Ken je Craig Kelly nog?

Ken je Craig Kelly nog?

Ik weet nog goed dat ik een paar jaar geleden in Lake Louise was. Ik ontmoette daar de local… eeuuhh tja, de local wat? Een grote mond had hij in ieder geval wel. Uit het niets zei hij tegen mij… ‘do you know what the problem is with snowboarders?’… Voordat ik kon antwoorden volgde er ‘They don’t know their history’… Dit alles gevolgd door een bulderende lach.

Het valt niet te ontkennen; snowboarden krimpt. En als ik de getallen moet geloven heel hard zelfs. Snowboarden in de poeder is niet altijd even handig. Je hebt maar 1 staalkant, geen stokken en je ‘schaatst’ niet even snel over een vlakke passage heen. Maar voor mij leeft snowboarden nog steeds. Het is iets magisch en naarmate ik ouder wordt ga ik steeds verder terug naar de roots en ben continue op zoek naar die ene perfecte bocht. En als er iemand dan inspirerend was en nog steeds (in mijn gedachten) is, dan is het Craig Kelly.

Als kerstmis al al die jaren kan voortbestaan, dan red snowboarden het ook wel. Als we onze geschiedenis maar niet vergeten.

Merry Christmas

meteomorris

Reacties

Gevorderd
3zelAuteur25 december 2013 · 10:51

merry snowboarding,

Als één van de weinige (denk ik) ben ik overgestapt van skiën naar boarden en bij het snowboard gebleven. De laatste 8 jaar geen skies meer aangeraakt en nog steeds gebeten door de snowboard-microbe…

Maar zoals Sander Kan stelt ‘snowboarden is een keuze’; je beweegt nu éénmaal moeilijker door het terrein op een board…

knowledge is powder
Toerist
Erik-1971Auteur25 december 2013 · 13:34

Merry Christmas 2 U 2

Craig is mijn grootste inspiratiebron… zoals CK reed, kan niemand anders!!!
100% Pure stijl… en ik hoop dat ik iets van zijn stijl mij eigen heb kunnen maken.

Hieronder voor de liefhebbers nog een filmpje, beetje gedateerd, maar ik heb deze VHS-tape helemaal grijs gedraaid :-) Enjoy!!!

Leven en laten glijden.... #ridingisthereason #itsallaboutmentelity #sci #snowboard #ski #c4 #lifeaf
Beginner
JeroenvGAuteur26 december 2013 · 12:29

Ook ik ben zeer geïnspireerd door Kelly, ben ook behoorlijk geschrokken door zijn dood. Sinds die tijd staat op al mijn boards zijn sticker. Craig Kelly is my co-pilot.

Fijne kerst!

Gevorderd
Jef2Auteur28 december 2013 · 19:35

@@meteomorris; kwam deze link tegen. Geeft wel een goed beeld van wat er toen gebeurd was …

http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/snow-sports/A-Thin-White-Line.html?page=all

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!