Programma wePowder Freeride Film Festival

Programma wePowder Freeride Film Festival

Vrijdag 8 november vindt alweer het vijfde wePowder Freeride Film Festival plaats in Pathé Tuschinski in Amsterdam. Wij hebben er zin in! En eigenlijk zijn we er ook best wel trots op. We hebben met z’n allen Tuschinski vol gekregen! Om je zo goed mogelijk te informeren hebben we alvast een en ander voor jullie op een rijtje gezet.

Programma

Er worden vrijdag vier films vertoond in drie zalen. Vier? Jazeker. We hebben Tracing Skylines van PBP nog toegevoegd aan de line-up. In alle drie de zalen zit je top. Mooie stoelen, grote schermen. De deuren zijn open vanaf 17.30.

*Grote zaal (zaal 1)

18:00 – 18:40 Mission: Antarctic

18:45 – 20:10 Into The Mind

20:35 – 21:30 Tracing Skylines

22:00 – 23:50 McConkey

*Minder grote zaal (zaal 2)

18:15 – 18:55 Mission: Antarctic

19:00 – 20:25 Into The Mind

20:50 – 21:45 Tracing Skylines

22:15 – 0:05 McConkey

0:10 - 0:50 Mission: Antarctic

*Kleine zaal (zaal 3)

18:20 – 19:00 Mission: Antarctic

19:05 – 20:30 Into The Mind

20:55 – 21:50 Tracing Skylines

22:20 – 0:10 McConkey

De bar in de foyer is open tot 1.00 uur. Daarna kan je, als je de Amsterdamse nacht nog in wil, naar Club Air. Je krijgt op vertoon van je toegangsbewijs van het WP FFF korting op de entree.

UPDATE: Voor de laatkomers die Mission Antarctic willen zien hebben we kunnen regelen dat deze na afloop van McConkey in zaal twee wordt vertoond.

Een aantal punten om rekening mee te houden

*Zoals al eerder aangegeven is je toegangskaart niet voor een specifieke zaal. Deze is puur om Tuschinski binnen te komen. Iedereen is vrij om te zitten waar hij/zij wil. Houd rekening met elkaar en schuif zoveel mogelijk aan.

*Ga niet op de trappen zitten en houd de nooduitgangen vrij. Dit in verband met de brandveiligheid.

*Binnen mag niet worden gerookt. Toch roken? Dan kan je op het bordes buiten terecht.

*Er worden in Tuschinski naast de drank natuurlijk ook de nodige snacks verkocht, maar het is geen restaurant. Genoeg eetgelegenheid in de buurt in ieder geval.

*Een no-brainer: vergeet je toegangskaart niet mee te nemen. Even printen dus.

Dresscode

Je bent natuurlijk niets verplicht, maar als je dan een beetje advies wilt wat je die avond aan moet, dan moet je hiervoor gaan:

-Saucerboy: het ultieme eerbetoon aan Shane McConkey (en er valt ook nog wat te winnen)

-Gala (black tie): we hebben vier Nederlandse premières op die avond

-Freerider: heeft deze nog uitleg nodig?

Garderobe

Er is een garderobe aanwezig. Voor een euro per item kan je al je spullen kwijt.

Adres en routebeschrijving

Tuschinski ligt in de Reguliersbreestraat. We hebben het hier over hartje Amsterdam. Je fiets in deze straat fatsoenlijk neerzetten is al lastig, dus laat staan een auto. Het OV is dus je beste vriend op zo’n avond. Op de site van Pathé vind je alle informatie.

Overnachten

Wil je na een avond films kijken blijven overnachten in Amsterdam? Bekijk hier een aantal hotels die in de buurt van Tuschinski liggen.

Nog vragen?

Drop ze hier in de comments! En een klein verzoek, klik even op de ‘aanbevelen’ knop hieronder als je op FB zit, zodat zoveel mogelijk rijders deze post lezen.

Tot vrijdag allemaal!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
koen_djfistelAuteur3 november 2013 · 10:13

Oei, da’s cut !! (zoals jullie plachten te zegen). Hardwerkende 9to5 zuiderburen kunnen dus onmogelijk tijdig in amsterdam geraken om dé boardfilm zien :-( :-( :-( Ik weet het, we zijn allemaal freeriders maar boarders genieten misschien toch iets meer/anders van een film met wat boarders… Kan Tracing Skylines niet gewisseld worden met Mission Antarctic por favor (al is het maar in één zaal) ?

sbs roelz
Toerist
AnoniemAuteur3 november 2013 · 11:34

Dat is toch jammer dat ik niet in Nederland woon. Dit noem ik nu een echt avondje uit!
Mission Antarctic is ook leuk voor skiers om naar te kijken @@koen_djfistel. Dat kan ik je verzekeren ;-)

Gevorderd
ffKnallenAuteur3 november 2013 · 15:30

Mmm…nog vroeger…er werd steeds gezegd dat de eerste film om 19:00 zou beginnen…was handiger geweest als je iets langer door was gegaan en later zou beginnen…zoals Koen al aangeeft er zijn mensen die van verder dan de Randstad moeten komen…

Expert
meteomorrisAuteur3 november 2013 · 21:42

@@koen_djfistel Heel goed punt. We zijn bezig om Mission Antartic later op de avond in zaal 2 en 3 te vertonen. We lopen daarbij tegen wat technische uitdagingen aan, maar we hebben goede hoop dat je vanaf 21 uur Xavier kunt zien. Zsm als we witte rook hebben laten we je het weten.

@@ffKnallen We hebben te maken met de sluitingstijden en gemeentelijk beleid. We kunnen niet zelf beslissen om het naar later te zetten. Maar we hebben goede hoop dat we Xavier later op de avond in zaal 2 en 3 kunnen laten zien.

powfinder.com
Gevorderd
OpaproAuteur3 november 2013 · 22:02

Wat een über vet programma mannen!

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Gevorderd
telemikeyAuteur4 november 2013 · 07:51

Damn. Wish I could be there. Maar met een verse knie die nog moet opdrogen na de operatie van vandaag zie ik de reis en alle drukte niet zitten.

Maar wat vreselijk ongelofelijk gaaf dat jullie deze locatie geregeld hebben en dan ook nog eens volledig uitverkocht.

White room,Pillow lines,I rule
Toerist
elisa.tmcAuteur4 november 2013 · 10:49

Haha ik zie al voor me dat alle saucerboys bij de garderobe staan om hun blades en saucers te parkeren ;)

Toerist
TezeAuteur4 november 2013 · 12:12

@@Koen_djfistel

+1

@@meteomorris

Het zou inderdaad de max zijn als jullie er in zouden slagen om Xavier later op de avond te programmeren. Tot nu toe gingen we ervan uit dat het om 19h zou starten wat sowieso al krap was vanuit België.

heb nog een paar praktische vragen:

  1. aangezien ik nogal wat laad en los werken heb, wil ik mijn auto (incl. dakkoffer) in één van de naburige parkeergarages plaatsen. Gaan er ‘normaal’ nog plaatsen vrij zijn op het dakgedeelte van Geelvick (want die hebben doorrijhoogte van 195cms). De andere gedeeltes van Geelvinck net zoals Waterlooplein en Muziektheater vermelden 190cms als max. doorrijhoogte. Iemand enige ervaring of dit effectief strict te interpreteren valt of ik toch paar cms marge heb (want het gaat op een paar cms na héél nipt zijn en ik zou graag mijn standaard formaat van mijn skibox willen behouden.)

  2. nog een vrij belangrijke vraag: komt er echt bier uit den tap?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur4 november 2013 · 12:29

@@Teze In de Geelvinck word je auto met een lift naar het dak gebracht. Dat luistert in de praktijk vrij nauw. Dus ik zou het even checken.

We zijn druk bezig met een oplossing voor jullie verzoek over Mission Antarctic. Ik hoop jullie snel wat te kunnen laten weten!

Wat betreft het bier. Ik heb alle Belgische grappen over Nederlands bier al langs horen komen, maar verras me ;)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
skiesterAuteur4 november 2013 · 12:33

@@Teze: parkeergarages zijn lastig in amsterdam. Ik pas er met mijn auto ook nooit in. Andere opties zijn parkeren op de grachten erachter (=duur en druk) of je parkeert in Buitenveldert en neemt de tram. Parkeren in Buitenveldert is 1.40 per uur tot 19 uur en daarna gratis (ook op zaterdag). Parkeer in de buurt van de RAI en neem tram 4 of parkeer in de buurt van de VU en neem tram 16 of 24. Kost waarschijnlijk ook minder tijd dan proberen op vrijdag middag de stad in te rijden.

Hier vind je nog de hoogtes en kosten van alle P-garages in centrum:
http://www.filemaat.nl/?h=parkeren&m=amsterdam

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Beginner
HaagjeAuteur4 november 2013 · 14:03

Zou inderdaad voor P+R gaan buiten het centrum. Kun je met de metro/tram perfect de stad in.

Gevorderd
koen_djfistelAuteur4 november 2013 · 14:21

@@Arjen : http://www.radio1.be/programmas/pepi/407493 :-) toch geen heineken :-)

sbs roelz
Expert
meteomorrisAuteur4 november 2013 · 14:29

@@koen_djfistel Grolsch

powfinder.com
Gevorderd
ArjenproadminAuteur4 november 2013 · 15:35

@@koen_djfistel @@teze @@ffknallen Het was een operatie, maar we hebben het voor elkaar gekregen dat Mission Antarctic na afloop van McConkey nog een keer vertoond wordt in zaal 2.

Jullie kunnen dus jullie favoriete snowboarder op de Zuidpool in actie zien. :)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur4 november 2013 · 15:54

@@Arjen… Yes! Dan ga ik in zaal 2 ook nog even nagenieten!

powfinder.com
Gevorderd
pulverdudeAuteur4 november 2013 · 17:04

Het is denk ik ook geen straf om die film 2 keer te zien :) Als ik rond 1 uur nog met het ov bij een P+R kan komen dan…

Let the riding do the talking and you've said enough
Gevorderd
koen_djfistelAuteur4 november 2013 · 18:02

@@Arjen @@meteomorris : Holy Thx! Thx4de moeite ! :-) en trouwens nog : altijd verruimend ; een film in 2 toestanden zien : 1x in Grolschtoestand en 1x …

sbs roelz
Gevorderd
skiesterAuteur4 november 2013 · 18:02

P+R arena: dan kun je ook met de trein. Die gaat tot 4 uur. Moet je alleen nog van cs naar rembrandplein zien te komen en terug. Heen is easy met de tram(uitstappen op de munt). Wel los kaartje kpoen, terug is evt te lopen als de trams niet meer gaan.

Rij pgarage in, trek kaartje (niet je credit card invoeren), meld je bij p&r loket, daar vraag je treinkaartjes, max 5 kun je krijgen. Die worden gecodeerd. Bij terugkomst heb je die kaartjes ook nodig om goedkope tarief te scoren! Das 8 eur voor 24 uur incl dus die ov kaartjes.

Als je met gvb gaat: de trams rijden tot ongeveer 00.30 uur, daarna nachtbus maar die is niet inclusief, die moet je dan apart bijbetalen.

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Toerist
TezeAuteur5 november 2013 · 07:39

@ Arjen en Morris, de Belgen (allee toch al zeker diegene die in mijne auto zitten) danken de firma!

@ Koen, we moeten nu wel opletten dat we na middernacht nu niet gewoon aan den toog blijven staan, terwijl we iets dat op bier lijkt uit een limonadeglazen aan het drinken zijn hè !

Gevorderd
3zelAuteur5 november 2013 · 13:14

@@TEZE en @koendjfistel: Volgend jaar gewoon het FFF in het sportpaleis organiseren ;)

knowledge is powder
Gevorderd
GhiniAuteur5 november 2013 · 16:02

Check even Xavier zn laatste Facebook post ;)

Beginner
HaagjeAuteur5 november 2013 · 17:34

Is er nog een lift terug naar Den Haag beschikbaar? Nachtnet is ff niet vriendelijk die avond

Gevorderd
koen_djfistelAuteur5 november 2013 · 18:37

@@3zel : LOL “Volgend jaar gewoon het FFF in het sportpaleis organiseren”

sbs roelz
Gevorderd
3zelAuteur5 november 2013 · 23:32

@@arjen @@meteomorris @@teze @koendjfistel : ‘Belgisch bier’ is een pleonasme, Hollands bier vind je enkel in de scheldebrouwerij of brouwerij ’ t IJ. Als echt moet, kan een Grolsch erdoor…

knowledge is powder
Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 november 2013 · 07:31

@@3zel Ik denk dat ik het snap. Dus net zo’n pleonasme als ‘Belgische wegen met gaten’? ;) Tot vrijdag!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
evanAuteur6 november 2013 · 09:32

Misschien wil de beveiliging van Tuschinski voor deze keer wel een oogje toeknijpen voor Belgen die een tray Schultenbräu meenemen voor eigen consumptie.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/2933180/2011/09/28/Aldi-pils-wint-het-van-Belgische-biertjes.dhtml

Gevorderd
ffKnallenAuteur6 november 2013 · 11:17

Geweldig heren! Want Mission Antartic is toch wel de film waar we voor komen :-D

We gaan overigens ons best doen om op tijd in Amsterdam te geraken, maar ja we kunnen niet te vroeg vertrekken en het is vrijdag…

En geheel volgens de Munter methode begint de route planning dan ook al thuis, dus vanuit google maps is de parkeerplaats alreeds gespot, tramlijnen zijn genoteerd, nachtbus is gespot, laatste terugreis 3:45 of het wordt hiken :-P

Gevorderd
ffKnallenAuteur6 november 2013 · 11:19

@@evan en de Belgen, als we het over bier hebben, hebben we het natuurlijk over Hertog Jan!

Gevorderd
ReneAuteur6 november 2013 · 11:50

@@ffKnallen , hoeveel restrisico bleef er nog over ;)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Gevorderd
koen_djfistelAuteur6 november 2013 · 20:05

@@ffKnallen : munterLOL

sbs roelz
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!