Het begin is er!

Het begin is er!
Geen delerium!
Geen delerium!

De Micro Brasserie Chamonix. 11 oktober 2013. Oef, heb ik al zoveel Granite Pale Ales op?! Nee! het zijn echte sneeuwvlokken! Wat voorzichtig begint als ijzelregen slaat gedurende de nacht om in serieuze sneeuw. Wanneer ik bij het ontwaken de volgende morgen in Le Praz de gordijnen openschuif is de kater direct verdwenen: Chamonix is wit! Als een kind zo blij loop ik een rondje door het knarsende witte goud en maak ik mijn auto sneeuwvrij: voor het eerst krabben dit seizoen!

Le Praz bij het ontwaken
Le Praz bij het ontwaken

Heel even overleggen we of we de lift naar de Midi zullen nemen, maar het verstand wint. De condities zullen prima zijn, maar zeker nu de spleten net bedekt zijn met een dun laagje is het risico op een spleetavontuur te groot. Het alternatief: omhoog rennen naar Flégère. Niels, Chris, Karl en ik genieten van een prachtige trailrun door de besneeuwde bossen en over de hellingen van een winterwonderland. De afdaling gaat in stijl: heupdiep stampen we naar benee. Met moeie benen komen we in de middag weer in het dal aan en onder de warme douche verwelkom ik dat heerlijke gevoel dat je kan hebben na een dag buiten spelen in de sneeuw. En ook al was het nog niet op de lange latten, helemaal niet verkeerd zo mid oktober!

Trailrunnen naar Flégère
Trailrunnen naar Flégère
Op de achtergond: de Grands Montets is al wit!
Op de achtergond: de Grands Montets is al wit!
MennoBoermans

Reacties

Gevorderd
rutgerbergeAuteur14 oktober 2013 · 12:32

mooie plaatjes!

Beginner
MikeyAuteur14 oktober 2013 · 19:14

Wat een mooie foto’s!!
Vooral die 2e vind ik errug mooi, alsof je in de foto getrokken wordt Wauw !

Gevorderd
skiesterAuteur15 oktober 2013 · 11:17

Mijn vrinden van Whitedot hebben Chamonix als basis en die hebben al lekker geskied afgelopen weekend. Zij en 5 anderen volgens de berichten.

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Beginner
HaagjeAuteur15 oktober 2013 · 14:37

Gave foto’s!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!