Canada dag 1: Op naar Kicking Horse

Canada dag 1: Op naar Kicking Horse
Groenland van boven
Groenland van boven

Gistermiddag vertrokken we vanuit Nederland. Op weg naar Canada. En nu 7.26 uur lokale tijd (15.26 uur bij jullie) staan we klaar om bij Kicking Horse naar boven te gaan. Arjen en ik waren hier al eens eerder, maar voor de rest van de Revelstoked crew is dit gebied helemaal nieuw.

De reis was voor mij vooraf al bekend en ik kende de route en toch heeft zo’n trip iedere keer weer een nieuwe verassing. Want waar het tot op heden altijd strak bewolkt was, was een gaatje in de bewolking voldoende om de schoonheid van Groenland te aanschouwen. En daar zijn nog genoeg toppen te doen.

IJs en sneeuw
IJs en sneeuw

Na een vlucht van 8 uur met de blauwe vogel landden we op Calgary Airport en ik heb het er zelden zo wit gezien. Sneeuwschuivers waren nog steeds bezig de land- en startbanen schoon te maken. Een beeld dat we in de Noordalpen nog niet gezien hebben deze winter. Na de bekende formaliteiten konden we naar de huurauto’s en daarna richting Banff.

Banff is het bergdorp van Canada aan het worden en ieder weekend vertoeven hier heel wat Canadezen. Niet alleen vanwege de charme van het dorp, maar ook vanwege de skigebieden om de hoek. Maar wij reizen verder. We go west. We pikken in Banff twee crewleden op en vervolgen onze route over de Kicking Horse pas. Wat een bak sneeuw ligt hier! In mijn dromen rijd ik al de pillows links en rechts van de weg. Maar beter houd ik mijn ogen op de weg gerecht. Een enorme truck schudt me weer wakker.

Eenmaal in Golden checken we in in ons hotel en sluiten we de dag met een burger in de Fire Pit. Een locatie waar Emiel jaren geleden nog een bizar grote hamburger naar binnen werkte. Nu na een lange nacht bijslapen eindelijk naar boven. En dat beeld van Groenland neemt niemand me meer af. Yihaaa!

Een nieuwe bestemming op mijn eindeloze lijstje

meteomorris

Reacties

Gevorderd
telemikeyAuteur4 januari 2014 · 17:44

Enjoy guys!

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
AryenAuteur4 januari 2014 · 21:22

Have fun, jongens! :)

Gevorderd
P@bzAuteur4 januari 2014 · 22:43

Jaloers! Enjoy!

Work hard, play harder
Toerist
AntonAuteur4 januari 2014 · 23:24

Gaaf. Have fun!

Beginner
JespervzAuteur5 januari 2014 · 03:30

Vet!

Gevorderd
atlasemielAuteur5 januari 2014 · 12:39

Oh wat ben ik blij dat ik niet mee gegaan ben zeg. Zit nu met een dikke griep op de bank. Stel je voor, je boekt een droomreis…en je hebt al spierpijn voordat je de heli instapt.

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!