Tot 2 meter sneeuw in de Abruzzo

Tot 2 meter sneeuw in de Abruzzo
Exotische freeride
Exotische freeride

De Abruzzo, een gebergte gelegen tussen Rome in het westen en Pescara in het oosten is de afgelopen dagen letterlijk ingesneeuwd. Er komen meldingen door van 1-2 meter sneeuw en roept herinneringen op aan februari 2012 toen hetzelfde gebeurde. Guy is toen die kant op gelezen. Lees hier zijn verhaal.

Ik ben al eens eerder in de Abruzzo en omgeving geweest. Gevlogen op Rome en daar een auto gehuurd. Maar tot het skigebied komen bleek nog een hele opgave. Veel wegen waren tijdens de dump gesloten en zelfs na de dump was het een drama. Een huurauto met winterbanden bleek namelijk onmogelijk te vinden. Toen ik eindelijk na 4 dagen de liften bereikt had bleek dat ik niet veel gemist had. Er was zoveel sneeuw gevallen dat ze nog steeds bezig waren de liften uit te graven. Het werd al met al een onvergetelijke 8 daagse tour.

Meest bekende tip in de regio is Campo Imperatore aan de voet van de Grand Sasso. Meer skigebieden vind je op de pagina van Ski Abruzzo. Wel eens daar geweest? De jongens van Powder Magazine hebben er al eens eerder aandacht aan besteed.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
VinnieAuteur29 november 2013 · 15:33

pff 2x scoren op mijn verjaardag die @@guy.

vorig jaar Prali (inmiddels afgestreept) en 2012 dit…

maar goed dat we dit jaar op mn verjaardig in Japan zitten!

24 feb is wel redelijk gegarandeerd poeder rijden de laatste jaren.

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!