Het wordt tijd voor sneeuw!

Het wordt tijd voor sneeuw!
Held
Held

Tjonge jonge jonge! Wat een discussies op wePowder de afgelopen twee weken zeg! Ging het niet over lawines dan ging het wel over autobanden en als we daarover waren uitgepraat kon ik lezen waarom ik altijd achteruit tegen de stoeprand aan glij als ik net even teveel gas geef, bij het omhoog rijden in de Alpen. Als ABS vervolgens met een (op zijn zachts gezegd schurkerige) reclame op de proppen komt zetten staat er op wePowder binnen 24 uur een lijst aan reacties van maar liefst 34(!!!) kantjes in Word.(Net eigenhandig gecheckt en bij eerste poging liep Word vast, kun je nagaan. Voor de factcheckers onder ons: gecontroleerd op letterype Arial groote 10,5)

Pow-alert #1

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij komt Morris’ Pow-alert Nummer 1 nét op tijd. Zoals je hier in Rotterdam-Zuid regelmatig in de weekenden hoort klinken “Geen woorden maar daden” is het hoogtijd voor actie. Diepe, bodemloze poeder. En dan het liefst heel veel. Want YouTube afstruinen met zoektermen als “

” en “
”(107 meter!!!) is leuk, maar kan natuurlijk in de verste verte niet tippen aan “
“.

Mmmmerica

Zoals Arjen al schreefzijn ze in Noord America ondertussen alvast van start gegaan omdat het daar eind september al zo hard had gesneeuwd dat er op 1 Oktober al twee meter sneeuw lag. Ik kon de video slechts met pijn in mijn ogen aanzien maar dat is waarschijnlijk alleen maar goed voor de stoke.

Toen vervolgens Mike Douglas via Facebook aankondigde dat hij samen met Erik Hoji alvast even was gaan heliskiën op een gletsjer in Whistler Blackcomb omdat ook in Canada het al flink had gesneeuwd begon ik helemaal onrustig te worden. Één meter basis ligt er al daarboven, wat “a real healthy snowpack” schijnt te zijn volgens de plaatselijke sneeuwguru. Alleen de nonchalance al waarmee hij het durft te zeggen doet me haast denken dat het daar altijd feest is. Dat doet het volgende, met stoke overkokende filmpje in ieder geval wel geloven.

PoederAlert 1 is dan eindelijk bijna daar. Het gaat hard sneeuwen, maar waarschijnlijk ook hard waaien. Alles staat op springen en het liefst stap ik nu alvast in de auto om te gaan genieten van poedersneeuw. Maar ik laat deze even schieten, want harde wind, slechte basis en sterke invloed van de zon zijn nou niet echt de ingrediënten voor een veilige seizoenstart. Voor iedereen die gaat: heel veel plezier en doe vooral heel erg voorzichtig! Ik discussieer voorlopig nog even door, het liefst over het type auto waarmee jullie achter de poeder aan gaan. En ik zie graag dikke beelden van degene die wel gaan voorbij komen!

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur10 oktober 2013 · 10:17

In 010 zeggen we: Niet lullen, maar poetsen :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
RPAuteur10 oktober 2013 · 10:28

Haha, nou Skiester en ik gaan poetsen… hoewel Skiester wel 020 is ;-)

Condities zijn niet top en inderdaad heel goed opletten en veilige keuzes maken maar we kunnen deze kans om in een laagje pof te staan gewoon niet laten schieten…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
skiesterAuteur10 oktober 2013 · 11:00

skiester zegt:

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Mogen foto’s van de poedermobiel ook? Dan beloof ik plechtig dat ik geen foto’s zal posten van 200plus op de autobahn… ;)

(Doet nog ff een sneeuwdansje)

Had iemand niet al een keer een blogje geschreven over 'what to pack for a powderchase? Hoef ik niet na te denken…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
koen_djfistelAuteur10 oktober 2013 · 11:13

“Les geven over alpenweides, koeien en kaasfondue (laten) proeven tijdens onze suisse-dag hier in 't school” helpt ook wel :-) :-)

sbs roelz
Expert
ThijsKennisAuteur10 oktober 2013 · 11:29

@@koen_djfistel wat voor koeien grazen er eigenlijk op zo’n alpenweide? Ik zoek al jaren naar Milka koeien maar tot nog toe tevergeefs…

Pow!
Beginner
MarkieMarkAuteur10 oktober 2013 · 16:46

@@powderskifun, gelukkig mag je binnenkort wel 14 uur gaan skiën achter elkaar, helaas niet in de poeder…

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Expert
ThijsKennisAuteur10 oktober 2013 · 17:30

@@MarkieMark Nee inderdaad niet in de poeder, maar voor een nog beter doel!

Pow!
Beginner
HaagjeAuteur10 oktober 2013 · 18:30

Het wordt tijd voor poeder :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!