PA#10: live beelden

PA#10: live beelden

Het sneeuwt op het moment van schrijven nog stevig in de Alpen en lokaal is er al 20-40 cm gevallen. Onderstaand de data van de Zwitserse observators. Verse sneeuw gemeten vaak diep in de dalen. Hoger op de berg is er al meer gevallen. Ook onze eigen obeservators komen al met meldingen. Zo meldt @49 al 20 cm verse sneeuw vanuit Alagna en heeft er een forum topicover geopend. En natuurlijk zullen er vandaag weer heel wat meldingen doorkomen via de Powder Quest app.

Verse sneeuw Zwitserland
Verse sneeuw Zwitserland

En zoals gezegd sneeuwt het nog steeds. Onderstaand het actuele satellietbeeld van het moment van schrijven. Het front is vanuit het zuidwesten doorgetrokken naar het oosten en inmiddels sneeuwt het flink in de zuidalpen centraal en de zuidalpen oost, maar ook in delen van de noordalpen centraal en west. Allemaal in lijn met de voorspelling van gister.

Actuele neerslag (bron)

En die verse sneeuw levert mooie plaatjes op vanuit veel plekken van de Alpen. Vooral in het westen en zuiden heeft het al stevig gesneeuwd. Een selectie webcambeelden.

Ingesneeuwde bussen en sneeuwruimers in Isola 2000

Isola 2000

Vars Risoul
Vars Risoul
Valberg
Valberg
Villard de Lans
Villard de Lans
Alpe 'd Huez
Alpe 'd Huez
Areches Beaufort
Areches Beaufort
Le Grand Massif
Le Grand Massif
Andermatt
Andermatt
St. Moritz
St. Moritz
Madesimo
Madesimo
Livigno
Livigno
Sulden am Ortler
Sulden am Ortler
meteomorris

Reacties

Gevorderd
B@ssAuteur14 januari 2014 · 10:30

@ Morris; we vertrekken morgen voor 4 skidagen. Lastig richting te bepalen.
Wat adviseer jij? Richting Madesimo of eerder richting Serre Chevalier.
Ik hoor graag van je.

gr. Bas (van Skicentrum Heemskerk)

Expert
meteomorrisAuteur14 januari 2014 · 10:53

@B@ss, allebei is prima. Donderdag en vrijdag meeste sneeuw in Serre Che. Zaterdag en zondag in Madesimo. Ik zou denk ik Serre Che doen omdat je dan direct veel vers rijdt.

powfinder.com
Beginner
mhilbertsAuteur14 januari 2014 · 12:18

Op de webcam van Madesimo http://www.madesimo.com/en/webcam.html\
is ook een beeld van Chiavenna. Dorp ligt op 350m hoogte. Daar sneeuwt het nu dus ook!.

Gevorderd
SteefAuteur14 januari 2014 · 12:52

Eindelijk sneeuw! Hier waren we aan toe. Het is (nog) niet veel maar geeft de burger moed…:). Inmiddels zo’n 5-10 cm in See (Paznauntal).

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
B@ssAuteur14 januari 2014 · 14:45

Het zal wel cherre worden, zojuist een local gids gesproken uit madesimo en die zegt dat er veel sneeuw is maar te gevaarlijk buiten de piste. Ook enkele belangrijke liften gesloten. Pas evt vanaf het weekend weer wat te doen misschien…
Dus voor degene die dat van plan waren scheelt je dat weer een onnodig ritje :)

Ik heb alleen nog geen contact kunnen krijgen met iemand uit omgeving serre, misschien dat iemand van jullie wat weet?

Beginner
mhilbertsAuteur14 januari 2014 · 15:02

@B@ss,

Goede feedback vwb Madesimo, ik twijfelde nog tussen Monte Rosa en Madesimo maar euze is dus duidelijk nu!
Wel Bizar dat Madesimo klaagt over te VEEL sneeuw en de hele noordelijke alpenzone klaagt over een gebrek.

Toerist
AnoniemAuteur14 januari 2014 · 15:49

@B@ss
Feedback uit serre Che: flink gesneeuwt zn 30 op de top. Vandaag Pelvoux-Vallouise - bijna 40cm, heel diep en relaxed in de bossen. Nauwelijks gezelschap…

Thanks voor de tip over Madesimo, scheelt inderdaad n ritje!

Beginner
pilotjoeAuteur14 januari 2014 · 17:01

@@meteomorris. Heb vlucht naar Turijn van donderdag tot zondag.
Helemaal in het zuiden limone of toch prali en iets noordelijker proberen? Enigszins kans op snelvormend genualaag :)?

The red line is not a limit, but should be the goal!
Gevorderd
Guy.Auteur14 januari 2014 · 18:01

Hou de 0 gradengrens goed ik de gaten. Limone is niet bijster hoog! Check argentera als je in die hoek zit!

Beginner
pilotjoeAuteur14 januari 2014 · 18:11

@@guy thanks, had argentera ook op mijn lijstje staan. Volgens mijn gegevens is de nulgradengrens op 500-600 meter donderdag, vrijdag in zuidelijk piemonte. Hopelijk is de base daar blijven liggen van vorige dumps.

The red line is not a limit, but should be the goal!
Gevorderd
49Auteur14 januari 2014 · 18:27

In de bossen van Gressoney vandaag 30cm vers.

montagna bianca, ti amo
Elite
kanskiAuteur14 januari 2014 · 19:23

Haute-Nendaz station had 15cm vanochtend maar op 2200m was het dik 30cm

Col de Chassoure op 2740m dik 35cm in de ochtend en om 4u vanmiddag was daar nog zeker een paar inches bij gekomen! Ook verschrikkelijk koud toen!

Bruson… nog nooit zoveel vrije-rijders daar bij elkaar gezien!!! Bossen binnen het gebied waren dan ook al volledig verspoord?! Wel goeie base daar maar er was maar een 25cm bovenop gevallen.

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Toerist
AnoniemAuteur14 januari 2014 · 20:22

40 cm in Zermatt.

Eindelijk de eerste echte poederbochten van dit seizoen gemaakt.
Het plan was buckeltraining met de skischool dus ik stond op een paar geleende slalom ski’s van 155 maar desondanks heerlijk skiën, wel een paar sharks geraakt nog.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!