Aankomst in Alagna

Aankomst in Alagna

I Don’t shoot the messenger, I love him! Zondag aangekomen in Alagna Valsesia en Dama Bianca heeft haar best gedaan. Neve, solo neve. Na een sombere tocht langs groene alpenweiden kwam het licht aan het einde van de tunnel. 49: “maak een foto snel!”, Groovr: “Van die groene berm, waarom?” Het antwoord kwam na 17 kilometer door een berg te hebben getuft. Ineens een witte wereld.

Poeder is een keuze?
Poeder is een keuze?

En route nog even een plofzak gehaald in Bilthoven. Hoe vaak heb ik afgelopen weken niet gehoord: “Je hebt toch wel zo’n rugzak bij je heh?”. We hadden ze nog niet, want kennis is immers je werkelijke macht en karakter om je stoke te temmen misschien nog wel meer dan dat. Slechts je laatste redmidddel, maar wat is zo’n Airbag een goede marketing richting friends en family, onovertroffen.

![“en dan zoef je zo heerlijk naar beneden” not](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/6999-w640.jpg ““en dan zoef je zo heerlijk naar beneden” not”)

Aankomst in het dorp. Inchecken in onze gnarly blokhut en op weg naar ons eerste bord pasta. Helaas, wat een pittoreske dorpsstraat zou moeten zijn lijkt meer op de Piazza del Duomo. Vol met Italianen die nog een extra vrije dag hebben op 6 januari. Overbevolkte trattoria, geen plaats voor Hollandse freeriders. Gelukkig weet Groovr nog net twee pizza’s uit de take-away te bemachtigen dankzij een vette knipoog voor Mario. Peuzelen in ons hutje. Nice.

home sweet home
home sweet home

Beginnen als toerist, dat is in ieder geval gelukt. Dagje slenteren door het dorp, skietjes naar de shop, hutje inrichten. OK, geslaagd voor de test. Dan nog maar een dagje als op en top toerist over de pistes knallen om de valleitjes eens rustig te bekijken. Best mooi hoor. To say the least! Wat een ruig landschap, wat een massief die Monte Rosa, ontelbare rotsen en cliffs, ultradunne canali, oneindige vergezichten, een epische sneeuwmassa, eindeloze bossen, ijsblauwe gletschers: het houdt niet op. Dan toch al de verleiding, op de terugweg even een lekker poederbos doorkruist.

Powdog verkent potentiële routes
Powdog verkent potentiële routes

We zijn hier niet gekomen om eeuwig toerist te blijven. Dus zijn de eerste stapjes richting skibum ingezet met een heerlijke canale in de middag. Totaal geen poeder, maar wat een ding. Misschien 10 meter breed en twee rotswanden steil omhoog. Welkom in Leisch Canyon. Als dit een voorproefje is van het terrein op de Monte Rosa dan zitten we hier goed. Sprookjesachtig mooi.

Nog niet als ontbijt, wel spectaculair mooi
Nog niet als ontbijt, wel spectaculair mooi

Dit is het begin. Ik lees ook forecasts en droom. De echte poeder moet nog komen of niet @meteomorris? De sneeuw die hier nu ligt is toch slechts base? Dat worden dan 3 geweldige maanden. Als de sneeuw valt is deze berg voor de serieuze wePowderaar echt die extra kilometers rijden waard. Wie komt? Poedertrip? Event in Alagna?

49

Reacties

Gevorderd
CPetAuteur11 januari 2014 · 15:14

Hi Toppers, het gaat jullie goed daar! Die plofzak op je rug staat je toppie moet je zo blijven gebruiken heb je in bed gelijk een lekker kussen. Groetjes en geniet kanjers.

Let the snow come!
Gevorderd
evanAuteur11 januari 2014 · 18:02

Airbags kopen om het thuisfront gerust te stellen … Zzzzalig toch? :-)
Gefeliciteerd met jullie keuze voor de Zuidalpen (poeder is een gok of hebben jullie gewoon een goed karma?). Karaktervolle blokhut trouwens. Is die een beetje warm te krijgen?

Gevorderd
49Auteur11 januari 2014 · 20:16

@@CPet thanks!

@@evan het is nog net geen zweethut, heerlijk warm dus! Over ons karma wil ik niet teveel schrijven: ik moet Dama Bianca wel te vriend houden en heb haar voor komende week op visite gevraagd.

montagna bianca, ti amo
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur11 januari 2014 · 21:58

yeaaa! en nu genieten, ervaren en happen, heel veel poederhappen!

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
kristalklearAuteur12 januari 2014 · 07:44

Gisteren eerste maal deze week naar alagna afgedaald. Inderdaad supervette omgeving.

@@49 ik hebt het gevoel dat je een heel goeie 3 maanden tegemoet gaat! Geniet ervan :-)

Jammer genoeg moeten we vetrekken woensdagochtend dus gaan we de verse sneeuw net missen…

En verder monterosa, superleuk gebied met idd weinig poederstress, leuke afdalingen met voor ieder wat wils

Gevorderd
GhiniAuteur12 januari 2014 · 11:58

Heerlijk begin!
‘Wie komt?’ - pas op met die woorden ;)

Gevorderd
SportGillieproAuteur12 januari 2014 · 16:59

Geniet ze in, wat mij betreft, 1 van de mooiste freeride gebieden…

Live to ride, ride to live
Gevorderd
49Auteur12 januari 2014 · 17:03

@@ErnstHendrikSprenger, thanks & working on it. Dinsdag poeder voor het ontbijt?

@@kristalklear, dinsdag in de bossen nog even epische poeder scoren zit er misschien nog wel in voor je toch?

@Fabergé no worries, er staan hier nog een paar van die blokhutten en er valt op de berg genoeg af te krassen voor een heel leger aan wePowdertjes! ;)

montagna bianca, ti amo
Expert
meteomorrisAuteur13 januari 2014 · 11:29

@@49, mooi huisje. Als de boeken voor de Safety Academy klaar zijn kom ik ze graag bezorgen bij een dump ;).

powfinder.com
Gevorderd
49Auteur13 januari 2014 · 17:37

@@meteomorris
thanks, en schiet maar op met die boekjes dan, want volgende week epische dump hier?!?

montagna bianca, ti amo
Toerist
PaulBAuteur13 januari 2014 · 21:06

A49, waar staan die hutten? lijkt me ook weleens leuk ipv de eeuwige zimmer frei…

Gevorderd
49Auteur13 januari 2014 · 22:46

Hey @@PaulB die hutten staan bij Alagna Valsesia aan het einde van de dorpsstraat. Stuur maar PM als je een keer deze kant op wil komen.

montagna bianca, ti amo
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!