Canada dag 3: Revelstoke Mountain Resort

Canada dag 3: Revelstoke Mountain Resort
Magische vlokken
Magische vlokken

Dag 3 alweer van onze Canada trip. Vandaag een opwarmer voordat we 5 dagen op weg gaan met de heli. Het gaat een feestje worden en vandaag was al magisch. Verloren we gisteravond even het vertrouwen in Canada na een culinair dieptepunt (Thijs onze zuiderbuur kwam met de volgende uitspraak; ‘Ik kom uit een Bourgondisch land en hier word ik niet gelukkig’), vandaag werd dat weggepoetst door de fantastische natuur die Canada rijk is.

Arjen was al eerder in Revelstoke Mountain Resortgeweest, maar voor mij en de overige 8 crewleden was dit de eerste keer. Natuurlijk kennen we allemaal de beelden van de Freeride World Tour, maar wat mag je verwachten van een gebied dat slechts 1 gondel en 2 stoeltjesliften rijk is?

Revelstoke skimap
Revelstoke skimap

Laat je niet in de luren leggen vanwege slechts 3 liften. Want de eerste lift begint op 510 meter hoogte en de toplift eindigt op 2225 meter hoogte. Ofwel meer dan 1700 hoogtemeters. En als dat nog niet voldoende is, dan loop je omhoog richting de Ridge die je naar de Mount Mackenzie (ook wel de Mc Daddy) brengt. Tel daar bij op de vele tree runs, de imponerende North Bowl en mooie steile chutes binnen de boundary. Revelstoke is een fantastisch gebied,

De hike naar de ridge
De hike naar de ridge

Maar een gebied met dergelijke potentie trekt inmiddels freeriders vanuit de hele wereld aan en op een poederdag staat er al snel een rij van 250 meter of meer om je naar boven te brengen. En die 500 man weten binnen een halve dag alles vakkundig te versporen. Als je dan zoals wij 2 dagen na de dump komt op een bleubird dag, dan wordt het heel goed zoeken naar poeder binnen de boundary.

Eindeloos uitzicht
Eindeloos uitzicht

Maar een uitzicht als dit compenseert veel en het biedt de mogelijk om alvast goed te kijken naar de omliggende bergen, want vanaf morgen gaat de heli ons die kant op brengen. En toch vonden we wat poeder hier en daar. In de North Bowl eindigde ik boven een serieuze cliff die te veel is voor mijn enkel op dit moment. Maar met wat navigeren eindigde ik zomaar in een onverspoord deel, waar ik op een skier stuitte die zijn ski aan het zoeken was die hij na een jump van de cliff waar ik boven eindigde verloren was. In Revelstoke wordt serieus aan freeriden gedaan. Ook binnen de boundary. Maar met het populairder worden van de sport staan er overal indringende waarschuwingen.

Priceless
Priceless

Vanwege de helidagen die nog komen gaan werd er al snel besloten om de poeder buiten de boundary te laten voor wat hij was. Waarom risico’s nemen als we morgen in het paradijs belanden? Zelfs binnen de boundary zijn er magische momenten te beleven.

Magisch samenspel van licht en ijskristallen
Magisch samenspel van licht en ijskristallen
meteomorris

Reacties

Gevorderd
johnbreedAuteur6 januari 2014 · 08:52

tjezusmina! wat is het daar moooooii

Beginner
dvvAuteur6 januari 2014 · 10:23

Machtig :)
Ik hoop dat dit het enigste probleem is die je zult hebben met de zuiderbuur ;)

Gevorderd
RPAuteur6 januari 2014 · 11:20

Vet hoor, genieten daar!

Explore the Outdoor!
Gevorderd
atlasemielAuteur6 januari 2014 · 17:46

“En die 500 man weten binnen een halve dag alles vakkundig te versporen.”

Psies, je hoef niet naar Canada om te poederrijden in de resorts. Dat is zonde van je geld. Daar is het zo immens druk na een dump. Iedreen neemt een dag vrij en iedereen staat in de rij met hun brede latten. Toen wij er waren stond er een rij van 300m een uur voordat de liften open gingen. Een uur later stonden we in het midden van de rij. Heliskieën doe je daar. En goed ook…

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Toerist
The_OAuteur6 januari 2014 · 18:33

@@atlasemiel was die mega rij in Revelstoke?. Zijn genoeg resorts waar het veel minder druk is. Reveslstoke is momenteel nogal - over - populair…
Dus poederrijden in resorts kan zeker nogwel (doe bijna niets anders) al blijft het natuurlijk geluk hebben met weersomstandigheden als je maar 1-2 weken hier bent.

And Also The Trees
Gevorderd
atlasemielAuteur6 januari 2014 · 19:48

@The_O, Revelstoke idd, komt ook doordat er maar 1 entrylift is natuurlijk.

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!