Wannabe Ski Bum

Wannabe Ski Bum
Eindelijk! Voor langere tijd doen wat je echt leuk vindt!
Eindelijk! Voor langere tijd doen wat je echt leuk vindt!

Misschien ken je dat gevoel wel, of heb je dat gevoel weleens gehad. Je bent dertiger, of misschien eind twintig. In ieder geval niet een van jongste maar ook niet de oudste. Vaste baan, leuke koopwoning met hypotheek, vriendin/vrouw, kat. Verslaafd aan poeder, snowboarden/skiën en de bergen. Regelmatig doe je een tripje naar de Alpen om die honger naar poeder te stillen. Elke dag check je wePowder en lees je weer mooie verhalen van saisonniers of personen die in de Alpen wonen. Altijd weer jaloers. Dat wil ik ook. Maar dat gaat niet zo makkelijk…

Ik heb altijd al een seizoen in de sneeuw willen doorbrengen maar is er eigenlijk nooit van gekomen tijdens/na mijn studie. Soms lopen die dingen zo. Is ook eigenlijk helemaal niet erg.

En toch… toch bleef daar die drang aanwezig om eens langere tijd de bergen op te zoeken.

Eén van mijn vaste snowboardmaatjes Tim van Rossum (@Tim1) gaat inmiddels aan zijn derde seizoen beginnen. De eerdere 2 seizoenen heb ik hem opgezocht tijdens een dump en iedere keer als ik weer thuis kwam begon er iets te kriebelen. Nee, ze hadden daar wel een douche en alles was schoon dus daar ligt het niet aan :).

Eind van de zomer heb ik een kleine knoop doorgehakt. Dit jaar ga ik voor langere tijd de sneeuw in! Hell yeah…Het is nu of nooit. Straks zijn er wellicht van die kleine irritante mini-steefs in het spel en dan wordt het helemaal lastig.

Uiteraard moet alles wel binnen de mogelijkheden en middelen die ik. Een paar maanden zit er niet in. Hoeft ook niet perse. Mijn twee bazen (vriendin en die van het werk) gingen beide akkoord met een periode van anderhalve maand. Onbetaald verlof, dus de spaarpot werd opengebroken om te zien of het mogelijk was. Anderhalve maand geen salaris, kosten die in Nederland gewoon doorgaan en uitgaven in de bergen…het is helaas niet gratis. Gelukkig de afgelopen tijd goed gespaard dus het licht stond op groen!

Voor het zoeken naar een medestander was niet veel nodig. Partner-in-crime Tim ging sowieso wel weer een seizoen doen dus de keuze om bij hem aan te haken was snel gemaakt. Ook poedertrip- en SSC1-buddy Joep Maas (@Joepchinees) was te porren om ons zo nu en dan gezelschap te houden. Helaas kan hij vanwege werk geen lange periode achter elkaar maar ook hij heeft geen klagen.

 Genoeg spullen voor anderhalf jaar ipv anderhalve maand
Genoeg spullen voor anderhalf jaar ipv anderhalve maand

Vandaag is het dan eindelijk zover! Ik begin 2014 met een nieuw avontuur. M’n spullen staan volgens mij al 4 weken klaar. Ik kan niet wachten!

We vertrekken met m’n poedermobiel richting het begin van het Otztal waar we vlakbij Oetz ons basiskamp zullen opslaan. Klinkt alsof ik ga winterkamperen maar we hebben daar natuurlijk een el cheapo-screepo appartement geregeld. De bedoeling is om met de Tiroler Snowcard in ieder geval meerdere gebieden te ‘ontdekken’. Hopelijk gaat het de komende weken dus goed los in de Noordalpen. Anders gaan we hiken en moeite doen voor onze sporen. En gaat het dumpen aan de zuidkant? Dan rijden we die kant op want ook daar zijn een paar mooie zuidelijke gebieden in Ost-Tirol die bij de Snowcard inbegrepen zijn. Slapen doen we dan in de auto. Wannabe-skibum all the way!

Poedermobiel volgeladen. Ready for take off!

Ik hoop de komende weken regelmatig te kunnen bloggen over mijn ervaringen, de condities en de gebieden die we aandoen.

Ben je in de buurt? Laat het ons weten want misschien kunnen we dan een lijntje samen rijden!

Een poederrijk en veilig 2014 toegewenst!

Grtsz! Steef

Steef

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur2 januari 2014 · 15:31

Nice, veel plezier!

powfinder.com
Elite
kanskiAuteur2 januari 2014 · 15:44

Heel veel plezier er geniet er met volle teugen van!
Stay safe… voor de toekomstige mini steefies. ;-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
tank24Auteur2 januari 2014 · 16:41

Haha top verhaal heel herkenbaar ik deed vorig jaar mijn eerste 2,5 maanden volle sneeuw. Was toen 33;). Go get them!

High Roller
Gevorderd
snelle_henkieAuteur2 januari 2014 · 17:12

Maximaal genieten Steef!! Ben benieuwd naar alle avonturen!
Ik kom zoals afgesproken minstens ieder poederrijk weekend langs om de rust te verstoren.
@@Tim1: deze keer wil ik wel naar de lokale Hexenkessel ;-)

Alleen ga je sneller. Samen kom je verder.
Gevorderd
49Auteur2 januari 2014 · 17:35

Super @@steef! Gewoon doen wat wel kan in plaats van sikkeneuren wat niet lukt. Veel plezier, wordt vast een mooie tijd.

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
CPetAuteur2 januari 2014 · 17:47

Hi man, genieten zou ik zeggen. Super keuze hoor ik kan mij er helemaal in vinden…

Let the snow come!
Gevorderd
kly86Auteur2 januari 2014 · 18:10

Haha … wat een intro … ik voelde meteen aangesproken :-)
Have fun!

Gevorderd
kristalklearAuteur2 januari 2014 · 19:08

Too familiar :-)
Suc6 ermee en geniet ervan!
De plannen voor een langere periode beginnen zich stilaan te vormen… hopelijk realiseerbaar in een van volgende winters…

Gevorderd
PSAuteur2 januari 2014 · 19:15

Gefeliciteerd Steef! Herkenbaar verhaal. Heb precies hetzelfde weten te regelen met de baas, en vertrek per 1 Feb voor drie maanden naar Chamonix.

Gevorderd
MarcoAuteur2 januari 2014 · 20:05

Top keuze!!! Geniet ervan!

(voor mij weer een bevestiging dat het gewoon kan, nu moet ik het alleen nog ff regelen)

Gevorderd
skiesterAuteur3 januari 2014 · 00:47

Top! Inderdaad gewoon doen: bij mij lopen er nl wel 2 kleine skiertjes rond en alhoewel dat ook weer zn voordelen heeft (je kunt ermee skien) zit een seizoentje alpen er niet echt in. En bummen al helemaal niet! Heb het wel geprobeerd (Zwitserland) maar dan moeten ze nog steeds naar school etc etc…

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Toerist
DanielAuteur3 januari 2014 · 01:49

Klinkt als een te gek plan ;p

Happy New Year!

Laat de zwaartekracht je helpen
Expert
KlettergeitAuteur3 januari 2014 · 09:57

Geniet ervan boys! En hou ons op de hoogte van de avonturen!

Beginner
Jelle3Auteur3 januari 2014 · 10:18

Mooi om te lezen man. Enjoy & keep us posted!
Kan niet wachten tot 17/1!

Toerist
PaulBAuteur3 januari 2014 · 13:07

te herkenbaar… alleen zit ik dus wel nog hier in de regen ipv daar in de sneeuw…

have fun!

Toerist
AnoniemAuteur3 januari 2014 · 22:30

Eej gij het mijn verhaal gepikt ;)
Ik ga 2mnd naar de sneeuw; touren en freeriden all day long.

Zoals in da lieke van Fat Boy Slim & Rivarr Star - Eat, ski, rave, repeat :D

Veel plezier!

Gevorderd
NickyAuteur3 januari 2014 · 22:51

Like!!! Heel veel fun en poeder toegewenst!! Wordt sowieso een top-tijd…geniet ervan ouwe skibum ;-).

Gevorderd
telemikeyAuteur3 januari 2014 · 22:53

Mooi man. Niet alleen dromen maar ook doen! Chapeau.

White room,Pillow lines,I rule
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur5 januari 2014 · 10:18

Gozer veel plezier he! Stay safe…

FUCK YEAH I AM FREE
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!