Canada dag 8: Diepst

Canada dag 8: Diepst
Easy going
Easy going

Om vier uur ‘s ochtends werd ik wakker van het geluid van stilte. De sneeuwvlokken kwamen met bakken uit de hemel. Het sneeuwdek in het dorp op 460 meter hoogte bouwde rustig op. Twee uur later kwam de echte wekker. Sneeuwschuivers reden door het dorp om de wegen vrij te maken. Een kleine 40 centimeter vers was het resultaat.

Stump Farm

Het was even zoeken voor de heli om een gat in de laaghangende mist boven de rivier te vinden, maar uiteindelijk stonden we bovenaan Stump Farm. En kon het feest beginnen. Het was de laatste dag in de heli en voor vrijwel iedereen de diepste dag die hij ooit had meegemaakt. De ski’s en boards kliefden als een soort tankers door de sneeuw. Pillows en kleine cliffs waren geen enkel probleem meer aangezien je daarna toch zo ongeveer in het diepe zwembad donderde.

Maarten diep in de powpow
Maarten diep in de powpow

Geheime lijn

Het was de perfecte afsluiting van een geniale week met de heli. De laatste run van de dag was de ‘geheime’ lijn van gids Mike op Stump Farm. De cirkel was rond.

Het voordeel van de gids
Het voordeel van de gids

Topweek!

‘s Avonds reden we tussen de stormen door naar Banff. Aten een burger bij de Firepit in Golden en haalden nog prille herinneringen op aan de bar in Banff. Zaterdagmiddag stond de grote blauwe vogel klaar om ons van Calgary terug naar Amsterdam te vliegen. Het was een geniale week. Tot volgend jaar!!

meteomorris

Reacties

Toerist
The_OAuteur13 januari 2014 · 02:32

Like !!

And Also The Trees
Beginner
AllartAuteur13 januari 2014 · 06:24

Toch maar eens nadenken over een spaarplan :P

Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
Elite
kanskiAuteur13 januari 2014 · 07:54

Ik stop ermee…

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Beginner
Dirk77Auteur13 januari 2014 · 08:27

Ik kan het iedereen van harte aanbevelen… wat een topweek!

Toerist
AnoniemAuteur13 januari 2014 · 08:49

Weer een mooi filmpje om het mee af te sluiten, was een meer dan fantastische week!

Gevorderd
RPAuteur13 januari 2014 · 08:57

Lekker hoor…

Explore the Outdoor!
Toerist
JaapvRAuteur13 januari 2014 · 09:13

En dan te bedenken dat een aantal van deze gasten moet leven van een internetbedrijfje, tijdens een crisis…

Gevorderd
kly86Auteur13 januari 2014 · 09:44

Banff … doet me denken aan het gelijknamige (en ook genoemd naar het stadje) mountain filmfestival.
http://www.banff.be/nl/index.html

Ik ben een jaarlijkse bezoeker en kan het enkel aanraden!
Niet enkel over skiën maar ook de andere verhalen en kortfilms zijn interessant!

Beginner
QmaartenQAuteur13 januari 2014 · 12:58

@@kly86; dit was in Revelstoke ;-)
@@kanski, moest nog aan je denken deze week…met dank aan

De diepste dag ooit, er was een moment dat ik vast kwam te zitten in een terreindipje en tot mijn kin in de sneeuw stond!
Jongens wat een week, onvergetelijk diepe indruk!!

powpowwowjippiajippieee
Elite
ErnstHendrikSprengerAuteur14 januari 2014 · 09:54

Hehe morris, lekker hoor beetje vliegen!

FUCK YEAH I AM FREE
Gevorderd
atlasemielAuteur14 januari 2014 · 12:45

Kin-diep tjzezuz…

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Gevorderd
AryenAuteur15 januari 2014 · 20:54

‘Deze video is niet beschikbaar in je land.’

Waar zit ik? En jullie? :?

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!