt gezegd dat kinderen die jong met berg en sport worden geconfronteerd beter kunnen leren. Gevaren en omstandigheden moeten worden uitgelegd maar helaas is vaak de beste leerweg de ervaring zelf. Doordat de ‘freeride sport’ nog niet zo lang zo massaal is, is er pas sinds een aantal jaren de noodzakelijkheid kinderen en volwassenen duidelijker te instrueren. Als kind ging ik met mijn skileraar ook offpiste maar de toegankelijkheid tot de offpiste was gewoon minder, voordat wij met ons groepje 50 meter buiten de piste waren was de dag voorbij. De skies waren begraven, het ene naar het andere kind maakte saltos… door de ontwikkelingen de laatste jaren is dat allemaal anders geworden. Laatst had ik zo een lieve rosa kinderfreeride ski in mijn handen dat ik bijna zelf kinderen wilde :) Ik ben in ieder geval onwijs blij en dankbaar dat ik deze ervaringen van mijn ouders geboden heb gekregen.
@@SaintUsuge : 4 en 6 is nog de leeftijd waar ze zekerder en stabieler in hun techniek moeten worden, en de beste leeftijden om de basis te leggen voor een klein sporttalentje ;) Over 2-3 jaar!
@@fastsiegie @@letitsnow @FreeArno! Ik heb 2 lange weekenden in Januari gepland! Meer info komt op mijn website www.berbersemmelink.com
Graag zou ik de schoolvakanties inplannen maar daar ben ik al geboekt. Pasen is voor mij geen optie doordat pasen weer erg laat valt dit jaar. De skigebieden zullen deels gesloten zijn en de gletscher is dan gewoon te druk.

Hier regent het en in het dal 13 °c … als de wolken opentrekken verheug ik me al op de witte pieken!
fijne dag aan allemaal.

Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur26 augustus 2013 · 14:11

Het duurt inderdaad nog even maar dan kunnen we weer gaan! :) Op een mooie winter!!

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
marypAuteur27 augustus 2013 · 09:47

Heerlijk ik kan er ook weer zo van genieten. Wij hebben de eerste skies en schoenen alweer in de winkel staan.
kom maar op met dat witte goud. Al weet ik niet of ik dat laatste seizoen kan overtreffen door zeker meer dan de helft van de dagen in de poeder te hebben geskied.
We gaan het meemaken. Begin november start het seizoen voor mij in ieder geval weer.
groet mary

Gevorderd
skiesterAuteur29 augustus 2013 · 11:58

He berber, leuk plan. Ik ga al 2 jaar mee met mn zoontje met Pielenz. Max is met 9 jaar begonnen met freeride en vindt het fantastisch. Weet ook met piepers enzo om te gaan (voor zover je dat kan verwachten van een kind tenminste, in oefensituaties). Mn jongste is 8 en skiet wel hard en zeker maar erg ontechnisch (lees alles vol in pizza maar bijna nooit vallen) en hij skiet graag naast de pistes want als ie dan valt dat is het lekker zacht (eigen woorden).

Jammer dat je al bent volgeboekt in de vakanties want was zeker geinteresseerd geweest.

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Expert
BSSKI.chAuteur30 augustus 2013 · 08:08

Eventueel is Maart ook een optie voor diegene die aan de schoolvakanties vastzitten, Carnaval.
http://www.berbersemmelink.com/Freeride_Basics_Camp.html\
LG

Gevorderd
skiesterAuteur30 augustus 2013 · 14:22

Klinkt goed (grappig ook die quote) maar vakantie valt in feb (15-22)…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Expert
BSSKI.chAuteur30 augustus 2013 · 21:11

:) goeie quote ja ! Thx

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!