Hoogste wintertijd

Hoogste wintertijd

Groepsfoto

Op het forum werd eind september het idee geopperd om aan “De hoogste wintertijd” mee te doen. Een goede doelen actie om geld in te zamelen voor het project “Van FUNdament tot Talent” waar jongeren met een beperking kennis kunnen maken met de skisport. Een mooi doel en de actie deed me direct denken aan een aflevering van Salomon Freeski TV van een paar jaar geleden waarin Josh Dueck liet zien wat er allemaal mogelijk is op een zitski. Nadat hij zelf een aantal jaar daarvoor door een ski ongeluk verlamd raakte in de onderste extremiteit.

De teams

Om geld op te halen, moesten alle deelnemers 14 uur lang, zo veel mogelijk rondjes skiën in Snowworld Landgraaf. Om mee te kunnen doen, moest elk teamlid minimaal 150 euro aan donaties inzamelen en er konden teams van maximaal 4 deelnemers gevormd worden. Na inschrijving werd er door iedereen dus hard sponsorgeld geworven en al snel was daar Team wePowder 1 bestaande uit EmileHendrix, Skiester, ieismen RP. Kort daarop volgde Team wePowder 2 met daarin MarkieMark, Zimosken powderskifun.

De dag zelf

Afgelopen zaterdag rond een uur of 12 was het dan eindelijk zo ver. Het was ietsje onwennig om met gasten van wePowder een indoorhal binnen te gaan en de dikke poederlatten van Team wePowder 1 en 2 en het splitboard van Ivan leken ook wat verdwaald in Landgraaf, maar dat mocht de pret niet drukken. Al snel bleek dat de teams van wePowder twee van de meest fanatieke teams waren. Aan het begin van de dag hadden we namelijk gehoord dat het best presterende team een beste wisselbeker kon opstrijken. Het leek ons mooi om als poederfanaten met de “piste” beker ervandoor te gaan.

Daarop besloten we in ieder geval voor de 100 rondjes te gaan, wat ons toch zeker haalbaar leek. De eerste paar uur gingen echter moeizaam. Er waren nog veel beginners op de piste waardoor de lift telkens stopte. Maar naarmate de tijd vorderde ging het steeds sneller en zodra al het reguliere publiek van de piste verdwenen was konden er echt meters gemaakt worden. Vooral RP en Skiester namen dit wel heel erg letterlijk, want ik denk dat de gemiddelde skiër in 1 run meer bochten heeft gemaakt, dan die twee de hele avond lang hebben gedaan. Bij wijze van hint werd er naarmate de avond/nacht vorderde nog een slalom gestoken maar daar hadden de twee bovengenoemden geen boodschap aan. Wie dat wel hadden, waren een paar jongens van de jeugdselectie die er doorheen knalde op hun zit ski. Persoonlijk vond ik dat misschien wel het vetste aan het hele evenement. Die gasten knallen zo ontiegelijk hard de piste af, dat ik er zelf bijna bang van werd.

RP en Skiester met dikke latten in de lift

Het resultaat

Uiteindelijk is Team wePowder 2 er met de beker vandoor gegaan. Markiemark, Zimoski en ikzelf hadden een gemiddelde van 109 runs, wat op het nippertje meer was dan Team wePowder 1. Die beker is natuurlijk leuk maar wat veel belangrijker is, is dat de twee wePowder teams gezamenlijk maar liefst 1694 euro op hebben gehaald, met een eervolle vermelding voor Ivar, die daarvan in zijn eentje 555 euro op wist te halen.

Team wePowder 2 met trofee

Hoewel RP geen bocht heeft gedraaid, heeft hij wél de moeite genomen om met een Contour op te skiën er een kleine impressie van in elkaar te draaien! Zoals te verwachten, veel dezelfde afdaling, en geen freshies, maar dan heb je wél een idee waar we 14 uur mee bezig zijn geweest!

Al met al was het een geslaagde actie. Er is in totaal 24.202 euro opgehaald wat natuurlijk een behoorlijk bedrag is! Volgend jaar doe ik weer mee, en hopelijk volgend jaar met nóg meer poederfanaten.

ThijsKennis

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur29 oktober 2013 · 12:10

@@RP Met zulke latten kun je indoor ook alleen maar straightlinen :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
RPAuteur29 oktober 2013 · 12:24

@@Spookjuh wel lekker stabiel hoor 128 onder de voet ;-)

Petje af voor @@ieism op het snowboard en @@EmileHendrix op de telemarkers, zijn de hele avond en nacht ook stug doorgegaan en hebben een geweldige hoeveelheid runs neergezet, vooral als je bedenkt dat Ivar steeds de bindingen los en vast moest zetten en Emile het op de ijzige baan best lastig had op de telemarkers…

De Uberwafels van Emile hebben ons de nacht doorgeholpen ;-)

Explore the Outdoor!
Beginner
AvdLAuteur29 oktober 2013 · 12:26

Lache jonges, top actie! Paar weken geleden daar zelf ook nog geskied. Volgend jaar ben ik van de partij!!

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
EmileHendrixAuteur29 oktober 2013 · 12:32

@@RP Fijn om te horen. Zal het doorgeven aan super-oma :)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Beginner
MarkieMarkAuteur29 oktober 2013 · 12:39

@@powderskifun, leuk verslag!

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Expert
ieismAuteur29 oktober 2013 · 13:03

RP en Skiester gingen vol gas zo:

|
|
|
|
|
|
|

Powderskifun ging verschrikkelijk hard zo:

\
/
\
/
\
/

EmileHendrix ging zo:

i
k
-
b
e
n
-
t
e
l
e
m
a
r
k
e
r
-
e
n
-
d
a
t
-
z
i
e
t
-
e
r
-
h
e
e
l
-
s
t
i
j
l
v
o
l
-
u
i
t.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
ffKnallenAuteur29 oktober 2013 · 13:33

Waarom niet in splitmodus gegaan en gewoon straight linen Ieism :-P

Expert
meteomorrisAuteur29 oktober 2013 · 13:43

like!

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur29 oktober 2013 · 14:10

@@powderskifun mooi verhaal
Toevoeging: 100+ van die rondjes werd toch wel wat saai op een gegeven moment :p
Maar al met al was het ook zeker een mooie dag, voor een mooi doel!

@@RP leuk filmpje
@@Emile nogmaals bedankt voor de heerlijke wafels

Beginner
HaagjeAuteur29 oktober 2013 · 14:36

Mooi dat elke keer recht die piste af strepen :)
Wat hadden de wintersporter.nl boys voor excuses dat jullie meer runs gemaakt hadden.

Gevorderd
skiesterAuteur29 oktober 2013 · 15:02

@@Haagje die hadden ze niet, en ze dropen dus ook stilletjes af… Het enige excuus dat ik kan verzinnen is dat zij niet van die heerlijke wafels hadden!! :)

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Toerist
AnoniemAuteur29 oktober 2013 · 15:13

Ik heb 5 rondjes gedaan op dezelfde latten als RP en begreep onmiddellijk waarom hij op die manier naar beneden ging. Duidelijk niet gemaakt voor bochtjes op een 5 meter brede piste die voor een groot deel uit (blau) ijs bestond.

Op mijn eigen Preachers ging het boven verwachting goed gezien de omstandigheden en het feit dat het mijn eerste keer was op ski’s die dik 30 mm breder en 15 cm langer waren dan wat ik eerder geskied heb. Kan niet wachten op een paar runs in de echte sneeuw :)

Beginner
HaagjeAuteur29 oktober 2013 · 15:34

@@skiester, met brede latten skiet het beter? ;)

Beginner
MarcDAuteur29 oktober 2013 · 16:48

Goed bezig, mooie prestatie :D

Gevorderd
skiesterAuteur29 oktober 2013 · 16:54

@@Haagje: dat zou mooi zijn: als iedereeeeeeeen dat nou doorhad dan konden alle tandenstokers bij het grofvuil. Iedereen nieuwe latten, stimulans voor de economie etc etc. Win win noem ik zoiets!

;)

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
AlexSkiAuteur29 oktober 2013 · 16:56

LOL @@ieism

When life gets too complicated.... SKI
Expert
ThijsKennisAuteur29 oktober 2013 · 18:04

@@skiester pardon? Tandenstokers? Ik heb anders heerlijk geskied afgelopen zaterdag op mijn Elan Slx 165cm met 65mm onder de voet! :D

Pow!
Beginner
ThijsLAuteur29 oktober 2013 · 18:16

Leuk verslag! respect voor iedereen die me gdaan heeft, misschien volgend jaar deze uitdaging voor het goede doel toch ook maar eens aangaan

Gevorderd
koen_djfistelAuteur29 oktober 2013 · 18:25

likerdelike!!!

sbs roelz
Gevorderd
GhiniAuteur29 oktober 2013 · 18:34

Goed bezig allemaal!
Was er eigenlijk ook een schans(je?)

Gevorderd
robbertAuteur29 oktober 2013 · 19:12

Leuk, lekker red bulletje erbij (met wodka?) en door. Misschien ideetje voor volgende keer, omhoog vellen ipv de lift?

Toerist
AnoniemAuteur29 oktober 2013 · 19:38

@Fabergé er was een funpark maar daar ben ik niet geweest voor zover ik weet de rest ook niet.
De piste had twee convexjes waar je met voldoende snelheid loskwam en aan het eind van de avond wat sneeuwhopen, daarnaast lagen er aan de zijkant hopen (reserve?)sneeuw die je kon pakken voor wat air time. Ging niet heel soepel bij mij :p

Beginner
GPOAuteur29 oktober 2013 · 19:44

skibrillen zijn echt een must indoor

Beginner
MarkieMarkAuteur29 oktober 2013 · 20:12

@@RP leuk filmpje! En @@Emile nog bedankt voor de pow(d)er wafels!

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Gevorderd
RPAuteur29 oktober 2013 · 20:22

@@eindelijkskis Ik kreeg zonder in ieder geval tranen in mijn ogen…

@@robbert Goed idee! Denk zelfs wel sneller dan die kl$te lift ;-)

@@ieism das een treffende omschrijving!

Explore the Outdoor!
Beginner
JespervzAuteur29 oktober 2013 · 21:24

Mooie actie!

Toerist
TezeAuteur30 oktober 2013 · 10:07

mooi zo

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!