Japan, here we come.

Japan, here we come.
Zin in!
Zin in!

Het gaat een mooie winter worden. In december naar de wePowder Kick Off, niet veel later naar de zuidalpen om met Martijn en vrienden de wePowder roadtrip te doen en net na het nieuwe jaar stap ik in het vliegtuig op weg naar Canada voor wePowder Revelstoke week. En dan komen er zeker nog wat meer en minder last minute tripjes bij. Wat wenst een mens nog meer…?

‘…Hey, heb je nog tijd in februari?’ …‘Eeeuh, ik ben dan ergens jarig. Hoezo?’…‘Japan?’… Het blijft een tijdje stil aan mijn kant. ‘Daar heb ik wel een gaatje voor.’ Japan staat al een tijdje op mijn wishlist en nu wordt het dus werkelijkheid. Geen voorjaarsvakantie in de Alpen dit jaar. Het wordt Japan. Het kan verkeren. Niet als wePowder trip? Nee, nu nog niet. We laten ons eerst eens goed onderdompelen in het land van de rijzende zon. En dat zal heel wat grappige situaties opleveren.

Afgelopen winter reed ik met zes Japanners (allemaal MOSS snowstickteammembers) door de Alpen en dat leidde regelmatig tot hilarische taferelen. En nu ga ik dus ook ervaren wat hen in Europa overkwam. En ben je er al geweest… dan kom maar door met de tips.

meteomorris

Reacties

Expert
ieismAuteur21 oktober 2013 · 09:14

Het land van okseldiepe poeder, Toyota’s en Moss snowsticks. Kopen jullie wel een retourtje?

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
meteomorrisAuteur21 oktober 2013 · 09:45

@@ieism, een enkeltje is goedkoper kom ik net achter ;)

powfinder.com
Gevorderd
DutchessAuteur21 oktober 2013 · 09:58

Gaaf! Jullie gaan beide eilanden doen neem ik aan?
Meer tips dan ik al op het forum heb verklapt heb ik niet, maar ik ben eigenlijk welerg benieuwd naar die taferelen met de Moss Snowstick freeriders!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
JuulskiAuteur21 oktober 2013 · 11:32

Lees deze anders nog eens na, kom je een heel eind mee:
http://wepowder.nl/weblog/4228/Japanuary

mocht je nog specifieke info nodig hebben, let me know!

Gevorderd
VinnieAuteur21 oktober 2013 · 13:32

ik ben ook jarig in Japan!

ik geef m’n partijtje op 24 februari op Hokkaido, je hoeft niet je zwemspullen mee te nemen, alleen je snorkel.

PS je wordt niet thuisgebracht!

Mooi mannen, wij zitten er van 7 tot 24 feb dus kom maar door met die tips!

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
DioAuteur22 oktober 2013 · 21:51

De url van dat Snowstick videootje ook maar even hier plakken. Scheelt zoeken voor de andere Leute.

Carven als een malle, die sneeuwstokken (en de Japanners die er op staan)

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
DioAuteur22 oktober 2013 · 22:04

Misschien, héél misschien moet ik dat schreeuwborden ook maar eens gaan proberen. En dan met zunne sneeuwstok. Kan maar beter meteen goed beginnen.

And then…something happens. The clouds part, the sun comes out and the first turns on a Moss Snowstick turn out to be…not at all difficult. Even better, A Moss rides like a normal snowboard. a nose press here, a 180 there. Time to hit some powder. Where these guys normally can’t stop talking to me about avalanche safety they quickly leave me behind and try to ride out of sight, leaving big roostertails of flying snow. They are still letting me know what they think though: their hooting and hollering can be heard as far as the next valley. A Moss snowboard turns out to invoke a pure eureka-feeling in powder. They look a little strange, but they are só much fun to ride. And so we head out to look for limitations, of which we can’t find any really. Ok, you are not going to ride switch a whole run, but besides that they are as good as a normal snowboard, dare we say even better: Carving a groomed slope? No problem. 180, 360? No problem. Control and straightlining? Very nice indeed. Powder, powder and more powder? It seems Morris has refused to return his board and is taking it to go heliskiing in Canada soon.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!